Missing 'path' query parameter

El líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, ha acceptat reunir-se amb el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, aquest divendres. Segons apunten fonts dels populars, aquest dimecres al matí Feijóo ha enviat una carta al cap de l’executiu central amb els temes que vol tractar en la trobada, entre els quals destaquen la independència judicial, les trobades del PSOE amb Junts i ERC fora d’Espanya o de la moció de censura contra UPN a Pamplona. El líder dels populars marca la tònica de la reunió, però deixa en mans dels socialistes fixar l’hora i el lloc en el qual se celebrarà la trobada: “L’hora la fixarà el govern espanyol en funció de l’agenda de Pedro Sánchez. El lloc també serà de l’elecció del president del Govern sempre que sigui en territori nacional”, indiquen des del PP. Hores després de les declaracions dels populars, fonts del PSOE han confirmat que la trobada es farà a la cambra baixa.

Abans de veure’s les cares al Congrés dels Diputats, Feijóo ha assegurat a la premsa que ha demanat des d’un primer moment fixar un ordre del dia de la reunió, però que ha trigat “deu dies” en obtenir resposta al respecte. És per això que ha acabat marcant quines són les qüestions que vol tractar. El llistat de temes del PP, que suma una desena de temes, també aposta per la modificació “urgent” de l’article 49 de la Constitució, que es refereix a les persones “disminuïdes”. Aquest és un dels únics temes on el posicionament dels populars coincideix de base amb la proposta d’assumptes que el PSOE ha exposat els darrers dies.

El president del Govern en funcions i candidat a la reelecció, Pedro Sánchez, intervé durant la segona sessió del debat d’investidura / Fernando Sánchez / Europa Press

Les converses de Sánchez

Feijóo també té la intenció de parlar amb el president del govern espanyol sobre les trobades que manté amb Junts i ERC després que Sánchez anunciés aquest dimarts que es reunirà diverses vegades amb el president a l’exili, Carles Puigdemont, i el líder d’ERC, Oriol Junqueras. Tot i que no ha donat detalls sobre calendari, Sánchez sí que ha assegurat que mantindrà les reunions per separat. També ha deixat clar que seran reunions sense verificador i amb fotografia, però no ha anunciat on es duran a terme aquestes trobades.

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter