CDC i ERC faran llistes separades al Congrés com a mínim per a la circumscripció de Barcelona, i en el cas de la llista convergent, com ha pogut saber El Món, l’encapçalarà l’actual conseller de la Presidència, Francesc Homs. El nom de l’exportaveu del Govern feia dies que estava sobre la taula, però no ha estat fins ara que CDC ha validat que sigui el número u. Les llistes de CDC per al Congrés s’estan configurant a nivell comarcal i no serà fins d’aquí uns dies que es farà pública la composició íntegra.

De fet, el conseller de la Presidència ha fet saber en diverses ocasions la seva disponibilitat per encapçalar el grup parlamentari de CDC a Madrid, una plaça que queda obertament vacant després que el cap del grup parlamentari, Pere Macias, hagi anunciat que es retira de la primera línia institucional.

El dia 6 de novembre és la data límit per a registrar coalicions que concorrin a les eleccions espanyoles. I de fet, ERC també ha fet pública la seva aposta per liderar la llista per Barcelona, el diputat Joan Tardà. Des d’ERC s’ha argumentat que una llista com la de Junts pel Sí a l’Àrea Metropolitana no seria la millor opció per intentar contrarestar el poder de Podemos i del PSC a les grans ciutats, i que per contra, una candidatura de l’esquerra independentista -la CUP no s’hi presenta- podria atraure el vot dels ciutadans que el 27S van votar la CUP, i fins i tot el vot d’indecisos o de Catalunya Sí que es Pot. 

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa