Laura Borràs es compromet a “protegir el Parlament de la guerra bruta de l’Estat”

La presidenta del Parlament garanteix que a la cambra es podrà debatre “sense cap altra limitació que els principis democràtics”

La flamant presidenta del Parlament, Laura Borràs, ha pres la paraula després d’haver rebut la medalla que l’acredita com la segona autoritat del país per demanar “un primer gest”, un minut de silenci per a les víctimes de la pandèmia i de totes les dones i homes d’aquest país que “fan possible que estiguem superant una situació tan greu”. El fet que la sessió constitutiva no s’hagi pogut fer a l’hemicicle és signe d’excepcionalitat, ha dit Borràs, que també ha afegit una segona excepcionalitat, en aquest cas “democràtica”: “No podem ni volem oblidar que la convocatòria d’eleccions va venir propiciada per l’arbitrària inhabilitació de l’honorable president Torra”, ha dit Borràs, avisant que “Catalunya és un poble que no es vol sotmès a ningú i que no accepta tuteles de cap mena per decidir com ha de regir el seu destí col·lectiu”. Borràs, que ha recordat que Carles Puigdemont és el president legítim de la Generalitat i de repassar la repressió contra els consellers i conselleres i la presidenta Carme Forcadell.

Borràs ha assegurat que aquesta legislatura “ha de marcar un punt d’inflexió en l’avenç cap a la independència de Catalunya”. Tanmateix, ha reconegut, “sabem que allò que l’Estat no guanya a les urnes ho intenta guanyar als tribunes”. En aquest sentit, la presidenta de la cambra ha alertat que “l’Estat vol decidir sobre què es pot i què no dialogar en aquesta cambra, però mentre jo sigui presidenta d’aquesta cambra això no passarà: els diputats no tindran altres limitacions que aquelles que imposen els principis democràtics”. Ara bé, Borràs ha traçat una línia vermella: “El que no té cabuda al Parlament és la xenofòbia, el masclisme o l’opressió social i nacional. Serè implacable contra el masclisme i la xenofòbia, serem un mur en defensa de la democràcia i combatrem el feixisme polític que vol retallar els drets de les dones”, ha sentenciat Borràs en clara al·lusió a Vox.

Per tot plegat, Borràs s’ha compromès a “protegir la institució perquè sigui sobirana, el nostre deure és mantenir la inviolabilitat del Parlament, i per tant, no permetrem ingerències del poder executiu i judicial”. En aquest sentit, ha assegurat que “faré que la sobirania del Parament sigui respectada davant d’ingerències de l’exterior”. I ha concretat amb un missatge directe a Madrid: “El Parlament és un dels principals objectius de la guerra bruta i antidemocràtica de l’Estat espanyol contra Catalunya, i la combatré”.

Sobre la seva elecció com a presidenta, Laura Borràs ha reconegut que es va presentar a les eleccions per presidir la Generalitat, però que les urnes “han donat una prelació de força a un altre grup”. Ha dit que hauria estat una opció “més còmoda” anar al Govern, però que ha optat per representar la segona institució del país i defensar la seva sobirania. La diputada juntera ha acabat la seva intervenció amb un “visca la Catalunya democràtica, justa i lliure que des d’avui representem”.

Comentaris

    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER DE CARDEDEU 13/03/2021 11:51 am
    MIREU LA FOTOGRAFIA ¿ QUES LO QUE FALLA ESTA MOLT MALAMENT EN ELLA ? Que NI LA NOVA PRESIDENTA DEL PARLAMENT LAURA BORRÁS ni cap mes dels altres es posen LA MASCARETA ¡ .Segur para que les vean bien la cara. ! NI GUARDEN LA DISTANCIA DE SEGURATAT SANITARIA DEL COVID-19 . Aixo es fer molt malament ñles coses ¿ HO ESQUE YA ESTAN TODAS TODOS VACUNADAS-OS ? La distancia este que Guardar si no san posat LA VACUNA .
    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER DE CARDEDEU 13/03/2021 11:51 am
    MIREU LA FOTOGRAFIA ¿ QUES LO QUE FALLA ESTA MOLT MALAMENT EN ELLA ? Que NI LA NOVA PRESIDENTA DEL PARLAMENT LAURA BORRÁS ni cap mes dels altres es posen LA MASCARETA ¡ .Segur para que les vean bien la cara. ! NI GUARDEN LA DISTANCIA DE SEGURATAT SANITARIA DEL COVID-19 . Aixo es fer molt malament ñles coses ¿ HO ESQUE YA ESTAN TODAS TODOS VACUNADAS-OS ? La distancia este que Guardar si no san posat LA VACUNA .
    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER DE CARDEDEU 13/03/2021 10:51 am
    POBLE CATALUNYA , La que espera LAURA BORRÁS DE PRESIDENTA DEL PARLAMENT y VERGÈS DE CONSELLERA DE SALUT .Nomes queda dir DÉU SALVI A CATALUNYA . Ara entiendo per què u diuen ELS NORTEAMERICANOS als Estats Units
    JOSEP PAGÈS EL AVI CULER DE CARDEDEU 13/03/2021 10:05 am
    ¿ QUI PROTEJIRA AL ESTAT ESPANYOL DE LA GUERRA BRUTA QUE LI FARA LAURA BORRÀS Y JXCAT ? Per que cal DIR LAURA BORRÀS Portara molts mes problemes que no pas Solucions als Catalans a Catalunya , despres de perdre a les Eleccions ..
    18
    40
    Respon
    Ramon 13/03/2021 9:28 am
    Vox podria ser una magnífica oportunitat per Catalunya. Però no garantia. Només oportunitat. Oportunitat de deixar Espanya sense cap relat de cara als catalans Oportunitat que amb un discurs com el de Laura Borràs ahir, que quasi que te'l signaria el ruc del Tardà, la malbaratarem.
    Doctor Strangelove 13/03/2021 8:16 am
    No sé si la terregada que volta per aquí a llegit els missatges que enviava aquesta individua sobre els pagaments fraccionats. Missatges que molt correctament van interceptar els mossos, doncs bé, no fa ser gaire espavilat per veure que l'ésser aquest té un "marron" a sobre, i per tant, aviat ens en desempallegarem! Dit això, se m'insulta i se'm diu masclista (bé un xarnego em diu machista), quan on hauríeu de posar la vostra mirada és en individus com el tal Salvadó "el de les mamelles grosses" que continua al parlament, o en el xenòfob i aquest sí que ho és, i no pas la bona gent de VOX, "titella" Torra que cobrarà de per vida de tots (quina vergonya). Per tant, el que us dic sempre, mireu-vos al mirar i feu un recorregut per la vostra existència a veure que hi veieu, probablement només mediocritat i fracàs, per això batxillers i capellanets us venen fum, fent-vos creure que sou algú en aquest món. Doc.
    40
    85
    Respon
    Ramon 13/03/2021 2:14 am
    La clau serà encertar la millor oportunitat per deixar ERC en evidència i trencar. A veure com reaccionen a l'encausament de Laura Borràs...
    Fidel 13/03/2021 12:21 am
    Bona part ja s'ha dit. Només: ànims MH Presidenta Laura Borràs! Salut i força! Seguim.
    Quitos 12/03/2021 11:09 pm
    Un canto a la libertad, se puede decir más alto pero no más claro (y sus menciones a Beauboir muy acertadas), sra. Borrás admiro su valentía y mi deseo es q su paso por la presidencia del Parlament sea el paso previo para dirigir el país. Las críticas ya vertidas aquí mismo por el nacionalismo carcelero q no disimula sus ansias de meterla en la trena indican hasta q punto es el rival a batir. Sin duda no tardaran los franquistas d la toga en apartarla pero haga un favor a los demócratas, no se arrugue en defender el derecho a debatir q todo parlamento debe tener.
    Interpretació catalaneta de la democràcia: ser de l'olla 12/03/2021 10:05 pm
    La democràcia és independent de la ideologia; va per vots. VOX: 11 escons, 0 representants a la mesa del Parlament; CUP: 9 escons, 1 representant a la mesa del Parlament. Si és que cal ser de l'olla, si no, no et menges un rosco en aquesta Catalunya (democràtica?).
    22
    87
    Respon
      Maria 12/03/2021 10:28 pm
      Abans d'escriure un comentari, aprèn com funciona la democràcia al nostre Parlament. Els diputats son els representants dels catalans, els quals escullen la Mesa del Parlament i formen el govern. Si una llista electoral aconsegueix 68 o més representants, aleshores pot escollir directament el seu govern, en cas contrari s'ha de formar una majoria absoluta o en segona votació simple entre els diputats. És més, el President de la Generalitat de Catalunya pot ésser qualsevol dels 168 diputats escollits, per exemple ho podria ésser, si aconseguís formar majoria, un diputat del PP... amb 3 diputats. A les Corts de Madrid, el President del Govern espanyol ho pot ésser qualsevol ciutadà, encara que no hagi estat escollit diputat, com els ministres.
      Un fatxa que defensa vox 12/03/2021 10:21 pm
      La política és poder i l'exerceix qui ha guanyat les eleccions, i això és democràcia. Vox, és un partit feixista que cal arraconar-lo i evitar que pugui prosperar.
      75
      11
      Respon
        Ramon 13/03/2021 12:25 am
        Vox no és un partit feixista. Vox és més aviat jacobí. Jacobí com molts sociates.. Jacobí com Valls.
    La realitat és aquesta 12/03/2021 9:49 pm
    Presidenta del Parlament (64 vots). Vicepresidenta (71). Els vots de més no són pas unionistes, són de la CUP.
    En Patufet astronauta 12/03/2021 9:19 pm
    Exacte, la llei es el que digui ella, tot molt democràtic. Només li falta el bigotet
    Doctor Strangelove 12/03/2021 8:45 pm
    Com a mascle si em posen entre l'espasa i la pared,i em diuen tria la Borràs o la Ayuso, ho tinc clar, i espero que tots els mascles catalans ho tinguem clar, no és obligatori triar una femella catalana, per molt grossa que sigui! Doc.
    20
    198
    Respon
      En patufet astronauta 12/03/2021 9:22 pm
      Dr. ni per prescripció mèdica, ni una ni l'altre, no sigui que se m'encomani el facherio.
      25
      128
      Respon
        Ramon A 12/03/2021 10:32 pm
        A tu no se't encomanar el feixisme, ja ho ets un fatxa com una casa.
        60
        31
        Respon
          En patufet astronauta 12/03/2021 10:53 pm
          Si, rei (uy), el que tu diguis.
          17
          30
          Respon
      Tú en tu linea machista... 12/03/2021 9:15 pm
      Eres un asco de persona, solo hay que leer tus vómitos para ver lo mala persona que eres. La vida te pondrà en tu sitio, aunque seguramente ya lo haya hecho...
    Angelblau 12/03/2021 7:59 pm
    Per fi ens hem tret de sobre el traïdor del Torrent. Per fi
      ange bleu 12/03/2021 8:06 pm
      Mais vous avez une chose stupide sur vous qui ne durera pas deux mois.
    Octubrista 12/03/2021 7:50 pm
    Veig que la xurma unionista ja destil·la bilis a dojo: molt bon senyal ! PS: Penso que és un error llegir, puntuar i encara més respondre els missatges escrits en la llengua dels castellans,
    114
    1
    Respon
      En Patufet astronauta 12/03/2021 9:16 pm
      Tú te lo pierdes. (Tu t'ho perds)
      14
      55
      Respon
      Juan Ripolles 12/03/2021 8:04 pm
      Navarra i el Pais Vasco, os cojen cagarrinas !! Jaaaaaaaaaa!!!!! octubrista....patetisca !!!!
      Angelblau 12/03/2021 8:01 pm
      TOTALMENT D'ACORD
        ange bleu 12/03/2021 8:10 pm
        totalement d'accord !!
          Miquel 13/03/2021 12:32 pm
          Una alrra q irà a presidi
    Bramon 12/03/2021 7:37 pm
    El procediment judicial contra Laura Borràs "per corrupció" és corrupció. Corrupció de la guerra bruta que, com sempre des de Espanya, apunten en una única i sistemàtica direcció. No s'encausa pel QUÈ sinó pel QUI. Si Laura Borràs s'hagués presentat per PSC, confluències o Cs, el pretès cas no existiria. Igual que no n'ha existit mai cap, per fraccionaments incomparablement més evidents i reiterats d'aquests tres partits.
    116
    3
    Respon
      Ramon 13/03/2021 12:31 am
      O per ERC! Els fraccionaments d'ERC, les xoriçades d'ERC en general, tampoc no són objecte d'encausament. Però m'ensumo que sí que són causa de xantatge!
    Doctor Strangelove 12/03/2021 7:27 pm
    Cap problema Espanya la posarà al seu lloc! Bé, de fet primer li posaran els millors partits del que gaudeix Espanya i els espanyols com jo, per aquest ordre VOX, PP i CX, gens feixistes, ni totalitaris a més a més tots son doctors. Doc.
    61
    177
    Respon
    Gonzalo 12/03/2021 7:18 pm
    Transformaremos Madrid en un bonito vergel, Bilbao en una gran fábrica y Barcelona en un inmenso solar.
    7
    132
    Respon
      Calla Facha! 12/03/2021 9:16 pm
      Con nombre de Facha...
      Transformaremos? 12/03/2021 7:58 pm
      Q vas a transformar tu gandul ñol garrulo atapuercano. A netejar clavegueres del manzanares, a treballar, paparra!
      69
      10
      Respon
    Ramon 12/03/2021 5:11 pm
    L'encausament de Laura Borràs "per corrupció" ÉS corrupció. Corrupció i guerra bruta que, com sempre des de 1980, apunta en una única i sistemàtica direcció. No s'encausa pel QUÈ sinó pel QUI. Si Laua Borràs s'hagués presentat per ERC, la Comuna Pudent, Colono's o la màfia sociata, el pretès cas no existiria. Igual que no n'ha ecistit mai xap, per fraccionaments incomparablement més evidents i reiterats d'aquests tres partits.
    112
    72
    Respon
    almogaver 12/03/2021 4:23 pm
    Estis llegint molts comentaris que semblen mes propis de lARRIBA, que no pas del Mon, la democràcia té això ,
      Nomar 12/03/2021 7:20 pm
      Encara pitjor els del quintacolumnista i inclassificable Ramon.
      Juan Ripolles 12/03/2021 6:25 pm
      Borràs promet "fer respectar" el Parlament i culminar "l'alliberament nacional" ........ liberacion nacional al mas puro estilo Francisco Franco.
      2
      150
      Respon
        Ramon 12/03/2021 7:29 pm
        A tu nen, t'ha explicat algú qui fou el general Franco?
          Juan de las Pollas 12/03/2021 7:44 pm
          Me repito lo mejor de EspaÑa....la aÑorada liberacion nacional al mas puro estilo fascista de mi general Francisco FraÑco.
      La realitat no es pot negar 12/03/2021 6:00 pm
      Si una persona pot ser inhabilitada per una qüestió que no té res a veure amb la política, és normal que hi hagi dubtes pel que fa referència a la seva idoneïtat pel càrrec. Sembla que hi hagi una voluntat de crear problemes.
      30
      67
      Respon
        En patufet astronauta 12/03/2021 9:38 pm
        Nomès ho sembla? Es el principal objectiu. Per suposat, els problemes dels catalans els hi porta al pairo.
        16
        28
        Respon
      Ramon 12/03/2021 5:12 pm
      Sempre en va ple.
      Gonzalo 12/03/2021 4:50 pm
      Esto es democracia. Aunque a vosotros, laZis de mierda, os gustaría todo lo contrario.
      13
      117
      Respon
        Wolfgang 12/03/2021 5:19 pm
        Ya salió el señor con el cerebro más grande de la humanidad, que ni le cabe dentro de su cráneo. Perdónalo Señor, no sabe ni lo que dice. La cuestión dar pol saco. Esta es su misión. Que pena.
    La bleda de la Borràs fent el ridicul (Pablo Hasél dixit en 2019) 12/03/2021 3:37 pm
    Parlar només perquè havia de fer un discurs. La bleda és carn de Wad-Ras.
    52
    167
    Respon
    Soc la millor 12/03/2021 3:26 pm
    Aquest tipus de discurs que menysté al seu antecesor, i s'adjudica a ella mateixa unes qualitats que no ha demostrat mai, no m'agrada gens i no el trobo gens elegant.
    21
    77
    Respon
      Ceballot 12/03/2021 7:40 pm
      Tens raó, et refereixes a un tal Aiuso de Madrid ?
        Cebollet curtet 12/03/2021 9:40 pm
        si que ets ceballot, si a mes d'una micaca curtet
    Gonzalo 12/03/2021 3:07 pm
    Ángeles... Olvídate de mi, laZinazi.
      Gonzalo es nombre de Facha! 12/03/2021 9:18 pm
      Calla Facha!
    Dr Sallop 12/03/2021 2:56 pm
    Sra Borras : sapiga que estem a Espanya, i que el Parlament Autonomic de Catalunya te unes limitacions, i no pot fer res del que vuste ja ha deixat entreveura que fara, o sigui que....cuidadin que a Can Lledoners i falta gent.
    19
    110
    Respon
      Quitos 12/03/2021 11:07 pm
      Un canto a la libertad, se puede decir más alto pero no más claro (y sus menciones a Beauboir muy acertadas), sra. Borrás admiro su valentía y mi deseo es q su paso por la presidencia del Parlament sea el paso previo para dirigir el país. Las críticas ya vertidas aquí mismo por el nacionalismo carcelero q no disimula sus ansias de meterla en la trena indican hasta q punto es el rival a batir. Sin duda no tardaran los franquistas d la toga en apartarla pero haga un favor a los demócratas, no se arrugue en defender el derecho a debatir q todo parlamento debe tener.
      23
      10
      Respon
    Josep 12/03/2021 2:53 pm
    Li quedan dos telediaris.
    21
    96
    Respon
    Angels 12/03/2021 2:22 pm
    De que leyes hablas, la ley del talion es esa la q te gusta. Jo te jodo y despies me lames el culo.
    FRAN BCN 12/03/2021 1:33 pm
    Sisi sra Borràs, el seu fanatisme infantil ens portarà a Itaca....l'absurd a la seva màxima expressió...
    29
    105
    Respon
      Angels 12/03/2021 2:15 pm
      No te gusta la Borras? pues ya sabes a tomar viento, aqui no queremos ceporros ni personas jamelgas
      66
      30
      Respon
    Doctor Strangelove 12/03/2021 1:22 pm
    Cap problema el TSJC la posarà al seu lloc! Bé, de fet primer li posaran els comunistes, feixistes, totalitaris de la CUP i ERÑ. Doc.
    3
    131
    Respon
    Gonzalo 12/03/2021 1:17 pm
    Y el estado se compromete a asegurarte un juicio justo en caso de que cometas cualquier ilegalidad. Que la harás..
    10
    105
    Respon
      Angels 12/03/2021 2:21 pm
      De que leyes hablas, la ley del talion es esa la q te gusta. Jo te jodo y despies me lames el culo.
      Angels 12/03/2021 2:18 pm
      No te gusta la Borras? pues ya sabes a tomar viento, aqui no queremos ceporros ni personas con idiologia Ñorda
      21
      11
      Respon