Junts per Catalunya ha celebrat aquest divendres un Consell Nacional extraordinari per tal de tancar files entorn del pacte al qual la formació va arribar aquest dijous amb el PSOE. Els consellers nacionals han pogut conèixer de primera mà els detalls de l’acord assolit a Brussel·les i han valorat “positivament” l’estratègia negociadora del president a l’exili, Carles Puigdemont. En aquest sentit, han garantit el seu suport a la decisió unànime de l’executiva després d’una reunió de més d’una hora a porta tancada. A més, se’ls ha informat de la pregunta que haurà de respondre la militància a la consulta que se celebrarà aquest cap de setmana perquè les bases puguin votar l’acord amb els socialistes i que posa l’accent en el referèndum d’independència com a mecanisme per resoldre el conflicte amb l’Estat.
La pregunta que la militància haurà de respondre aquest cap de setmana -i que inclou el plantejament d’un referèndum- és la següent: “Ratifiques l’acord signat a Brussel·les entre Junts per Catalunya i el PSOE, en què s’estableixen tant les condicions com els mecanismes per a la resolució del conflicte polític entre Catalunya i l’Estat espanyol i en què plantejarem un referèndum d’autodeterminació?“. L’horari de la votació serà de dissabte al migdia fins a les sis de la tarda de diumenge. Al vespre es coneixeran els resultats.

Junts tanca files entorn del pacte i assegura que és el PSOE qui s’ha mogut
El partit ha activat aquest divendres a ple rendiment la maquinària comunicativa per tal d’explicar el pacte al qual van arribar amb el PSOE aquest dijous. Els pesos pesants del partit -si més no, els que no estan a l’exili- han trencat el seu hermetisme i han concedit entrevistes als mitjans amb més audiència. La presidenta del partit, Laura Borràs, ha anat a Catalunya Ràdio mentre el secretari general, Jordi Turull, parlava a RAC1 i la portaveu al Congrés, Míriam Nogueras, ho feia a TV3. Tots tres han deixat clar que “és el PSOE qui s’ha mogut” per arribar a un acord i que Junts no ha “renunciat a res”