El Món - Notícies i actualitat d'última hora en Català
Junts sospita que ERC no els vol al Govern
  • CA

S’havia de celebrar una reunió divendres i, a darrera hora, ERC la va suspendre”. Aquesta és la darrera entrebancada de les negociacions entre republicans i junters per formalitzar un Govern. “No és l’única vegada”, alerten fonts de la direcció de Junts i, com a mostra, avisen que la darrera reunió “només va durar una hora”. “Sospitem que ERC no ens vol al Govern, però tampoc regalarem els nostres 32 vots per investir Pere Aragonès sense cap acord o a canvi de res”, insisteixen les mateixes fonts. La negativa dels negociadors de Junts a pactar conselleries abans que un full de ruta i, de nou, l’embolic amb el consell de la República tornen a entortolligar les negociacions.

Junts es mostra “perplexa” per la dilació de les reunions amb ERC. En canvi, els republicans apunten que l’endarreriment és a causa dels junters. De fet, Junts assegura que van traslladar als republicans “un calendari i un cronograma de reunions” del que destaquen “no ha tingut resposta”. “La nostra disposició, i ho hem deixat clar i per escrit, és reunir-nos, de dia, tarda i nit, però no ens hem sortim, sempre que no vulguin les reunions”, remarquen les mateixes fonts. Tampoc ha tingut èxit, segons les mateixes fonts, les peticions de “celebrar reunions a tres bandes, és a dir, amb la CUP”.

Precisament, és en aquest punt que Junts planteja un escenari arran dels números del 14F. “Si sumen els vots de la CUP i de Junts que apostàvem per la confrontació institucional superen els d’ERC que estaven per la taula del diàleg, però com que ERC queda primera, s’accepta la seva proposta”, assenyalen les mateix fonts. “Per això, la CUP entén aquesta situació i l’acorda amb ERC al marge de Junts, però Junts també ho acceptem, ara bé, amb una condició”, avisen.

Aquesta “condició” de Junts ha fet ballar el cap als negociadors d’una banda i d’una altra. Segons la direcció de la negociació dels junters, la condició passava per “acceptar aquests dos anys de taula de negociació per anar preparant una resposta al fracàs que pot comportar aquesta taula”. “És a dir, començar a pensar què fer quan falli la Mesa i quin millor espai per fer-ho que una direcció col·legiada al marge de les institucions autonòmiques, el Consell per la República”, argüeixen. Per això, “lamenten la caricaturització de l’entitat que alguns companys independentistes han fet els darrers mesos”. “És un instrument al marge del control de l’Estat i, a més, s’ha compromès a reformular la seva direcció”, subratllen.

És en aquest punt, que “no entenen que si bé en un primer moment ERC semblava que admetia aquesta idea, amb la proposta de canvi que va fer el mateix Consell, aquesta setmana diuen que no”. “Al·leguen que és una tutel·la del Palau, i res més lluny d’això, més aviat sembla que Pere Aragonès si que està tutel·lat per l’aparatixt del partit”, comenten negociadors de Junts. “Potser Aragonès i altre negociadors, que arribarien més fàcilment a un acord, són presoners dels seus companys de files que també negocien per forçar que primer parlem de cadires abans que d’agenda i contingut, cosa que nosaltres ens hi neguem en rodó“, sentencien des de Junts.

En tot cas, Junts manté la intenció d’entrar a Govern amb un programa definit i clar, sobretot per evitar que passi com la sentència del Procés. “Tenim dos anys de coll per saber què hem de fer quan el diàleg amb la Moncloa, on nosaltres hi volem participar, fracassi, que no passi com l’octubre del 2019 que els partits i entitats encara estan pensant què havien de fer per protestar contra una condemna ignominiosa”, retreuen des de Junts. En aquest context, relativitzen l’acord amb la CUP que “veuen bé la part nacional, però potser molt agosarada en polítiques d’esquerres que poden ser molt difícils d’aplicar per una qüestió de manca de recursos”.

“Entenem els que veuen riscos de no entrar a Govern i investir; els entenem, però tampoc regalarem 32 vots per fer res“, alerten des de la direcció de Junts al seu sector més neguitejat per aquesta opció. “Aragonès haurà de patir si només pot comptar amb Comuns i la CUP, sense que el PSC tingui cap incentiu per fer-li costat; a més, no creiem que la conjunció de CUP i Comuns sigui gaire factible”, concreten. “La sensació, ara per ara, és que és ERC els que no volen que entrem a Govern i deixar-los que governin sols, però els nostres 32 diputats no són un atrezzo i hi ha possibilitat de fer un Govern del 52%“, conclouen les mateixes fonts. “Es pot pactar bé i de manera clara, però també detectem que ERC té por d’entrar al debat de qui gestionarà Salut, Exteriors o Economia”, detallen els junters. “A l’espera de les reunions, la intenció de Junts és negociar i fer Govern”, conclouen.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Joan a abril 10, 2021 | 23:00
    Joan abril 10, 2021 | 23:00
    Si us tinc que dir la veritat, tots plegats em foteu fastics. No se per a que collons us vam votar, inutils.
    40
    Icona de dislike al comentari de: Joan a abril 10, 2021 | 23:00 47
    Respon
    • Icona del comentari de: A en Joan i altres pseudònims a abril 12, 2021 | 10:52
      A en Joan i altres pseudònims abril 12, 2021 | 10:52
      Joanet, no ens intentis aixecar la camisa amb tanta poca traça... Prou que ho sabem per a tu els "útils" son vOx, el partit de Rivera, el PP fundat per 7 ex-ministres de Franco, la federació "catalana" del PSOE i Podemos&confluències.
  2. Icona del comentari de: Pol a abril 10, 2021 | 23:06
    Pol abril 10, 2021 | 23:06
    Prou de collonades, Sallés.
    123
    Icona de dislike al comentari de: Pol a abril 10, 2021 | 23:06 70
    Respon
    • Icona del comentari de: baldiret a abril 11, 2021 | 10:45
      baldiret abril 11, 2021 | 10:45
      Aquest Sallés no pot amagar on el porta el seu instint.
  3. Icona del comentari de: Jeroni Munyós a abril 10, 2021 | 23:12
    Jeroni Munyós abril 10, 2021 | 23:12
    Uns diuen "La CUP dubta de la “voluntat de negociar” de Junts"; un altre "Junts sospita que ERC no els vol al Govern"... segons la ideologia d'hom, cadascú ho veu diferent. Mentrestant el clavegueram de l'estat espanyol, amb tota la maquinària inclosos fiscals afinadors, lawfare, Cni, tàcitos... fan la seva feina. Quan en serem plenament conscients del què ens intenta fer l'estat espanyol ?
  4. Icona del comentari de: Robert Poblet a abril 10, 2021 | 23:26
    Robert Poblet abril 10, 2021 | 23:26
    Sospita fonamentada: els Ajuntaments de Sant Cugat i de Barcelona en són dues proves.
  5. Icona del comentari de: Pedro a abril 10, 2021 | 23:35
    Pedro abril 10, 2021 | 23:35
    ¿ Y esos quieren fundar un país ?
    15
    Icona de dislike al comentari de: Pedro a abril 10, 2021 | 23:35 24
    Respon
  6. Icona del comentari de: Rappel a abril 10, 2021 | 23:52
    Rappel abril 10, 2021 | 23:52
    ERC trabaja a las ordenes de la Moncloa , marca blanca/topo del PSOE , una vez cumplido el objetivo , ERC pasará a la papelera , tomando el poder el PSOE o PSC como quieran llamarle. una jugada maestra.
  7. Icona del comentari de: Carles a abril 10, 2021 | 23:57
    Carles abril 10, 2021 | 23:57
    Tinc la lleugera sensació de que a ERC li ve una mica gran aixo de governar aquest país.
    143
    Icona de dislike al comentari de: Carles a abril 10, 2021 | 23:57 23
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon C a abril 12, 2021 | 13:02
      Ramon C abril 12, 2021 | 13:02
      Quin comentari més poca-solta. Quintacolumista vergonyant.
  8. Icona del comentari de: Octubrista a abril 11, 2021 | 00:10
    Octubrista abril 11, 2021 | 00:10
    ERC vol que succeeixin una d'aquestes dues coses: a) Que JUNTS entri en el Govern i es faci còmplice del projecte d'ERC de ignorar el resultat del referèndum del 1- O i tornar a un autonomisme de fireta encara més figaflor que el que teníem abans o b) Que JUNTS quedi fora del Govern i aparegui com a culpable de que ERC hagi de ignorar el resultat del referèndum del 1- O i tornar a un autonomisme de fireta encara més figaflor que el que teníem abans. En ambdós casos, tornada a l'autonomisme i JUNTS apareix com a culpable.
    • Icona del comentari de: ... a abril 11, 2021 | 15:11
      ... abril 11, 2021 | 15:11
      Crec que si Junts queda fora del govern el que estarà dient es que no vol participar a fer creïble una política d'ERCUP que no va enlloc, podrà ser critica amb el govern i a més es potenciarà el Consell per la República com acció exterior sense les traves d'ERC. Potser així tothom sabrà qui es qui.
      24
      Icona de dislike al comentari de: ... a abril 11, 2021 | 15:11 25
      Respon
  9. Icona del comentari de: baldiret a abril 11, 2021 | 00:11
    baldiret abril 11, 2021 | 00:11
    Ai Quico, Quico... cada vegada més ficat en el teu paperot.
    66
    Icona de dislike al comentari de: baldiret a abril 11, 2021 | 00:11 39
    Respon
  10. Icona del comentari de: Un engany a abril 11, 2021 | 00:34
    Un engany abril 11, 2021 | 00:34
    És impossible governar amb una formació política que és antisistema i anti tot. JxCAT s'ha especialitzat en posar pals a les rodes, i no està centrada ni preparada per governar. La gent es pensava que votava un partit independentista, i ara totes les promeses es fan fonedisses i només hi ha un decorat.
    4
    Icona de dislike al comentari de: Un engany a abril 11, 2021 | 00:34 336
    Respon
  11. Icona del comentari de: L1THUZ a abril 11, 2021 | 01:07
    L1THUZ abril 11, 2021 | 01:07
    ERC es una trampa. Es un partir consolidat com a tal i tenen molts interessos personals tos ells (modus vivendi) i Catalunya els importa un rave. Cal mirar el que han anat dient els diferents liders de ERC i veureu que son Autonomistes o Federalistes. En definitiva, per a mi son la quintocolumna del Estado EspaÑol. No aconseguirem mai la Independencia amb aquesta gent
    208
    Icona de dislike al comentari de: L1THUZ a abril 11, 2021 | 01:07 1
    Respon
  12. Icona del comentari de: Construïm JUNTS a abril 11, 2021 | 01:40
    Construïm JUNTS abril 11, 2021 | 01:40
    JUNTS ha de ser diferent . No vulgueu tornar de parella de ER , que no convé de cap manera al país . Junts es la construcció de una nova política . Aprofiteu aquest moment per anar teixin aquesta nova formació , doneu suport per fer president a l Aragonès i que ells governin com vulguin , a veure de qui es queixaran ara . Ja veurem quant duren.
    167
    Icona de dislike al comentari de: Construïm JUNTS a abril 11, 2021 | 01:40 2
    Respon
  13. Icona del comentari de: Pepet de Vallmanya a abril 11, 2021 | 02:08
    Pepet de Vallmanya abril 11, 2021 | 02:08
    erÑ NO VOL LA INDEPENDÈNCIA . I la cuPP sembla que tampoc . Amb conseqüència NO VOLEN INDEPENDENTISTES !
    97
    Icona de dislike al comentari de: Pepet de Vallmanya a abril 11, 2021 | 02:08 28
    Respon
    • Icona del comentari de: @ Pepet a abril 12, 2021 | 10:56
      @ Pepet abril 12, 2021 | 10:56
      Pepet, no ens intentis aixecar la camisa amb tanta poca traça... Prou que ho sabem els teus" son vOx, el partit de Rivera, el PP fundat per 7 ex-ministres de Franco, la federació "catalana" del PSOE i Podemos&confluències. Aquests si que sempre es posen d'acord per a enganyar-nos.
  14. Icona del comentari de: fideli a abril 11, 2021 | 02:48
    fideli abril 11, 2021 | 02:48
    en Pere es autonomisme, españolat. Noves eleccions
    116
    Icona de dislike al comentari de: fideli a abril 11, 2021 | 02:48 3
    Respon
  15. Icona del comentari de: Alerta a abril 11, 2021 | 04:49
    Alerta abril 11, 2021 | 04:49
    ERC només vol el monopoli del minso poder autonòmic. Té aquella ànsia de control.lar tot el territori (fantasia total, són els Espanyols els qui control.len el territori). Tota la negociació amb JXCAT és una farsa. No és pas que JXCAT m'agradin, però escoltant fa anys el que diuen i el que fan la gent d'ERC.....
    163
    Icona de dislike al comentari de: Alerta a abril 11, 2021 | 04:49 38
    Respon
    • Icona del comentari de: Alertats a abril 12, 2021 | 10:59
      Alertats abril 12, 2021 | 10:59
      És evident que els espanyols "controlen" el territori i ho controlen tot. Per a què creus que volem la independència ? No te n'havies adonat ? La independència l'aconseguirem entre tots i tu ets un quintacolumnista.
  16. Icona del comentari de: Veterà antifranquista. a abril 11, 2021 | 06:36
    Veterà antifranquista. abril 11, 2021 | 06:36
    Ni jo tampoc. Ni als uns ni als altres. Al carrer aquesta trepa de vividors.
    36
    Icona de dislike al comentari de: Veterà antifranquista. a abril 11, 2021 | 06:36 24
    Respon
  17. Icona del comentari de: Junqueras el pastor del ramat de bens d'erc a abril 11, 2021 | 06:44
    Junqueras el pastor del ramat de bens d'erc abril 11, 2021 | 06:44
    Junqueras, el Rey Sol d'Erc, el Generalisimo d'Erc, el Maduro d'erc es el poder ABSOLUT. ELL ES ERC, i la resta son els seus NINOTS. ADOREM A JUNQUERAS, el nou crist, el salvador...... del criminal franquista Perrito el Sanchez d'españa.una. psoe republicans com junqueras i el seu ramat de cabretes bem alimentades pel ferrovial
    136
    Icona de dislike al comentari de: Junqueras el pastor del ramat de bens d'erc a abril 11, 2021 | 06:44 1
    Respon
  18. Icona del comentari de: Català a abril 11, 2021 | 08:08
    Català abril 11, 2021 | 08:08
    A Joan: jo tampoc no ho sé, per a què els vaig votar. Per aixó no hi tornaré.
    29
    Icona de dislike al comentari de: Català a abril 11, 2021 | 08:08 44
    Respon
  19. Icona del comentari de: ciutadà a abril 11, 2021 | 08:15
    ciutadà abril 11, 2021 | 08:15
    Desastre total. I jo no demano noves eleccions perquè no penso pas anar a votar.
    13
    Icona de dislike al comentari de: ciutadà a abril 11, 2021 | 08:15 31
    Respon
    • Icona del comentari de: Uff! a abril 13, 2021 | 11:39
      Uff! abril 13, 2021 | 11:39
      Jo si que tornaré a votar. Però ni erc ni cup ni les Colaus
  20. Icona del comentari de: DROPOS! No acabareu bé. a abril 11, 2021 | 08:41
    DROPOS! No acabareu bé. abril 11, 2021 | 08:41
    Inútils tots plegats. A pastar fang. 52% al carallo. Els d'españa molt contents i sense donar-li importància. A tot arreu hi ha ERC de palanganeros. CUP amorrada al piló desprès de trobar-li gust a les mels de Madrid. I GENT EMPRESONADA o a punt de ser jutjats. Està clar que l'únic que volen és manar per mantenir el poder de fer mal, anar calents de diners i viure la vida a costa nostra, mentres els demès es pudreixen.
    150
    Icona de dislike al comentari de: DROPOS! No acabareu bé. a abril 11, 2021 | 08:41 1
    Respon
  21. Icona del comentari de: Mala dinàmica a abril 11, 2021 | 09:09
    Mala dinàmica abril 11, 2021 | 09:09
    No negocien perquè continuament han d'anar a consultar els liders que són a la presó. Tot s'alenteix i no es pren ni una decisió. Aragonès diu que ara entrarà a negociar i això demostra que fins ara no hi ha entrat. I es presentava a president sense haver-ho negociat tot?
  22. Icona del comentari de: Votar a abril 11, 2021 | 09:25
    Votar abril 11, 2021 | 09:25
    Erc depèn de les directrius intermitents de Junqueras -visió de Baix Llobregat-. Ell vol govern d'esquerres i no afluixarà. Si tornen convocar eleccions tornaré a votar però no pas Erc ni Cup ni Comuns.
    132
    Icona de dislike al comentari de: Votar a abril 11, 2021 | 09:25 1
    Respon
  23. Icona del comentari de: fideli a abril 11, 2021 | 09:28
    fideli abril 11, 2021 | 09:28
    govern ferrovial? NO, grcs.
  24. Icona del comentari de: Votar o no a abril 11, 2021 | 09:30
    Votar o no abril 11, 2021 | 09:30
    Junqueras -visió Baix Llobregat i Paraula de déu- ha fet la seva interpretació del resultat. Vol govern d'esquerres i no afluixarà. Mentrestant li han d'anar a consultar tot i ningú pot decidir. Si tornen convocar eleccions no votaré erc ni cup ni comuns
    171
    Icona de dislike al comentari de: Votar o no a abril 11, 2021 | 09:30 1
    Respon
  25. Icona del comentari de: catalanet a abril 11, 2021 | 09:43
    catalanet abril 11, 2021 | 09:43
    "fonts de la direcció de Junts". Això no és seriós. Cal identificar qui diu què. Muntar una notícia per un comentari de bar no té cap mena de sentit. Sí que en té, vaja, emmerdar la troca.
  26. Icona del comentari de: Lisa a abril 11, 2021 | 10:04
    Lisa abril 11, 2021 | 10:04
    La CUP, es creuen els protagonistes de la pelicula, sempre fem la punyeta, no veuen que són actors secundaris i si segueixen així desapareixeran, només cal que surti algún partit catalanista amb ganes d'ajudar i no possar pals a les rodes, i esquerra, amb el xixarel.lo del Aragonès, no cal dir res més..
    141
    Icona de dislike al comentari de: Lisa a abril 11, 2021 | 10:04 4
    Respon
    • Icona del comentari de: Lisa a abril 11, 2021 | 10:05
      Lisa abril 11, 2021 | 10:05
      La CUP, es creuen els protagonistes de la pelicula, sempre fem la punyeta, no veuen que són actors secundaris i si segueixen així desapareixeran, només cal que surti algún partit catalanista amb ganes d'ajudar i no possar pals a les rodes, i esquerra, amb el xixarel.lo del Aragonès, no cal dir res més.. perquè sent
      • Icona del comentari de: Jordi 35 a abril 11, 2021 | 21:34
        Jordi 35 abril 11, 2021 | 21:34
        Les CUP son uns escolanets d'en Junquers i ERC. Ja fa temps que ho són.
      • Icona del comentari de: D'acord amb 2021 a abril 13, 2021 | 11:18
        D'acord amb 2021 abril 13, 2021 | 11:18
        I a sobre, cada pas de la "negociació" l'han de consultar a Lledoners. I esperar que decideixen. Una mostra: Aragonès ara diu que ell entrarà a la negociació. O sigui que es presenta a 2 investidures i encara no hi ha entrat. Tot ho porta qui té la dèria i el compromís de pacte del govern d'esquerres amb Comuns. Una lectura tergiversada dels resultats amb visió de Baix Llobregat-Paraula de déu/Amen. Jxcat, deixeu-los que governin i vosaltres presenteu esmenes des del Parlament.
    • Icona del comentari de: Lisa a abril 11, 2021 | 10:09
      Lisa abril 11, 2021 | 10:09
      Els republicans, si mireu l'història, sempre han volgut una república catalana, dins d'una república espanyola..i això ni és possible ni ens importa! Tantes ganes de diàleg i axamplar la base...diàleg de que i amb qui? Els únics que de moment van per el bon camí són els de Junts, a qui temen més els espanyols? a Puigdemont! Doncs ja està tot dit..
      135
      Icona de dislike al comentari de: Lisa a abril 11, 2021 | 10:09 17
      Respon
  27. Icona del comentari de: Pepe a abril 11, 2021 | 10:05
    Pepe abril 11, 2021 | 10:05
    Veient com van les negociacions per formar govern, va tan malament, que Aznar va pel camí de veure com la seva profecia pot convertir-se en una de les pàgines d’or de la història d’Espanya. L’expresident va dir fa mesos que l’independentisme esclataria en una guerra civil, i ara com ara estem més propers a donar-li la raó que no pas a reconduir les relacions entre independentistes.
    120
    Icona de dislike al comentari de: Pepe a abril 11, 2021 | 10:05 2
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 10:33
      Ramon abril 11, 2021 | 10:33
      Aznar no va dir això. Aznar no va profetitzar trencament entre catalans sinó trencament "a Catalunya". O sigui entre nosaltres i els colons. Que és el que va passar (la colonització tenia també aquesta altra finalitat, de recurs de seguretat). Que els desacords entre catalans també els va bé, per descomptat. La independència necessitava unitat nacional. Però, ja dic, Aznar no anava per aquí. Aznar anava per la mobilització d'un lerrouxisme ja potencialment massiu que Franco va sembrar, el PSC va conrear i Ciutadans en va fer collita.
      61
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 10:33 83
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 10:38
        Ramon abril 11, 2021 | 10:38
        I preciso que el lerrouxisme ara ja és potencialment massiu perquè quan neix l'expressió "lerrouxisme" la colonització era significativa però encara demogràficament minoritària. Aquella mobilització dels immigrants espanyols contra Catalunya mai no hauria pogut tenir força parlamentària important. No com ara, que pot guanyar-nos eleccions i tot. Per això dic que ERC sempre havia set un error però que ara és un horror. Ja van néixer amb massa bon feeling vers les esquerres espanyoles i massa odi vers la resta del catalanisme polític, però ara continuen així quan les esquerres espanyoles són l'enemic real dins la pròpia Catalunya!
        264
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 10:38 195
        Respon
        • Icona del comentari de: Nomar a abril 12, 2021 | 10:44
          Nomar abril 12, 2021 | 10:44
          Enemic "real..." és clar els Bous, Mercaders, Boschs, Alzines, Anglades, Valls, Amats, Samaranchs, Garrigues, Illes... Sort en tenim de molta gent catalana arribada i amb orígens d'arreu del món per a contrarestar el botifleram vergonyant que tenim entre nosaltres. Fer la divisió "fàcil" que fa el xenòfob espanyolista Ramon, és una ridiculesa. A més la distribució de la població actual és la què és. És clar que lannexionisme voldria el nostre país sense catalans, ho intenten des de fa més de 300 anys, però, en les condicions actuals, aconseguir la independència té encara més mèrit. Si no hi haguéssin tants de botiflers i renegats segur que aniríem més de pressa, però malgrat tot si la majoria de catalans volem la independència, l'aconseguirem. No en dubteu pas. Ànims a tothom.
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 10:42
      Ramon abril 11, 2021 | 10:42
      La frase d'Aznar fou: "Antes que romperse España se romperá Catalunya". A quin cap li entra que pogués referir-se a desacords entre independentistes? A quin cap li entra que Aznar, comptant com compten els espanyols amb una colonització massiva de Catalunya, basés llurs esperances d'aturar el Procés en les divisions entre nosaltres? Doncs bé, ja pots aclarir-ho una i mil vegades que és inútil. Sempre torna a haver-hi qui hi torna amb la carraca.
      175
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 10:42 51
      Respon
  28. Icona del comentari de: La veritat a abril 11, 2021 | 10:13
    La veritat abril 11, 2021 | 10:13
    Erc no vol independentistes al govern.
    150
    Icona de dislike al comentari de: La veritat a abril 11, 2021 | 10:13 215
    Respon
    • Icona del comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 13:04
      Ramon abril 11, 2021 | 13:04
      Jo crec que sí que els hi vol, però només perquè els "legitimin" la traïció.
      76
      Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 13:04 111
      Respon
  29. Icona del comentari de: Son como La Fabrica de la Tele. a abril 11, 2021 | 10:30
    Son como La Fabrica de la Tele. abril 11, 2021 | 10:30
    Año tras año reciclando las mismas ocurrencias. Acabaran negociando en una isla de Honduras.
    • Icona del comentari de: Rosa a abril 12, 2021 | 09:20
      Rosa abril 12, 2021 | 09:20
      Ai el Junqueras que pateix per son germà. Si entra Junts a Salut, com és lògic d'esperar, trencaran el contracte amb ferrovial i el Junqueras es quedarà sense feina a l'Ibex. A més demostraran que la Vergés és una inepta i ha gestionat la pandèmia amb el cul.
  30. Icona del comentari de: No és una sospita, és una certesa a abril 11, 2021 | 11:31
    No és una sospita, és una certesa abril 11, 2021 | 11:31
    ERC ha fet ja els seus pactes fa molt de temps. I no precisament amb la CUP, de la qual ara es serveix perquè li faci el joc fins que els calgui. Els pactes els ha fet principalment fora de Catalunya, per ser clars. A canvi del que sí que podem sospitar, i del que encara no sospitem per ser massa gros. Per aixó ha de fer passar per l'aro a Junts o, millor, "obligar-los" a quedar fora del Govern. Doblegar-los. Pensem que hi ha un Junqueras a la presó i un Puigdemont a l'exili. En llatí "do ut des". Queda clar?
    250
    Icona de dislike al comentari de: No és una sospita, és una certesa a abril 11, 2021 | 11:31 79
    Respon
  31. Icona del comentari de: ramonb3 a abril 11, 2021 | 11:36
    ramonb3 abril 11, 2021 | 11:36
    S'atrevirà ERC ha governar en minoria? amb acords puntuals amb Comuns i CUP i PSC.......?. ERC vol arraconar JxC per un tema de complexes històrics. La història pesa massa a ERC. Partit amb mala història. El seu lema " tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer" ja ho diu tot. Quan varen vèncer?. Que vol dir per ells vèncer? Potser tenir cadires?. Nosaltres volem la INDEPENDENCIA i aquesta mai l'han dut. Al reves, molta amargor, molts màrtirs, i res més. El país ens hauríem de treure de sobre aquests tipus de partits. Volem INDEPENDENCIA i després ja veurem si som d'esquerres o de dretes o una estona de cada...... Sense la independència no podem fer cap política d'esquerres. Potser ja els està bé no fer-ho i només anunciar-ho. Pobre Catalunya........
    321
    Icona de dislike al comentari de: ramonb3 a abril 11, 2021 | 11:36 304
    Respon
  32. Icona del comentari de: Casi mejor que se aclaren primero, y que luego nos lo cuenten. a abril 11, 2021 | 12:04
    Casi mejor que se aclaren primero, y que luego nos lo cuenten. abril 11, 2021 | 12:04
    Aunque entiendo que el Sr. Sallés disfrute de lo lindo portavoceando los dimes y diretes de los unos y los otros.
  33. Icona del comentari de: Entiendo que el Sr. Sallés disfrute de lo lindo portavoceando los dimes y diretes de los unos y los otros. a abril 11, 2021 | 12:05
    Entiendo que el Sr. Sallés disfrute de lo lindo portavoceando los dimes y diretes de los unos y los otros. abril 11, 2021 | 12:05
    Pero casi mejor que se aclaren primero, y que luego nos lo cuenten. Europa los mira.
  34. Icona del comentari de: gamma a abril 11, 2021 | 12:22
    gamma abril 11, 2021 | 12:22
    aquests són els que en la batalla de l'Ebre van deixar tirats a l'exercito republicà. Estaven de putes en el barri xinès.
  35. Icona del comentari de: QUINA VERGONYA a abril 11, 2021 | 12:29
    QUINA VERGONYA abril 11, 2021 | 12:29
    EL parlament de Catalunya valdria més que el tanquesin, perquè l´espectacle que estan donant tota aquesta colla de PARASITS impresentables, amb sous astronomics autonomistes, NO es NI politicament NI democraticament ACEPTABLE.
    35
    Icona de dislike al comentari de: QUINA VERGONYA a abril 11, 2021 | 12:29 108
    Respon
  36. Icona del comentari de: QUINA VERGONYA a abril 11, 2021 | 12:29
    QUINA VERGONYA abril 11, 2021 | 12:29
    EL parlament de Catalunya valdria més que el tanquesin, perquè l´espectacle que estan donant tota aquesta colla de PARASITS impresentables, amb sous astronomics autonomistes, NO es NI politicament NI democraticament ACEPTABLE.
