Missing 'path' query parameter

La Caixa de Solidaritat, coordinada per l’Associació de Foment de la Caixa de Solidaritat, ha ajudat un total de 130 represaliats aquest any 2022. Aquesta ajuda ha suposat que l’entitat ha assumit una quantitat global de 224.472,78 euros. D’aquests, 105.096,28 s’han destinat a les defenses, 73.824,85 a les fiances de responsabilitat civil i 29.714,38 per a pagar sancions. Segons l’entitat, aquesta xifra “dona una dimensió de la repressió que continua patint el nostre poble, des de diversos tribunals dins l’àmbit penal i administratiu”. A banda, l’Associació de Foment recorda que les defenses per a polítics encausats les assumeixen els partits i no la Caixa de Solidaritat, que és per a ciutadans anònims. 

Enguany destaca el fet que la Caixa de Solidaritat ha ampliat el suport per a les despeses de tractament psicològic. Aquestes despeses es destinen a les persones represaliades i els familiars que ho necessiten tractar a nivell psicològic els problemes creats per la persecució política, les agressions patides o els efectes de la repressió.

A la manifestació de la Diada 2022, entre la multitud, una persona duu un cartell on s'hi llegeix
A la manifestació de la Diada 2022, entre la multitud, una persona duu un cartell on s’hi llegeix “Sols el poble salva el poble” | Jordi Play

Desobediència civil davant el nou codi penal

A banda, l’entitat ha emès un comunicat on rebutja la modificació del codi penal que “vol incrementar el càstig i la repressió a les mobilitzacions de l’independentisme i de moviments socials”. Davant aquests canvis, l’entitat declara “desobediència civil” i ha anunciat que continuaran mobilitzant-se “tan multitudinàriament” que el nou codi penal “no tindrà cap efecte pràctic”. “No podran condemnar milers i milers d’activistes per la independència”, assegura l’entitat. 

Per últim, l’Associació de Foment ha carregat de nou contra la taula de diàleg entre la Generalitat i l’Estat espanyol. L’entitat considera que “només ha servit per derogar la sedició a uns pocs i augmentar les condemnes previstes per a tots els independentistes que ens mobilitzem”. “Una vegada més, reclamem a tot l’independentisme que renovi la via unilateral de no demanar permís i denunciem els pactes amb Espanya que van en sentit contrari”, ha conclòs l’entitat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a desembre 23, 2022 | 23:48
    Luisnomeacuerdo desembre 23, 2022 | 23:48
    Dinerito fresco para el imperio, nos encanta saquear la colonia.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 24, 2022 | 21:24
      Pere Llimonera i Citronell desembre 24, 2022 | 21:24
      Ens encanta que et sentis un colono. Cada cosa pel seu nom.
  2. Icona del comentari de: MHP a desembre 24, 2022 | 13:35
    MHP desembre 24, 2022 | 13:35
    Vinga lazis, a omplir la caixa que ja s'acaben els calerons, d'aquí aquesta publi- noticia.
  3. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a desembre 24, 2022 | 14:14
    Doctor Strangelove desembre 24, 2022 | 14:14
    Pagueu, cretins! Doc.
    • Icona del comentari de: Pere Llimonera i Citronell a desembre 24, 2022 | 21:25
      Pere Llimonera i Citronell desembre 24, 2022 | 21:25
      Si paguessin els cretins, vos també pagareu doctor
  4. Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a desembre 24, 2022 | 18:53
    Guaita-que-fan-ara desembre 24, 2022 | 18:53
    A la família hem posat un tió amb cara de luis-no-mea....... i li farem cagar lo que sia.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter