El conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, ha reivindicat aquest dimarts al Parlament l’atenció integrada com a resposta a la jubilació de la generació del baby boom. “Mai tanta gent estarem en fase de jubilar-nos”, ha explicat Campuzano, qui ha demanat al Parlament una reflexió sobre com afrontar l’envelliment de la societat. En aquesta línia, el conseller també ha reivindicat, no només la millora de la qualitat assistencial, sinó també el dret a envellir a casa i el dret a ser independent. Per treballar tot plegat, el conseller ha anunciat que en les properes setmanes presentaran un projecte de llei per configurar l’agència d’atenció integrada social i sanitària. “Ho volem treballar amb tots els grups parlamentaris. Ha de ser una política de país”, ha explicat l’exdiputat al Congrés.
“Estem davant d’una de les transformacions i modernitzacions més rellevants de l’Estat del benestar que té plantejada aquest país”, ha dit Campuzano. El conseller de Drets Socials ha recordat que durant tota la història de Catalunya s’ha intentat “avançar en el desplegament de l’atenció integrada”. “No és un tema nou. Tenim un coneixement acumulat”, ha afirmat el titular de Drets Socials, qui considera que és un “repte” que interpel·la al món local.

ERC i el repte de millorar l’atenció a les persones
La diputada republicana ha assegurat que Catalunya té un repte que té com a objectiu “millorar l’atenció a les persones”. “Les persones necessiten que els nostres sistemes d’atenció siguin òptims. Persones amb discapacitats, amb dependència, amb problemes de salut mental i addiccions i persones grans…”, ha assegurat Najat. En aquesta línia, la diputada d’ERC ha posat d’exemple la pandèmia com una de les circumstàncies noves per la qual es necessita un sistema de dependència reforçat. Així mateix, també ha esmentat el creixement democràtic, el sobreenvelliment de la població o l’esperança de vida més llarga.
El dret a viure on es vol
“Es preveu que l’any 2023, un de cada quatre catalans tindrà més de 65 anys, doblant el nombre de persones amb 4 o més problemes de salut”, ha alertat Najat Driouech, demanant un enfortiment del sistema d’atenció social. La diputada d’ERC ha assegurat que “els preocupa” perquè cap persona “es quedi enrere”. “Les persones han de poder decidir on volen viure. És un dret bàsic”, ha assegurat al conseller de Drets Socials, Carles Campuzano, qui ha demanat un sistema assistencial que “posi les persones al centre” i que sigui coordinat. De fet, Najat Driouech ha celebrat que aquest Govern “ho tingui clar”, recordant l’anunci del Govern de desplegar territorialment l’atenció integrada social i sanitària, prioritzant la cura d’atenció a les persones en l’entorn comunitari.