JxCAT s’abstindrà en la investidura d’Aragonès

El partit ha pres la decisió després que la CUP hagi anunciat que donarà suport al candidat d'ERC

L’executiva de JxCAT ha decidit aquest dijous a la tarda abstenir-se en la investidura de demà divendres del candidat republicà a la presidència de la Generalitat, Pere Aragonès. El partit ha pres la decisió després que la CUP hagi anunciat que donarà suport a la investidura del líder d’ERC i a un acord amb els republicans en diversos punts socials, així com sobre prioritzar l’estratègia del diàleg amb Madrid per sobre de la confrontació. Amb aquesta posició dels 32 diputats de JxCAT, i amb la previsible oposició de la resta de l’hemicicle, Pere Aragonès no serà investit president, en obtenir el suport de 42 diputats (33 d’ERC i 9 de la CUP). Per tant, es convocaarà una segona volta de la investidura, previsbilement el proper dimarts, 30 de març. Quedaran per tant quatre tres dies perquè l’independentisme intenti tancar un acord ferm per investir el candidat i poder formar govern.

En un comunicat, JxCAT ha explicat que la comissió negociadora, integrada per Jordi Sànchez, Elsa Artadi, Josep Rius, Míriam Nogueras i Francesc de Dalmases, ha informat de les nombroses reunions que han mantingut aquests dies amb ERC i la CUP. “El balanç d’aquestes trobades és que no s’ha pogut arribar a cap acord de legislatura que garanteixi un govern estable que permeti sortir de la crisi social i econòmica que pateix Catalunya i que, a la vegada, implementi el mandat de les eleccions del 14-F, en què l’independentisme va superar per primer cop a la història el 52% dels vots”. Davant d’això, “l’Executiva ha decidit abstenir-se en la primera volta del debat d’investidura del candidat Pere Aragonès”.

