Missing 'path' query parameter

 

El vicepresident del Govern, Oriol Junqueras, ha negat aquest dimecres que l’executiu de la Generalitat estigui pensant en “fer res de res, de res que sigui il·legal”. L’afirmació l’ha fet Junqueras durant la seva compareixença a la Comissió d’Afers Institucionals (CAI) en ser preguntat per l’ús que vol fer de les dades de l’Institut d’Estadística i per la possibilitat de fer un cens amb elles i poder usar-lo a un eventual referèndum. “No s’utilitzaran les dades de l’Idescat amb objectius il·legals. Per qui ens han pres? No, evidentment que no”, ha sentenciat el vicepresident en ser interpel·lat per aquesta qüestió. En aquest sentit, Junqueras ha mostrat “tranquil·litat absoluta” i ha demanat “confiar” en la Generalitat i els seus treballadors. “Gestionem tot el que hem de gestionar. I tenim molt bons treballadors, i tenim confiança en el sector públic i els treballadors públics que fan, han fet i faran molt bé les coses. No se m’acudeix cap altre escenari alternatiu que la confiança en la seva feina”, ha conclòs el vicepresident.

Junqueras ha contestat així al portaveu parlamentari de C’s, Carlos Carrizosa, qui l’ha acusat d’estar “obstinat” en l’obtenció de les dades sobre els ciutadans de Catalunya “sigui legal i l·legalment”. Carrizosa ha preguntat directament a Junqueras si podia assegurar que les dades de l’Idescat “no es faran servir per altres fins com crear un cens alternatiu” i l’ha advertit que és “il·legal fer servir les dades per a qualsevol altre finalitat que no sigui la que està a la llei”.
 

Carrizosa ha requerit també al vicepresident si la “bombolla” pressupostària en l’àmbit informatiu que reflecteixen els pressupostos del 2017 “té a veure alguna cosa a veure amb la confecció de la base de dades amb la que està obsessionat el ‘processisme'”. Ha augurat que aquesta inversió demostra que en l’àmbit d’informàtica s’estan fent coses “que no estan sotmeses als controls corresponents” i ha denunciat la “opacitat”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter