El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
La Moncloa admet que l’empresonament de Hasél és “un problema” per a la imatge d’Espanya
  • CA

Fonts de l’executiu espanyol admeten que l’empresonament del raper lleidatà Pablo Hasél és “un problema” per a la imatge de l’Estat i asseguren que l’executiu treballa per fer efectiva tan aviat com sigui possible la reforma perquè el Codi Penal deixi de castigar amb penes de presó els delictes d’expressió. Segons aquestes fonts, “ningú entén”, ni tan sols les forces més reaccionàries, la situació generada amb Hasél, que ha de complir una condemna de dos anys i nou mesos de presó pels continguts dels seus raps i tuits.

El problema, assenyalen, és que la legislació actual permet interpretacions que porten a condemnes de presó. Amb tot, aquestes fonts dubten encara si la reforma promesa quedarà inclosa en una modificació general del Codi Penal –fet que demoraria la seva tramitació- o bé si cal portar al Congrés una reforma puntual d’aquesta qüestió.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Gecko a febrer 17, 2021 | 11:35
    Gecko febrer 17, 2021 | 11:35
    L'Espanya eterna aquella a la qual solament li interessen les formes i no el benestar ni el confort de la gent. Solament cal recordar què va dir el polític espanyol Perez Rubalcaba (1951 / 2019) a la seva gent: "El Estado [espanyol] pagará el coste de quitar de en medio Puigdemont". I encara més enrere "instrucciones y providencias muy templadas y disimuladas, de manera que se consiga el efecto sin que se note el cuydado" Son així, sempre ens han volgut fotre, desperteu-vos, més que mai ens cal un estat propi que s'adapti a les nostra forma d'ésser, al món, a la democràcia, al segle XXI, a les nostres lleis, a la nostra cultura... Som-hi avancem cap a la independència.
  2. Icona del comentari de: Llibertat, igualtat, fraternitat a febrer 17, 2021 | 11:41
    Llibertat, igualtat, fraternitat febrer 17, 2021 | 11:41
    A Espanya no l'entén ningú, el què sobta i costa de capir és que encara hi hagi catalans massoques que malgrat tot vulguin romandre-hi dins. Sabeu una cosa ? Més enllà d'Espanya hi ha vida, aconseguim-la. És molt senzill se'n diu independència política respecte a Madrid.
  3. Icona del comentari de: Bon dia a febrer 17, 2021 | 11:48
    Bon dia febrer 17, 2021 | 11:48
    Polònia, Hongria, Espanya... La EU té uns petits problemes. Ep! I ara si que son "interns" però de la UE. Nosaltres caminem cap a la independència. Passeu-ho bé.
  4. Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 12:23
    Ramon febrer 17, 2021 | 12:23
    Jo no crec que les lletres d'aquest ruc hagin de dur-lo a la presó. Dic les lletres. Ara no parlo d'altres coses que també se l'ha sentenciat. Dic les lletres. Les lletres són impresentables. I el pitjor que tenen és que no les diu per provocar com quan Juan Benet digué que si ell fos president llur primera ordre seria fer afusellar tots els ballarins, ni per fer humor com quan Siniestro Total cridà a matar tots els hippies de les illes Cíes. No, no, aquest ruc diu realment el que "pensa". I les barbaritats que deixa anar les subscriu una fauna pijoprogre pudent tant o més ruca que ell. Tanmateix, ja dic, no crec que per les lletres s'hagi d'anar a la presó. Però també dic que, a nosaltres, els nacionalistes catalans, els que tenim per enemiga no "aquesta" Espanya sinó qualsevol Espanya, per infinitament menys ens cauria d'immediat la repressió sense que tota aquesta fauna pudent s'immutés. Així com també és obvi que, si ara sortís un rapper també espanyolista que digués també en castellà les mateixes barbaritats totalitàries, genocides i terroristes des de l'extrem ideològic contrari, les turbes pijoprogres d'ahir es manifestarien, cridarien, cremarien i trencarien però per exigir la perpètua en lloc de sis mesos.
    11
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 12:23 605
    Respon
  5. Icona del comentari de: Boletaire a febrer 17, 2021 | 12:34
    Boletaire febrer 17, 2021 | 12:34
    L'empresonament d'Hasél confirma la impressió que tenen d'Espanya els europeus.
    • Icona del comentari de: Dani_Andreuenc a febrer 17, 2021 | 13:19
      Dani_Andreuenc febrer 17, 2021 | 13:19
      Un problema per a la imatge d' Espanya? Es impossible que això d'en Hasel i del presos polítics, tot i que això se'ls en fot, afecti la imatge d' Espanya. Hi ha suficients imatges de Franco i dels que homenantjan la Division Azul com per mantenir-la a uns nivell de miseria cultural i democràtica abismalment negatius! Que estigui tranquil l' Estat, que la cara de feixista ja la te.