    34
    Icona de dislike al comentari de: QUINA VERGONYA a abril 11, 2021 | 12:29 98
    Respon
    • Icona del comentari de: Vergonya aliena a abril 12, 2021 | 10:26
      Vergonya aliena abril 12, 2021 | 10:26
      Sous. És clar per a tu segurament és millor el sistema de sobres "M. Rajoy", ço és, fer veure i fer creure a la gent, que cobres menys que ningú... i afegir-hi les quantitats en negre dins d'un sobre per a "compensar" a compte del partit, és a dir de "donacions" "d'empresaris" que superen les aportacions permeses per la normativa de finançament de partits polítics. Poc a poc, la impunitat espanyola, arriba a uns límits cumulats de super escàndol. Temps.
  37. Icona del comentari de: 2021 a abril 11, 2021 | 12:37
    2021 abril 11, 2021 | 12:37
    Hauria estat massa descarat fer un nou tripartit, després de dir en campanya que mai no ho farien, per no espantar votant, clar. A canvi, queda molt més dissimulat així: fan tot el possible per emprenyar a JUNTS, empenyant-los a la no-investidura. Recordeu que fins i tot la presidència del parlament va ser discutida. Comencen les negociacions amb el comuns i la CUP, contra tota lògica. Ara, pobrets, només els queda el camí de governar en solitari amb l'acord de PSC i Comuns "puntuals i sempre pel bé dels ciutadans", per "estalviar al poble de Catalunya unes noves eleccions, ja que els catalans mereixen un govern republicà" Més o menys serà això (tant de bo m'equivoqui), i el fet de que de república tingui el que jo de Santa Teresa de Jesús, tant els fa perquè porten anys amb la cantarella de "corrupgents" contra "republicans" i els seus votants ni es pregunen com es pot ser una república sota la monarquia més corrupte d'Europa, amiga d'estats on les dones no poden sortir soles al carrer i bombardegen pobalció civil al Iemen. És així de trist i la gent s'empassa els eslógans sense tenir en compte els fets. Faran un "Colau", acceptant suports del PSC i els Comuns (si, els que van ensenyar el vot per facilitar la repressió policial posterior) i encara ens ho vendran com un sacrifici pel bé de tots nosaltres (els gilipolles que ens vam deixar picar l'1 O) per més que nosaltres ens hàgim manifestat durant deu anys exigint, demanant, pregant, la unitat pe arribar a la Indepèndencia.
    227
    Icona de dislike al comentari de: 2021 a abril 11, 2021 | 12:37 103
    Respon
  38. Icona del comentari de: Personatge negatiu a abril 11, 2021 | 12:39
    Personatge negatiu abril 11, 2021 | 12:39
    No és el primer numeret que monta Puigdemont, i sempre amb resultats estèrils o negatius. Ell i els seus amics ho volen controlar tot, i de moment l'únic que aconsegueix és barallar-se amb tothom. Si ell no és president, el govern de la Generalitat no li interessa que funcioni.
    155
    Icona de dislike al comentari de: Personatge negatiu a abril 11, 2021 | 12:39 232
    Respon
  39. Icona del comentari de: Maria a abril 11, 2021 | 14:09
    Maria abril 11, 2021 | 14:09
    Doncs, després de llegir tots els comentaris us dic que sí, que jo votaré al legítim President Puigdemont una altra vegada perquè ERC i el seu president són uns traïdors i uns deslleials. Obriu els ulls d'una vegada!! Ah! i en Quico Sallés és un populista de premsa rosa... no en sap més. Torna a la facultat amb la teva amiga Puig.
    293
    Icona de dislike al comentari de: Maria a abril 11, 2021 | 14:09 156
    Respon
    • Icona del comentari de: Democràcia? a abril 11, 2021 | 14:41
      Democràcia? abril 11, 2021 | 14:41
      Legítim? No s'ha assabentat que aquest impostor ha perdut les eleccions. El petit dictador vol continuar governant, al marge de les urnes.
      32
      Icona de dislike al comentari de: Democràcia? a abril 11, 2021 | 14:41 172
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 16:07
        Ramon abril 11, 2021 | 16:07
        L'independentisme té majoria absoluta. I dins l'independentisme, qui té més vot és, segons ERC, l'espai convergent.
        19
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 16:07 41
        Respon
        • Icona del comentari de: Robert a abril 12, 2021 | 09:14
          Robert abril 12, 2021 | 09:14
          Dons a veure com s'ho fa ER per governar solets. Aniran corrents a buscar els seus amiguets del PSOE i Comuns, tant independentistes com ells...jaja
        • Icona del comentari de: I més a abril 13, 2021 | 11:26
          I més abril 13, 2021 | 11:26
          Erc i Cup volen un tripartit "d'esquerres" marca blanca. I volen que Jxcat sigui el convidat de pedra. Claríssim! I marejaran tota la legislatura. Jxcat aproveu Aragonès i que se la fotin sols. I que no facin apologia del partit pq quan Terradellas va tornar es va oblidar d'Erc i de la República.
  40. Icona del comentari de: Lluït a abril 11, 2021 | 14:17
    Lluït abril 11, 2021 | 14:17
    Junts no pot donar la presidència a un aspirantet de pa sucat amb oli, del que cada vegada se'n coneixen més inconvenients i incompetències. Millor noves eleccions que no pas deixar la "gestora Ñ a Catalunya" en mans d'ineptes traïdors. Darrerament se n'han publicat força llibres amb detalls que ningú no ha pogut contradir. Com sol passar als curts de gambals, substitueixen el raonament i la saviesa per tossuderia i despotisme.
    230
    Icona de dislike al comentari de: Lluït a abril 11, 2021 | 14:17 85
    Respon
    • Icona del comentari de: Casa de palla a abril 11, 2021 | 14:39
      Casa de palla abril 11, 2021 | 14:39
      "Inepte traïdor" i "tossuderia i despotisme" es refereix a Puigdemont? "curt de gambals" també? Estic d'acord que aquest carallot reuneix les condicions per tenir aquests qualificatius. Per cert, els catalans esperem que aquest ximple deixi la política, i deixi treballar a gent qualificada.
      17
      Icona de dislike al comentari de: Casa de palla a abril 11, 2021 | 14:39 160
      Respon
      • Icona del comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 16:06
        Ramon abril 11, 2021 | 16:06
        Qui ho espera, és Espanya. Espanya i els coscubieles.
        32
        Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 11, 2021 | 16:06 77
        Respon
        • Icona del comentari de: Juli Vert a abril 12, 2021 | 09:47
          Juli Vert abril 12, 2021 | 09:47
          Falta us faria tenir un Coscubiela, i no la colla de mentiders i fariseos dERC, juntsxlapasta i CUPfatxes
      • Icona del comentari de: Aragones el peluche de Junqueras a abril 11, 2021 | 16:56
        Aragones el peluche de Junqueras abril 11, 2021 | 16:56
        No insultis tant al reverendo de Ferrovial, aquest qui amb el seu germanet han robat i matat catalans com ningu. Junqueras es un venut, un inepte, un traídor, un judes catolic, un xulo letrinas que mana erc com si fos seva. Ha creat una secta perniciosa, totalitaria i espanylista. Aragones es el seu gosset, bub.bub. i un gos no pot esser President de Catalunya
        150
        Icona de dislike al comentari de: Aragones el peluche de Junqueras a abril 11, 2021 | 16:56 209
        Respon
      • Icona del comentari de: Rosa Vivó a abril 11, 2021 | 17:35
        Rosa Vivó abril 11, 2021 | 17:35
        Només saps girar les frases? Res més? Pobret !
      • Icona del comentari de: Miquel a abril 11, 2021 | 17:59
        Miquel abril 11, 2021 | 17:59
        Per Catalunya es essencial que el traídor Junqueras entri a un convent i ens deixi d'espanyolitzar.nos. au, plega ja fill del SSancheSS
        150
        Icona de dislike al comentari de: Miquel a abril 11, 2021 | 17:59 173
        Respon
        • Icona del comentari de: És així a abril 12, 2021 | 10:48
          És així abril 12, 2021 | 10:48
          L'espanyolisme ja ataca. "Primer t'ignoren, després s'enriuen de tú, després t'ataquen i aleshores guanyes".
        • Icona del comentari de: Ai, Miquel a abril 12, 2021 | 11:18
          Ai, Miquel abril 12, 2021 | 11:18
          Miquel, Tom, Joan, Pau... el quintacolumnista dels mil noms, no ens intentis aixecar més la camsa... Prou que ho sabem que el teu convent Espanya te'l defensa l'estat espanyol amb clavegueram i lawfare inclosos... amb el concurs de Vox, el partit ecs de Rivera, el PP fundat per 7 ex-ministres de Franco, la federació "catalana" del PSOE i Podemos&confluències.
      • Icona del comentari de: Clara a abril 11, 2021 | 18:33
        Clara abril 11, 2021 | 18:33
        El de la casa de palla hauria de repetir escola de comprensió lectora.
        • Icona del comentari de: Valls a abril 12, 2021 | 11:24
          Valls abril 12, 2021 | 11:24
          Clara, qui te cua de palla és l'habitant de la casa, ve-t'ho ací.
  41. Icona del comentari de: Ton a abril 11, 2021 | 17:34
    Ton abril 11, 2021 | 17:34
    Tant sols hi ha que llegir el llibre "A COR OBERT" per veure aquest pocavergonya d'Aragonés quin fantasma està fet. Aquest palurdo te de ser el President de la Generalitat?. Jo foto el camp a Andorra, la meva patria.
    182
    Icona de dislike al comentari de: Ton a abril 11, 2021 | 17:34 209
    Respon
    • Icona del comentari de: @ en Tom-Tom a abril 12, 2021 | 11:14
      @ en Tom-Tom abril 12, 2021 | 11:14
      Tom (o Joan, Pau..), no ens intentis aixecar la camisa amb tanta mal bava i insistència. Prou que ho sabem que la teva "patria" te la defensen, mentre tu ets al sofà, les clavegueres de l'estat espanyol amb el concurs de VOX, l'ecs partit de Rivera, el PP fundat per 7 ex-ministres de Franco, la federació "catalana" del PSOE i Podemos&confluències. A més, els Presidents HAN de ser, no com tu de forma corrupta ho escrius... i la premsa amiga i Tacito.
  42. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a abril 11, 2021 | 18:21
    Doctor Strangelove abril 11, 2021 | 18:21
    S'hauria de fer un cordó sanitari contra la corrupció i no pas contra VOX. En fi, el pensament independentista és clar: si ens roben els nostres no passa absolutament res, però si algú no pensa com nosaltres és un feixista! Penseu-hi i veureu que tinc raó.. Doc.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a abril 11, 2021 | 18:21 227
    Respon
    • Icona del comentari de: Juli Vert a abril 12, 2021 | 09:44
      Juli Vert abril 12, 2021 | 09:44
      Totalment d'acord, doc.
    • Icona del comentari de: Peter a abril 12, 2021 | 11:35
      Peter abril 12, 2021 | 11:35
      D'on hi ha corrupció (Villarejos, PP, GAL, germans Guerra, Filesa, sobres sobresou M. Rajoy, Tacito, lawfare, incompliments de la pròpia i magrejada constitució espanyola, exèrcit espanyol de la cabra, Borbonisme, cos diplomàtic espanyol... ) no pot rajar-ne res, com del cervell del doctor cínic i poca-solta aspirant etern a obtenir el títol espanyol d'estudis primaris o primerencs.
  43. Icona del comentari de: Vendre fum a abril 11, 2021 | 18:40
    Vendre fum abril 11, 2021 | 18:40
    Dreta convergent i paranoica, poc preparada per governar, sempre té excuses per no fer la feina que li toca. Voleu fer la independència amb un 20% dels vots, i a la baixa? Ens expliqueu com ho fareu?
    146
    Icona de dislike al comentari de: Vendre fum a abril 11, 2021 | 18:40 178
    Respon
  44. Icona del comentari de: Mel a abril 11, 2021 | 20:10
    Mel abril 11, 2021 | 20:10
    Si aquest personal ens ha de guiar cap a la independència, tenim una via d'aigua tan gran al vaixell que abans de salpar ja fa aigües. No en mourem d'enlloc, autonomia, submissió sota repressió i passos enrera en autogovern i gestió.
    85
    Icona de dislike al comentari de: Mel a abril 11, 2021 | 20:10 105
    Respon
    • Icona del comentari de: Mel i mató a abril 12, 2021 | 11:06
      Mel i mató abril 12, 2021 | 11:06
      Mel, no ens intentis aixecar la camisa amb tanta poca traça... Prou que ho sabem que a tu els que et guien cap a Espanya i "el destino universal indivisible" son el personal de VOX, de l'ecs partit de Rivera, del PP fundat per 7 ex-ministres de Franco, de la federació "catalana" del PSOE i de Podemos&confluències.
  45. Icona del comentari de: I jo sospito que sou una colla de tanoques a abril 12, 2021 | 08:59
    I jo sospito que sou una colla de tanoques abril 12, 2021 | 08:59
    Malbaratar el 52%, és per fotre's una puntada de peu al cul a tots. Sort tenim de la societat civil que segueix i segueix.
    • Icona del comentari de: Jeroni Munyós a abril 12, 2021 | 12:56
      Jeroni Munyós abril 12, 2021 | 12:56
      Jo sopito i percebo que els polítics surten i son part de la societat civil. Fer la "separació" que en feu alguns és fugir de la realitat i fer-se'n una altra de paral·lela virtual i a mida. Una altra cosa és que a la societat catalana, i doncs també als polítics nostrats, ens manqui sentit d'estat. Al capdavall una cosa que hem de saber gestionar i solucionar, si no tenim estat propi és lògic que el "senti d'estat" hi manqui. Tot es pot aprendre, i això intentem fer. Independència !
  46. Icona del comentari de: Pau a abril 12, 2021 | 10:18
    Pau abril 12, 2021 | 10:18
    Jo els deixaria manar solets amb la CUP. Us asseguro que es trencaran els plats pel cap a la primera de canvi. Serà aleshores que ERC demanarà suport a PS.... i Comuns. A esquerra els hi vaticino si arriben a aquest pacte una davallada al estil ciutadanos
    75
    Icona de dislike al comentari de: Pau a abril 12, 2021 | 10:18 103
    Respon
    • Icona del comentari de: Al quintacolumnista Pau a abril 12, 2021 | 11:02
      Al quintacolumnista Pau abril 12, 2021 | 11:02
      Pau, Joan, Pepet o la teva col·lecció de noms... no ens intentis aixecar més la camisa amb tanta poca traça... Prou que ho sabem que per a tu qui mai "trenquen plats" son vOx, L'ecs partit de Rivera, el PP fundat per 7 ex-ministres de Franco, la federació "catalana" del PSOE i Podemos&confluències.
      • Icona del comentari de: Jo soc en Pau i cap altre a abril 12, 2021 | 11:49
        Jo soc en Pau i cap altre abril 12, 2021 | 11:49
        Tu si que vas repetint el mateix argument per a altres comentaristes que no soc jo. Tu ets el de les 11:02, 11:06, 11:14, 11:18. Ja ets com el Ramon però a la inversa políticament parlant, acaparador de columnes.
        • Icona del comentari de: @ Pau a abril 12, 2021 | 12:40
          @ Pau abril 12, 2021 | 12:40
          Comparar ERC amb ciutadans i esperar una davallada estil Ciudadanos, és d'una ignoràcia supina. ERC fou fundada fa 90 anys durant el franquisme i el començament de la "democràcia plena" espanyola fou un partit polític il·legal i clandestí a l'estat espanyol, ara és un partit arrelat. El partit Ciudadans- Partido de la ciudadanía és un partit fundat l'any 2006 per espanyolistes que varen "cedir" la direcció del partit a d'altres persones. Assabentat de com Rivera va arribar a presidir aquest partit que es fa dir, "ciutadans" i de ciutadans ho som tots. Un partit que no té cap arrelament municipal, de fet solament ha governat un municipi fa 10 anys, degut a que un batlle del PP es passà a aquest grup. Ciutadans és més com el partit de la Díez, i se li pot diagnosticar el mateix destí. Va destacar un mica pels diners per un rellotger, Festina entre altres. T'ho escriu algú que no vota ni un ni altre partit.
          • Icona del comentari de: Joan a abril 12, 2021 | 19:38
            Joan abril 12, 2021 | 19:38
            Sres de ERC Os perd la vostre supèrbia Heu estat un partit de poca revelancia i ara que he pujat os ve gran Tenir contactes amb un partit de 9 ,( ni menjan ni deixa'm menjar ) es de poca categoria. La Marta Rovira vés obrat d'alte manera TOT PLEGAT " PENOS"
        • Icona del comentari de: @Pau a abril 12, 2021 | 12:48
          @Pau abril 12, 2021 | 12:48
          Encara pitjor. Fes-t'ho mirar. Potser ens dones la clau, o part, del motiu pel qual durant segles no ens hem pogut separar encara d'Espanya. Ja és l'hora de canviar, som al segle XXI. Si molts de catalans ho volem acoseguirem la independència entre TOTS. Tots vol dir representats de tots els partits democràtics de diverses ideologies que defensen l'eina anomenada independència, no pas el "pensamiento único" ni "l'adoctrinament" que voldrien des de l'espanyolisme.
  47. Icona del comentari de: Salud! a abril 13, 2021 | 11:49
    Salud! abril 13, 2021 | 11:49
    Bé, que facin govern, que em vacunin i desconnecto del tot. Mentrestant connecto amb la Catalunya nord que allà hi ha bones notícies. Com que els media d'aquí són uns afamats que fan bucle de tot, els deixo de banda, fico el cap en un bestseller i em deixo distreure. Perdó: però tinc dret a una vida saludable.

Respon a Junqueras el pastor del ramat de bens d'erc Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa