Des que Pedro Sánchez ha sigut reelegit com a president del govern espanyol la gran incògnita és saber quines seran les noves cares del govern espanyol. La lluita interna entre PSOE i Sumar fa bullir l’olla i encara complica més l’inici d’una legislatura que ja es preveu “complicada” des d’abans de la celebració del debat d’investidura d’aquest passat dimecres i dijous. Davant la incertesa de la composició del nou govern, la premsa fa volar coloms sobre quines seran les noves cares de la Moncloa, que Sánchez anunciarà al llarg del cap de setmana. De moment, sabem que la líder de Sumar, Yolanda Díaz, ha ofert a Podem un ministeri per Nacho Álvarez, l’economista i secretari d’Estat de Drets Socials, que tot i formar part de Podem ha sigut una de les peces claus de les negociacions entre els de Díaz i els socialistes.
Tot i això, la proposta no ha tingut una bona rebuda entre les files de Podem. De fet, la secretaria general de la formació morada, Ione Belarra, ha insistit en una publicació en el seu compte de Twitter que “els ministres de Podem els elegeix Podem” i assenyala Irene Montero per ocupar un dels despatxos de la Moncloa. Belarra creu que és la cara indicada perquè cal aprofundir “les transformacions feministes al capdavant del Ministeri d’Igualtat”. Hores després, el mateix Álvarez ha declinat l’oferta de Díaz a través d’una piulada al seu compte de Twitter. Agraeix la “confiança” que la líder de Sumar dipositava en ell, però ha afirmat que no accepta ser ministre si la direcció de Podem “no ho comparteix ni ho aprova”: “Ha estat un honor desenvolupar aquest càrrec servint el meu país durant aquests quatre anys, i vull agrair tant a Pablo Iglesias com a Ione Belarra la confiança que van dipositar en mi en nomenar-me”, indica, tot i que també admet que durant aquests anys ha tingut “diferències rellevants” amb “l’orientació” de Podem que ha “traslladat als òrgans de direcció”.
Diversos mitjans apunten que Podem podria quedar-se sense cares al govern espanyol mentre que Sumar, el soci minoritari, comptaria amb cinc ministeris. El Periódico assenyala que Díaz repetiria com a vicepresidenta i responsable de Treball, mentre que Mònica García s’ocuparia de la cartera de Sanitat. Ernest Urtasun seria l’escollit per fer-se càrrec de Cultura, Pablo Bustinduy de Drets Socials i Sira Rego entraria al govern per ocupar-se de Joventut i Infància.

Núria Parlon, possible relleu de Montero
El nom de Núria Parlon, l’alcaldessa de Santa Coloma, ha aparegut en les últimes hores sobre la taula com a possible nova ministra del govern de Sánchez. TV3 l’ha situat com l’encarregada de rellevar Irene Montero com a titular d’Igualtat. Així doncs, en cas que es confirmés aquest canvi de cares en l’anunci de les pròximes hores, la cartera que fins ara estava en mans de Podem passaria a mans socialistes. Ara bé, fonts de l’Ajuntament han explicat al mitjà Línia Nord que no els consta que Parlon abandoni el consistori. Mentre l’olla bull, les cares que més sonen entre la premsa per mantenir-se a la Moncloa són les de Félix Bolaños, Teresa Ribera, i María Jesús Montero. La veritat, però, és tot un misteri a hores d’ara.