La Generalitat i el govern espanyol han constituït els set grups de treball tècnic que han de concretar el traspàs de Rodalies pactat entre ERC i el PSOE a canvi de la investidura de Pedro Sánchez. A diferència de la taula diàleg, que ha estat posposada fins després de les eleccions al Parlament Europeu del 9 de juny, el traspàs de Rodalies continua el seu camí i els dos executius s’han donat dos mesos per definir el calendari del procés. Un dels principals focus de la negociació és la gestió de les plantilles d’Adif i Renfe que s’hauran de subrogar a l’empresa mixta, ja que els sindicats estan en peu de guerra per la possible pèrdua de drets dels treballadors. De fet, el primer grup de treball que s’ha constituït és el de l’àmbit laboral i sindical, en el qual han participat representants dels dos governs, dels operadors ferroviaris i dels sindicats amb representació als comitès d’empresa de les dues companyies públiques.

Segons ha explicat el govern espanyol, cada grup estarà coordinat de manera conjunta per representants del Ministeri de Transports i de la Generalitat. En el cas del grup laboral, el Ministeri assegura que es “materialitza la participació dels representants dels treballadors de les empreses públiques a les diverses etapes del procés” amb l’objectiu de “reforçar la participació dels treballadors de les empreses Renfe i Adif per garantir que els aspectes laborals s’aborden de la manera convenient”. La resta de grups de treball estaran formats per representants dels departaments de Territori, Presidència, Economia i Hisenda de la Generalitat, dels ministeris de Transports, Política Territorial i Hisenda, de Renfe i Adif, dels comitès d’empresa, de l’Agència Estatal de Seguretat Ferroviària, així com d’ATM i Ifercat.

La consellera de Territori, Ester Capella, rep el ministre de Transports i Mobilitat, Óscar Puente, a la seu del Departament / ACN

La nova empresa, el traspàs de les vies i els nous serveis, prioritaris

També s’ha constituït el grup de traspàs de l’operadora, que s’encarregarà de definir la constitució de la nova empresa mercantil Rodalies de Catalunya, que gestionaran a parts iguals la Generalitat i el govern espanyol. La nova companyia, en la qual el Govern podrà decidir les petites coses del dia a dia, però haurà de consensuar les qüestions estratègiques, s’ha de dotar dels recursos que avui té Renfe per prestar el servei de Rodalies. Altres grups importants són el de serveis ferroviaris, que analitzarà possibles millores en els serveis actuals i com es podran aterrar en qüestió de terminis i despeses; o el de traspàs d’infraestructures, que s’encarregarà d’identificar els trams de via que només fan servir serveis de titularitat exclusiva de la Generalitat i establirà els mecanismes de coordinació per explotar de manera eficient la doble xarxa ferroviària que hi haurà quan es concreti el traspàs.

Més notícies
Notícia: MÉTEO | Arriba la primavera, arriben les pluges?
Comparteix
L'arribada d'una pertorbació amenaça de deixar els primers ruixats de la temporada aquest mateix cap de setmana
Notícia: ERC descarta la llista unitària de Puigdemont però s’obre a refer ponts amb Junts
Comparteix
Els republicans creuen que una candidatura única de l'independentisme és "repetir errors" i li recorden l'hostilitat de Junts els dos últims anys
Notícia: La premsa espanyola, esverada amb la candidatura de Puigdemont
Comparteix
L'anunci del president a l'exili ha tingut un ressò mediàtic incontestable a l'Estat, on els principals diaris obren amb la notícia i una fotografia de l'acte d'ahir a Elna
Notícia: Puigdemont reivindica el seu model “Wembley” de pacte davant del d’ERC
Comparteix
El nou candidat de Junts al 12-M reivindica 120 dies de negociació

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter