Missing 'path' query parameter

Sisena jornada consecutiva de protestes contra l’amnistia a les portes de la seu socialista del carrer Ferraz, a Madrid, amb un to diferent del dels darrers dies. L’acord que ha signat el PSOE amb Junts aquest dijous al matí ha provocat la ràpida resposta de les formacions polítiques i socials d’ultradreta, com Vox, que han convocat una nova manifestació per expressar el seu rebuig al pacte i a l’amnistia gairebé lligada amb Puigdemont. Almenys 24 persones han acabat detingudes en una nova nit d’aldarulls al final de concentració després que grups d’encaputxats llancessin petards, bengales, ampolles de vidre i altres objectes contundents contra la línia policial.

Després de les reaccions de diversos dirigents de les formacions de dreta, com el líder de Vox, Santiago Abascal, el del PP, Alberto Núñez Feijóo, i la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, que han carregat amb duresa contra l’actual president en funcions del govern espanyol, els manifestants han cridat aquest dijous amb força el lema ‘Pedro Sánchez, dictador’. A mesura que passaven les hores, el to s’ha endurit i els grups ultres han pres el control de la protesta. S’ha cantat en diverses ocasions el ‘Cara al sol’ i s’ha exhibit simbologia franquista.

Primeres càrregues contra els ultres

Cap a dos quarts d’onze de la nit, la tensió entre manifestants i policia ha augmentat substancialment fins al punt que s’han produït les primeres càrregues policials contra els concentrats. Una imatge que, tot i que no es va veure en la nit passada, ja havia tingut lloc al llarg de la setmana. Els manifestants que ocupaven la primera fila, alguns fent la salutació feixista, han començat a llençar objectes contundents u petards contra els agents.

Un fort dispositiu dels avalots de la policia espanyola blinda les portes de Ferraz per tal d’evitar aldarulls com els que es van protagonitzar fa un parell de dies. Tal com ja s’ha produït alguna vegada, Abascal també ha fet presència a la manifestació convocada pel pseudosindicat Solidaridad, vinculat a aquesta formació, i per Revuelta, una organització estudiantil nacionalcatòlica que ja va organitzar la nit de protestes de fa dos dies que va acabar amb diverses detencions i les imatges de la policia espanyola carregant contra ‘cayetanos’. Tal com ja és habitual, durant els primers moments de la concentració s’han sentit crits contra Puigdemont, però també contra la premsa, amb càntics com “premsa espanyola, manipuladora”. Segons la delegació del govern espanyol, la manifestació ha congregat 4.000 persones.

Un agent de policia davant les tanques que blinden la seu del PSOE al carrer Ferraz en la sisena nit de concentració contra la negociació de l’amnistia amb els partits independentistes / Roger Pi, ACN

Sánchez, l’ase dels cops

Seguint amb la tònica de la reacció de la dreta espanyola, Sánchez s’ha convertit en el principal ase dels cops per a la dreta madrilenya. Entre altres, s’han sentit crides com ara ‘Pedro Sánchez dictador’, ‘Aquesta batalla la guanyarem’, ‘Pedro Sánchez a presó’, ‘Pedro Sánchez fill de puta’ i ‘Que et voti Txapote. Per altra banda, lluny de Ferraz, aquest dijous també s’ha produït una concentració davant la seu del Parlament Europeu a la capital espanyola, al número 46 de la plaça de la Castellana. Segons xifres de la delegació del govern espanyol, la crida que ha començat a les 7 hores de la tarda ha aplegat unes 1.500 persones.

Més notícies
Notícia: Aragonès, sobre l’acord de Junts: “Celebro que l’amnistia tiri endavant”
Comparteix
El president de la Generalitat fa una crida a col·laborar per resoldre el conflicte polític
Notícia: Gairebé tot el que passarà (o no) després de l’acord ‘històric’ en 14 punts
Comparteix
"Núñez Feijóo intentarà estar a l'altura com a líder d'una oposició moderada, llunyana als plantejaments de Vox, cada vegada més rebutjats des del PP"
Notícia: Cronologia d’una negociació a dues bandes tancada en 9-N
Comparteix
Esquerra i Junts han mantingut una mena de competició durant els tres mesos que ha durat la negociació amb el PSOE per a la investidura de Pedro Sánchez
Notícia: Un acord històric… per a Espanya
Comparteix
"Si l'amnistia funciona (cosa tampoc segura) i Puigdemont pot tornar, tindrà poc més d'un any per evitar una rebel·lió dins de l'independentisme"

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter