Òmnium Cultural ha celebrat com una “victòria” el retorn de cinc exiliats a Catalunya i els ha volgut rebre a Barcelona amb un acte davant la seu de l’entitat. El president de l’entitat, Xavier Antich, ha subratllat que “s’ha guanyat una batalla molt important” i tot i que també ha admès que “no és completa ni definitiva” ha subratllat que “cal celebrar-la”. “Comencem a tenir el costum de ser especialistes de fins i tot les victòries convertir-les en derrotes. Avui és una victòria i, què coi, celebrem-la”, ha sentenciat Antich. A la celebració, organitzada per la mateixa entitat, hi han participat tots els exiliats que han tornat avui a Catalunya menys la secretària general d’ERC, Marta Rovira.

Amb aquest acte, Òmnium ha volgut celebrar el retorn de part dels exiliats després de la caiguda de la causa del Tsunami Democràtic on també s’hi han acostat diversos dirigents independentistes per donar-hi suport, com el secretari general de Junts, Jordi Turull, o la presidenta del partit, Laura Borràs, així com els diputats Albert Batet i Francesc de Dalmases. També hi ha participat el president de l’ANC, Lluís Llach, mentre que per part de la CUP hi ha assistit l’exdiputada Eulàlia Reguant.

Qui també ha pres la paraula ha estat el vicepresident primer de l’entitat, Oleguer Serra, que fins ahir mateix va ser a Suïssa. Serra ha agraït el suport rebut i ha afirmat que se’ls ha perseguit és “per ser independentistes”. Davant això, ha assegurat, ell continuarà fent la seva feina i treballant “incansablement” per defensar la llengua, la cultura i el país.

El president d'Òmnium, Xavier Antich, amb Ruben Wagensberg i Oriol Soler / ACN
El president d’Òmnium, Xavier Antich, amb Ruben Wagensberg i Oriol Soler / ACN

Encara hi ha independentistes a l’exili

Per la seva banda, el diputat d’ERC, Ruben Wagensberg, ha assegurat que és “una alegria” poder tornar a Barcelona, però ha admès que és un sentiment “agredolç” perquè encara hi ha independentistes que s’han hagut de quedar a Brussel·les. El diputat republicà ha volgut enviar unes paraules de suport al president Carles Puigdemont, Lluís Puig i Toni Comín i ha insistit que “encara queda feina”. A banda, Wagensberg ha aprofitat per subratllar que l’exili els ha ensenyat que “Catalunya ha de ser una terra d’acollida”.

Al seu torn, l’activista Josep Campmajó s’ha emocionat en el moment d’agrair tot el suport rebut. També ha remarcat que quan estava tornant aquest matí cap a Catalunya s’ha adonat que tornava “a un territori ocupat”. Per la seva banda, el periodista de La Directa Jesús Rodríguez ha assegurat que a Europa “tenen claríssim que Catalunya viu sota una dictadura judicial disfressada de democràcia” i ha insistit que els represaliats seguiran “dedicant-se a fer el mateix que els últims anys”.

Durant l’acte també hi ha intervingut l’exconseller Xavier Vendrell, també encausat per Tsunami, i que actualment viu i treballa a Colòmbia. Encara que ell mateix no s’ha considerat exiliat sí que creu que està vivint “un exili econòmic” perquè li han “desmuntat la vida”. Vendrell ha aprofitat la seva intervenció per fer una crida a tots els partits independentistes a deixar d’insultar-se. “No hi ha cap traïdor ni cap botifler a les files dels partits. S’ha acabat insultar-se entre companys que tenim un mateix objectiu”. Al seu torn, Marta Molina, que també estava investigada per Tsunami, ha assegurat que està “vivint en un núvol” des que es va confirmar l’arxivament de la causa, mentre que Oriol Soler ha remarcat que aquesta “victòria” demostra que l’Estat “no és un monstre inexorable ni un senyor feudal que ho pot tot”. “El podem derrotar i ja ho hem fet molts cops”, ha assegurat.

Més notícies
Notícia: El PSOE frega el 33% d’intenció de vot i es distancia del PP, segons el CIS
Comparteix
Esquerra Republicana (1,7%) i Junts (1,6%) es mantenen com la sisena i setena força de l'estat amb una diferència mínima
Notícia: Boye diu que l’arxivament del cas Tsunami “no afecta” el retorn de Puigdemont
Comparteix
Admet que “agilitza” el procés
Notícia: Puigdemont celebra l’arxivament de Tsunami: “Era i és un cas de lawfare de manual”
Comparteix
Opina que García Castellón i l'Audiència Nacional sabien que l'acusació de terrorisme era "delirant" i l'únic que volien era "empastifar i intimidar persones clau" de l'independentisme
Notícia: Final del cas Tsunami, una carambola judicial
Comparteix
"S'ha de tenir clar que aquestes caramboles no tenen gruix polític. O sí: van llimant el conflicte al qual s'enfrontava l'Estat"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter