El Govern es prepara contra el risc d’inundacions als càmpings catalans, la majoria situats al Pirineu. Aquest dimarts, durant el Consell Executiu, està previst que l’equip de Salvador Illa aprovi un decret llei per avaluar el grau d’inundabilitat dels càmpings catalans i poder actuar en cas que existeixi el risc de tancar parcial o totalment alguna instal·lació. Així ho han detallat aquesta tarda fonts de l’executiu català a l’Agència Catalana de Notícies (ACN), les quals han defensat que es tracta d’una mesura “garantista” que busca evitar el cessament d’aquestes activitats. Tot i que el passat mes de novembre la Generalitat va posar en el punt de mira setze càmpings amb risc d’inundació inassumible en cas d’aiguats, ara ha defensat que el nou decret suposa començar a treballar de zero sense prefixar cap zona concreta.

En aquesta línia, des de l’executiu de Salvador Illa també han volgut deixar clar que aquesta estratègia es tirarà endavant de manera “consensuada” amb el sector del turisme de càmpings. A banda, també apunten que el Govern crearà un fons econòmic per ajudar a recuperar-se els establiments colpejats pels aiguats que vegin modificada la seva activitat. Des de l’executiu defensen que el principal objectiu d’aquest pla és minimitzar els riscos davant episodis de precipitacions torrencials, com la DANA que va colpejar amb duresa el País Valencià el passat mes d’octubre. De fet, són precisament els estralls d’aquest dur episodi de pluges els quals han portat l’executiu de Salvador Illa a decantar-se per revisar els plans de contingència de les zones inundables del país.

El president de la Generalitat, Salvador Illa, durant la seva intervenció a l’Institut Esteve Terradas de Cornellà de Llobregat. | Albert Segura (ACN)

Garantir la viabilitat dels càmpings

El decret llei que s’aprovarà aquest dimarts contempla crear una Comissió Tècnica que s’encarregarà d’analitzar la situació de cada càmping, cas per cas; d’iniciar els procediments i formular les propostes de resolució. En aquesta línia, el document també estipula que es treballarà en l’aplicació de millores tecnològiques de detecció d’inundació preventives perquè els càmpings es puguin adaptar a les condicions climàtiques. Per altra banda, també s’habilitarà una Comissió de Govern que s’encarregarà de resoldre els procediments corresponents i adoptar mesures provisionals en cas de risc imminent d’inundació. Segons detallen des de l’executiu català, aquests nous òrgans estaran formats per representants de diversos departaments que conformen el Govern, tècnics especialitzats en protecció civil, turisme, urbanisme i hidrologia, membres de les administracions locals afectades i representants del sector.

Comparteix

Icona de pantalla completa