  6. Icona del comentari de: Ricard a febrer 17, 2021 | 12:39
    Ricard febrer 17, 2021 | 12:39
    El govern radical anticatalà de Madrid veu problemes d'imatge amb les bajanades de Hasél i en canvi amb agredir i empresonar a catalans no hi veu cap "problema d'imatge". Autoritza les arengues dels nazis i calla davant les crítiques dels russos. Sí, els mateixos russos (o russos stalinistes si es vol) que van pactar amb els nazis repartir-se Polònia, per assassinar-ne tot seguit els comandaments militars. Quina colla de racistes inútils aquests castellans.
  7. Icona del comentari de: Jo hi discrepo a febrer 17, 2021 | 12:53
    Jo hi discrepo febrer 17, 2021 | 12:53
    El problema és tenir unes lleis i justícia franquista que no renoveu des del 1939
  8. Icona del comentari de: Gecko a febrer 17, 2021 | 13:25
    Gecko febrer 17, 2021 | 13:25
    L'essència d'Espanya i la forma d'aixecar-nos la camisa. Una qüestió, primer cerqueu que vol dir el mot transició: Acció de passar més o menys ràpidament d’una cosa a una altra. Ara apliqueu-ho al cas espanyol, a la transició del 1978 de la dictadura a la democràcia. Així, això ja no és una transició, car ja dura més de 43 anys, més que no pas la dictadura del 1939 al 1978, no té cap sentit. L'estat pregon espanyol ha convertit la "transició" en un règim polític, en el seu règim. Un règim que té com a cap d'estat una dinastia imposada per Franco, un exèrcit i una justícia on no hi va haver cap depuració ni canvi, ni cosa semblant, únicament varen canviar el nom del T.O.P. per" audiencia nacional" i res més. Les oligarquies i els alts funcionaris de Madrid, les mateixes famílies... I és clar ara, al mot democràcia sempre li han de posar adjectius, que si ara és "plena", "homologada", "consolidada"... Els estats democràtics no hi posen mai cap adjectiu. Aquest costum espanyol prou que el coneixem, en Franco en deia també "democràcia orgànica" del seu maleït règim. Via fora els adormits !
  9. Icona del comentari de: Tom a febrer 17, 2021 | 13:29
    Tom febrer 17, 2021 | 13:29
    Diuen tot aixo ara despres de les eleccions ......... fa pudor tot !!!!!
  10. Icona del comentari de: Principalment el problema és .... a febrer 17, 2021 | 13:42
    Principalment el problema és .... febrer 17, 2021 | 13:42
    .... l'imatge que donen rapers, totalment anti-musicals, com Hesél i Valtonyc. Després ve lo de les lleis, que també dóna mala imatge, però menys.
    • Icona del comentari de: Art a febrer 17, 2021 | 13:47
      Art febrer 17, 2021 | 13:47
      O ets imbècil o fatxa. O ambdues a l'hora. Cretí
      15
      Icona de dislike al comentari de: Art a febrer 17, 2021 | 13:47 51
      Respon
    • Icona del comentari de: Tra a febrer 17, 2021 | 16:22
      Tra febrer 17, 2021 | 16:22
      Si parlem d'imatges parlem-ne, les pitjor son les que donen fenòmens com el clavegueram i lawfare judicial espanyols i un partit espanyol neofranquista i ultra com ho és vOx, no fotem.
      • Icona del comentari de: A veure @Tra a febrer 17, 2021 | 17:47
        A veure @Tra febrer 17, 2021 | 17:47
        Com que Catalunya no és una nació no té poder judicial, però els plantejaments de Puigdemont apunten al totalitarisme i a la no separació de poders. D'altra banda ja li agradaria a Espanya tenir unes clavegueres tan profundes i pudents com ha tingut i té la Neo-Generalitat des dels seus orígens.
        • Icona del comentari de: @A veure @Tra a febrer 17, 2021 | 18:06
          @A veure @Tra febrer 17, 2021 | 18:06
          Ni Baviera, ni Baden-Württemberg, ni Rin del Nord-Westfàlia, ni Schleswig-Holstein, ni Hessen... ni la resta de Lands alemanys son nacions, però tenen poder judicial propi. La nassion més antiga i "descentralitzada" del món, no. I a sobre l'estat espanyol té un poder judicial centralista, monolíngüe i hereu directe del franquisme, enmig d'una transició que des del 1978 no s'acaba mai. Per això sempre a la "democràcia" espanyola hi heu d'afegir "consolidada", "plena", "homologada" i d'altres collonades. A un estat democràtic no li cal afegir cap adjectiu. No hi ha res més repel·lent que un espanyolista fatxa sense arguments intentant donar lliçons als altres. Tros de quòniam.
        • Icona del comentari de: Ha, ha , ha a febrer 17, 2021 | 18:11
          Ha, ha , ha febrer 17, 2021 | 18:11
          "Els plantejaments de Puigdemont apunten al totalitarisme i a la no separació de poders" En ho ens escriu aquest xitxarel·lo de pa sucat amb oli. Algú ha vist o llegit mai un espanyolista amb 4 dits de front amb arguments de bon rotllo, per a intentar fer espanyols a catalans ? A sobre aquest és fatxa.
  11. Icona del comentari de: Art a febrer 17, 2021 | 13:54
    Art febrer 17, 2021 | 13:54
    O ets imbècil o fatxa. O ambdues a l'hora. Cretí
    • Icona del comentari de: Ramon a febrer 17, 2021 | 14:50
      Ramon febrer 17, 2021 | 14:50
      No sembla una lletra del ruc de Lleida perquè ho ha escrit en català.
  12. Icona del comentari de: Gecko a febrer 17, 2021 | 16:18
    Gecko febrer 17, 2021 | 16:18
    Dues consideracions. El cas Hasél a Alemanya, i en altres estats democràtics, no hagués tingut cap repercussió. A Alemanya si us informeu bé, a un "grup" musical que va escriure unes lletres molt més punyents, que no cal ni reproduir traduïdes, els hi varen posar unes multes i prou. Quasi ningú se'n va adonar, cap repercussió pública i fora de l'estat federal Alemany encara menys. Espanya eterna és així, magnifica i fa de caixa de ressonància fets irrellevants i ara el deep state espanyol els aprofita per a emmerdar-hi de nou la policia catalana i escaldar la societat i altra vegada com qui no vol la cosa, cerca i ja els hi va bé de sotragar de nou l'independentisme. La segona consideració avui he sentit el President de l'estat espanyol que deia que ell volia a Catalunya un govern PSOE-psc amb Podemos, és a dir de 33 + 8 = 41 escons, un de més que els que en l'anterior legislatura, la 12a, tenien el partit de Rivera més el PP, ço és 36 + 4 = 40. Talment és un insult del cap de govern espanyol vers els catalans.
  13. Icona del comentari de: Miquel a febrer 17, 2021 | 18:15
    Miquel febrer 17, 2021 | 18:15
    Però si a España ja se sap justícia i lleis pels pobres, i els del poder cap problema poden fer de tot... Españakistan. Internet ajuda i molt, i la gent s'entera, abans estava tot més tapat..
  14. Icona del comentari de: A l'il·luminat 'A veure @Tra' de més avall a febrer 17, 2021 | 18:18
    A l'il·luminat "A veure @Tra" de més avall febrer 17, 2021 | 18:18
    Ni Baviera, ni Baden-Württemberg, ni Rin del Nord-Westfàlia, ni Schleswig-Holstein, ni Hessen... ni la resta de Lands alemanys son nacions, però tenen poders judicials propis. La nassion més antiga i "descentralitzada" del món, no. I a sobre l'estat espanyol té un poder judicial centralista, encarcarat, monolíngüe i una cúpula judicial hereva directa del franquisme, enmig d'una transició que des del 1978 no s'acaba mai. Per això sempre a la "democràcia" espanyola hi heu d'afegir "consolidada", "plena", "homologada" i d'altres collonades. A un estat democràtic com cal, no li cal afegir cap adjectiu. No hi ha res més repel·lent que un espanyolista fatxa sense arguments intentant donar lliçons als altres. Tros de quòniam.
    • Icona del comentari de: Els Länder alemanys tenen els mateixos tribunals regionals que Catalunya a febrer 17, 2021 | 18:34
      Els Länder alemanys tenen els mateixos tribunals regionals que Catalunya febrer 17, 2021 | 18:34
      No es pot parlar de l'organització judicial a Alemanya sense tenir en compte l'estructura federal de l'Estat, com s'evidencia en l'art. 92 de la Llei Fonamental alemanya. El poder judicial es presenta articulat en tribunals federals, els tribunals dels Länder i el Tribunal Constitucional Federal. Més o menys com a Espanya però sense CSPJ.
      • Icona del comentari de: Hans a febrer 17, 2021 | 19:10
        Hans febrer 17, 2021 | 19:10
        Però, la llei judicial alemanya Gerichtsverfassungsgesetz no conté pas un tribunal com la "Audiència Nacional" hereu directe des del 1941 del "Tribunal Especial de Repressión de la Masoneria y del Comunismo" i més tard T.O.P. Cal dir-ho tot, quan hom parla d'Espanya i de llur democràcia "plena" o democràcia "homologada" o democràcia "consolidada", s'hi poden trobar moltes sorpreses i perles.
        • Icona del comentari de: L'audiència Nacional ... a febrer 17, 2021 | 20:57
          L'audiència Nacional ... febrer 17, 2021 | 20:57
          ... serveix des de fa anys per jutjar delictes de terrorisme, principalment. Si no hagués estat per ETA, GRAPO, Terra Lliure i altres degenerats és probable que l'AN no existís.
  15. Icona del comentari de: Miquel a febrer 17, 2021 | 20:04
    Miquel febrer 17, 2021 | 20:04
    El poble salva el poble.... Sense lluita res de res.... Està clar

Respon a Jo hi discrepo Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa