Moncloa recorre l’avançament del toc de queda a les 20h a Castella i Lleó

L'executiu porta al Suprem la decisió i recorda que només està permès el confinament nocturn a partir de les 22h

El govern espanyol ha sol·licitat a l’Advocacia General de l’Estat que interposi un recurs contenciós administratiu davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Suprem contra la decisió de la Junta de Castella i Lleó de fixar el toc de queda a partir de les 20:00 hores. En una nota, l’executiu explica que l’acord pres per l’administració autonòmica contravé la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn, i recorda que la legislació vigent per l’estat d’alarma diu que no es pot determinar abans de les 22.00 hores.

El president de la Junta de Castella i Lleó va adoptar un acord en passat 15 de gener pel qual es determinen les hores de començament i finalització de la limitació de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn des de les 20.00 hores del dia 16 de gener. Davant això, el govern espanyol considera que la regulació continguda en l’acord vulnera el Reial decret 926/2000, que, en declarar l’Estat d’alarma, “determina expressament en el seu article 5 com a període per a les limitacions de la llibertat de circulació de les persones en horari nocturn el comprès entre les 23.00 i les 6.00, possibilitant tan sols que les autoritats competents delegades poguessin determinar en el seu àmbit territorial que l’hora de començament de la limitació prevista sigui entre les 22.00 i les 00.00 hores i l’hora de finalització d’aquesta limitació sigui entre les 5.00 i les 7.00 hores”. 

En fixar l’hora d’inici del confinament nocturn a les 20.00 hores, l’acord “infringeix nítidament la regulació esmentada, sense que tal infracció pugui negar-se acollint-se a les facultats de modulació que tant l’article 10 del Reial decret 926/2000 com la disposició transitòria única del Reial decret 956/2000 atorguen a les autoritats competents delegades, atès que aquesta modulació comporta la possibilitat de suspendre, flexibilitzar o relaxar les limitacions, però no –com és el ca – d’intensificar-les o agreujar-les”, assegura l’executiu espanyol a la nota publicada. Es tracta, doncs, d’una “restricció d’un dret fonamental que no està emparada per l’instrument jurídic de l’Estat d’alarma definit en el Reial decret 926/2000”, segons el govern espanyol.

Nou comentari