El coordinador de la Global Sumud Flotilla que viatja cap a Gaza, Saif Abukeshek, ha demanat al govern espanyol que “no s’esperi a que hi hagi víctimes” en la missió humanitària després que aquest mateix matí hagin denunciat nous atacs amb drons per part de l’exèrcit israelià. En una atenció als mitjans des del Congrés dels Diputats després de reunir-se amb grups parlamentaris, el coordinador de la missió ha remarcat que la Flotilla no comet cap il·legalitat, però que, igualment, ja estan notant la repressió israeliana que intenta frenar els vaixells que busquen trencar amb el bloqueig d’ajuda humanitària. Entre les possibles mesures que ha posat sobre la taula, Abukeshek destaca fer una missió diplomàtica d’observació que “pugui protegir o almenys assegurar que Israel no cometi un crim”.
El coordinador de la flotilla diplomàtica, però, també ha admès la “contradicció” que suposa demanar protecció per als membres de la missió humanitària, que compta amb representants d’algunes forces polítiques i activistes, entre d’altres, mentre “som testimonis d’un genocidi” com el que s’està perpetrant a la Franja de Gaza. És per això que Abukeshek demana que les mesures de protecció que es puguin prendre sobre la flotilla també s’estenguin a tota la població palestina: “El que volem és que qualsevol mesura que es prengui contempli també la protecció de la societat civil palestina, i dels civils a la Franja de Gaza”, ha afirmat després de reunir-se amb els grups parlamentaris.

Més pressió contra Israel
El coordinador de la flotilla també ha fet una crida a mantenir “totes les mobilitzacions populars” per pressionar els governs per “aturar el genocidi, posar sancions al govern israelià” i posar fi a la “complicitat” amb la matança. Malgrat els atacs, segons assegura, la missió humanitària que es dirigeix rumb a Gaza seguirà endavant: “Cal obligar Israel a parar el seu genocidi, els seus crims a Gaza i a respectar el dret internacional”, ha conclòs.