Comentaris

    La puta i la ramoneta és ben viva, 26/03/2021 1:46 pm
    s'ha reencarnat amb la nena Artadi.
    GROC 26/03/2021 11:37 am
    Quan la CUP era opositora de les investidures ,eran de lo pitjó Quan els fanatics de JxC aproven que JxC no voti a favor de la investidura ,es posen al mateix nivell que varan fer els de la CUP. Pujol va instaura la prepoténcia de la dreta catalana i res ha canviat amb els juntaires i els seus fanatics
    Doctor Strangelove 26/03/2021 9:45 am
    JxCash s'ha convertit en el hooliganisme de la política. Partit amb aires dictatorials governat per un batxiller amb ínfules de dictadoret i secundat per un tal Sàntxes que va trigar 10 anys en treure's la carrereta de dret. En fi, mediocritat en estat pur, què dic!, és directament un insult a la intel·ligència cartesiana. En fi, vosaltres seguiu cobrant i fent malifetes, que els veritables catalans continuarem fent pujar la nostra terra! Doc.
    Joan 25/03/2021 11:17 pm
    Ja ho vaig dir en un altre moment. Si Esquerra vol donar dos anys d'oxigen al PSOE a l'espera que els cascos blaus (Nuet) acabin de convèncer, que la independencia es "una quimera", com diu el Borbó i Felipe Gonzalez, doncs que es facin la "Taula de Nulles" entre ells. Els de la CUP (els de la gestoria marca DDR) estan disposats a fer-ho, pero amb dos anyets. Després, questió de "confiança". Suposo que l'amnistia entre en el pack no?. Doncs no. No en parlen, els "nostres" esquerranistes volats.
    107
    138
    Respon
      Si noi, 26/03/2021 1:49 pm
      avui Cuevillas, advocat de Fuigpelmón, s'ha abstingut al vot delegat de Lluís Puig.
    Angelblau 25/03/2021 9:58 pm
    Puigdemont el nostre PRESIDENT
    211
    422
    Respon
      Un indepe d'abans que'ls corruptgents "veiesin la llum" i es convertisin per amagar la corrupció endèmica sota les catifes 26/03/2021 1:56 pm
      LA MAJORIA D'INDEPENDENTISTES NO SOM PROCESSISTES NI VOLEM A L'INCUMPLIDOR MONTAPOLLOS DEL SONAT FUIGPELMÓN.
      Si noi, 26/03/2021 1:52 pm
      Fuigpelmón, com sempre, no ha tingut pebrots per venir. Ja hi estem acostumats a les seves mentides...
      Eugeni Constantino 26/03/2021 1:33 am
      No, era el nostre President; el màxim respecte però hem i s'ha de respectar el vot...
      Expresident 25/03/2021 10:25 pm
      Però si ha perdut les eleccions. La dreta vol governar al marge de les urnes.
      191
      133
      Respon
        ARA NO TOCA, COLLONS 26/03/2021 8:22 am
        Quina mania i quina obsesio amb la dreta i la esquerra, no veieu que sense independencia, SEMPRE TINDREM LA DRETA ESPANYOLA?, es digui com es digui, PP-PSOE-COMUNS, Ara toca lluitar per la INDEPENDENCIA, despres podrem escollir dreta o esquerra,
        62
        19
        Respon
    Angelblau 25/03/2021 9:55 pm
    Perfecte. Mes Canadell i menys Rufians
    139
    286
    Respon
      Bona tria! 26/03/2021 2:04 pm
      Una parella per processar cap enlloc 300 anys més!
    David. 25/03/2021 9:15 pm
    Està bé. Tooootal la generalitat només és una gestoria. Lo dels dos anys de temps per fer el paripé amb el psoe que proposa erc és tant i tant vergonyós !!!! i tant de falta d'autoestima ! Teatre però del dolent.
    106
    169
    Respon
      Una casa de barrets 25/03/2021 9:33 pm
      Waterloo sí que és més que una gestoria, és la casa d'una divinitat. Waterloo genera llocs de treball, fa front a la sanitat, a l'educació, i soluciona tot tipus de problemes dels catalans. Sense aquesta casa què seria de nosaltres?
      306
      169
      Respon
    Ramon 25/03/2021 8:49 pm
    Em sembla perfecte.
    64
    58
    Respon
    JT 25/03/2021 8:17 pm
    Si ni en moments com aquest teniu els sants collons de no posar-vos d'acord no mereixeu que ningú os torni a votar! ERC JUNTS CUP vosaltres no sou polítics, sou vividors de la política. Aneu a pastar fang!!!!!
    29
    15
    Respon
    Narcís 25/03/2021 8:11 pm
    Per què no m' agrada gens ni mica n' Aragonès com a President de la Generalitat? PD. : ho sento, però necessitem estadistes d'allò més !
    132
    163
    Respon
      Assumpció Cantalozella 25/03/2021 8:43 pm
      Resulta que sí que agrada a la majoria dels votants....
      226
      163
      Respon
        Narcís 25/03/2021 11:45 pm
        Doncs, sí, potser encerten ! PD : tant de bo m' equivoqui, no el tingui ben jutjat !
          De ben segur t'equivoques 26/03/2021 2:15 pm
          Prefereixes un batxiller que suspen la DUI en 9 segons i fuig.
    Avi 25/03/2021 8:11 pm
    Son uns traidors i deslleials, Erc va donar suport a Puigdemont i Torra (el pitjor president de la historia) i ho ha fet amb la Borras, per que sino era Erc la traidor. Ara entenc lo de Junts i deixar enrere lo de Catalunya, està clar que nomes volen juntarse entre ells, els convergents, no volen la unitat catalana.
    686
    474
    Respon
      Tripartit no, gràcies 25/03/2021 8:55 pm
      Mentida podrida ! Junqueras, sent vicepresident, va ser absolutament deslleial amb el President Puigdemont, entre d'altres coses, entrevistant-se d'amagat amb Mariano Rajoy d'amagat de Puigdemont
      283
      117
      Respon
    manel de manresa 25/03/2021 8:10 pm
    Que erñ es comprometi en ferm i deixi de vendre fum com taules estupides ..... si no hi ha compromis en ferm i molta xerrameca barata lo millor es no comprometre's. O potser erñ prefereix que junts faci el que erñ ha fet en el govern Torra.???
    189
    110
    Respon
    Junts pel frau electoral 25/03/2021 8:10 pm
    JxCAT només respon als interessos de Puigdemont i als seus deliris, i també a interessos de l'economia especulativa. Tot això ho disfressen amb un teatre, que cada vegada té menys adeptes. Dels problemes del Catalunya ni en parlen.
    188
    363
    Respon
    Maria 25/03/2021 8:05 pm
    Us animo a anar a l'oposició. Amb ERC no es pot governar perquè són uns grandíssim deslleials. Menteixen, diuen una cosa i en fan un altre. Els fets ho corroboren. Estic impressionada amb els seus votants ja que no arribaré a entendre com poden permetre que se'n fotin a la seva cara. No us entenc i a sobre sempre van amb els pantalons ben abaixats. Feu pena!
    257
    140
    Respon
    La dreta postconvergent 25/03/2021 7:57 pm
    Un partit dirigit per ineptes que no han paït la derrota electoral. Posar pals a les rodes és la seva especialitat. Quins interessos el recolzen?
    228
    298
    Respon
      Anònim 25/03/2021 8:11 pm
      Tens tota la raó.
    Xavier 25/03/2021 7:54 pm
    Llàstima que no s'hagin ADHERIT al pacte d'ERC i la CUP i els hagin donat un xec en blanc per continuar amb l'autonomisme i amb les reunions per seguir baixant-se els pantalons a Madrid. Per què va servir l'1 d'Octubre?, sembla mentida que l'esquerra no republicana ni independentista hi participés d'aquell referèndum.
    158
    64
    Respon
      Anònim 26/03/2021 12:51 am
      Ja
      Anònim 26/03/2021 12:51 am
      Ja
      Juan Ripolles 25/03/2021 7:57 pm
      per seguir baixant-se els pantalons a Madrid, i pagar el CUPO als VASCOS !! Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
      27
      72
      Respon
      Juan Ripolles 25/03/2021 7:57 pm
      hi participés d'aquell referèndum. ??? como ?? referendum ?? Jaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!
      Juan Ripolles 25/03/2021 7:56 pm
      Per què va servir l'1 d'Octubre? PER RES !!! Jaaaaaaaaaaa!!!!!
    Anims 25/03/2021 7:45 pm
    Tranquils, es jxc, a ells ningú els insultara per les xarxes dient-los de tot no els titllaran de botiflers. Algú ha pensat que se estaria dient si hagués sigut al revés? Que ERC no hagués votat al presidenciable de junts. Vergonya! És la convergència de tota la vida, o millor dit, la sociovergència, que ha governat 40 anys el país i ara no vol que un de esquerra els prengui la cadira. Junts cat... Enlloc de sumar més gent, provacara molts baixin del carro
    160
    252
    Respon
    A fer la m... 25/03/2021 7:44 pm
    Que n'espereu dels traficants de MENES, i dels pintors ocasionals de mesquites de Ripoll.
    Dokors 25/03/2021 7:37 pm
    Molt bé per a Junts, aquest acord de la Cup amb Esquerra es molt de mínims i un engany als votants
    165
    34
    Respon
      Anònim 25/03/2021 7:48 pm
      Tens raó, és millor el pacte sociovergent de la diputació de Barcelona. Junters, feu riure. Obriu els ulls, només volen cadira i no entenen el resultat del 14f
      81
      137
      Respon
        JordiP 25/03/2021 8:43 pm
        Nen, un pacte és le resultat de cessions per ambdues parts. La part JxC pot acceptar el xantatge de ls CUP sense remugar?
    Anònim 25/03/2021 7:36 pm
    ??
    Ciutadà 25/03/2021 7:29 pm
    Sort que el 14- F vaig votar en blanc. Tenila intenció de votar-vos.
    15
    58
    Respon
      MONTSE 26/03/2021 8:23 am
      NO, no vas votar en blanc, vas votar PSOE.. a veure si ens enterem de com funcionen les eleccións.
    Ciutadà 25/03/2021 7:29 pm
    Sort que el 14- F vaig votar en blanc. Tenila intenció de votar-vos.

Respon a La puta i la ramoneta és ben viva, Cancel·la les respostes