Missing 'path' query parameter

El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ha iniciat a Colòmbia la gira que durant una setmana el durà a visitar diversos països de l’Amèrica Llatina. Aragonès ha refermat el compromís de Catalunya amb Colòmbia, que continuarà sent un “país prioritari” per la cooperació catalana, que des del 2017 ha destinat més de 14 milions en ajuda al desenvolupament. El president ha destacat que el procés de pau a Colòmbia ha estat “innovador i pioner”.

El mandatari català s’ha desplaçat fins a Colòmbia acompanyat de la consellera d’Afers Exteriors, Meritxell Serret. Aquest diumenge es van reunir amb la Unitat de Cerca de Persones Desaparegudes a Villacencio, al centre del país. En un acte en record de les víctimes del conflicte, juntament amb l’alcalde de la ciutat, Juan Felipe Harman, Aragonès ha explicat la seva admiració pel procés d’identificació de víctimes desaparegudes durant el conflicte armat.

Pere Aragonès i Meritxell Serret s’han reunit amb diverses entitats socials de Colòmbia / ACN

Catalunya vol augmentar l’ajuda al desenvolupament fins al 0,7% dels ingressos

Aragonès s’ha compromès a incrementar els diners que Catalunya destina a la cooperació internacional i vol arribar el 2030 al 0,7% dels ingressos propis destinats a ajuda al desenvolupament. El Govern ha elaborat una fórmula per blindar l’ajuda internacional i aïllar-la del context econòmic. La intenció és que els fons de cooperació creixin cada any fins que s’arribi al 0,7%.

El Govern vol redoblar la seva contribució tant amb aquest procés com la cooperació al país. A través de l’Agència Catalana de Cooperació al Desenvolupament (ACCD) s’ha finançat un pla pilot per millorar aquests processos d’identificació i Catalunya prepara una nova ajuda de 295.000 per la Unitat de Cerca de Persones Desaparegudes, que es gestionarà a través del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD), per tal d’implantar el mateix model a altres regions del país, com Tumaco, al Pacífic.

En la seva intervenció, Aragonès ha explicat que Catalunya coneix de prop la tragèdia de la desaparició de persones per un conflicte armat i ha recordat que durant la Guerra Civil més de 20.000 persones van desaparèixer. El president ha compartit amb els activistes colombians com s’ha fet servir l’ADN per identificar els cossos recuperats de les cunetes i les fosses comunes arreu del país. “Així podem acompanyar les famílies en la dignitat”, ha asseverat.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Es troba a faltar Laura Borràs a març 13, 2023 | 10:29
    Es troba a faltar Laura Borràs març 13, 2023 | 10:29
    En tenia prou d'ajudar Isaïes Herrero per ballar el vallenato i empolsar-se el nas. Ara per aconseguir el mateix cal anar fins a l'origen: Colòmbia.
  2. Icona del comentari de: Isabella van Lubbeek a març 13, 2023 | 11:02
    Isabella van Lubbeek març 13, 2023 | 11:02
    L'Aragonés vola a molt llarg termini, com si el seu paper de minyó del PSOE el tingués garantit fins el 2030. Esperem, pel bé del país, que en aquella data ningú no recordi aital "personatge", i molt menys ni al seu padrí ni al seu amo.
  3. Icona del comentari de: Aragonez, vergonya fa el ninot del JUNQUERAS.es a març 13, 2023 | 12:15
    Aragonez, vergonya fa el ninot del JUNQUERAS.es març 13, 2023 | 12:15
    Colombia el paradis de drogates i aragonessos. Torna al CAU, llobató aragonez, que ets pitjor del que la gent es pensa de tu. Quina manera de malversar, robar i fer de GANDUL HONORABLE. Au puja a la burra i cap a Pineda amb el teu abuelo
  4. Icona del comentari de: fat boy a març 13, 2023 | 14:08
    fat boy març 13, 2023 | 14:08
    Que contracti d'assessor a l'Albert Rivera que es un expert en importacions de Colombia. O al capita del Juan Sebastian Elcano.
  5. Icona del comentari de: Aixequem la DUI, o què? a març 13, 2023 | 14:44
    Aixequem la DUI, o què? març 13, 2023 | 14:44
    Tenim 4000 represaliats per el estado putrefacte espanol, recordes, tròs de merda venuda i covarda? I una DUI per aixecar.
  6. Icona del comentari de: Gonzalo a març 13, 2023 | 15:15
    Gonzalo març 13, 2023 | 15:15
    Iba a poner que se han desplazado a por coca...pero no. A estos se la traen directamente. jajaja!
  7. Icona del comentari de: nil a març 13, 2023 | 18:30
    nil març 13, 2023 | 18:30
    La Shakira amb una propineta de les darreres cançoncs pot aportar més que Catalunya. Als catalans no se'ns hi ha perdut res fent cooperació a Colòmbia

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter