Una nova jornada de protestes ha començat al carrer Ferraz de Madrid, a pocs metres de la seu estatal del PSOE. Cap a 7 hores del vespre, centenars de persones s’han concentrat davant una vistosa i ampla línia policial de les unitats antiavalots del cos nacional de policia que han blindat absolutament la zona. Els manifestants, amb banderes espanyoles i fins i tot banderes amb l’àguila franquista, han començat a cridar proclames contra Pedro Sánchez i contra la possibilitat d’un acord amb els independentistes per ser investit quatre anys més com a president del govern espanyol. I a mesura que passaven les hores, s’anaven animant, fins a arribar, almenys un sector dels concentrats, a cridar consignes per reivindicar José Antonio Primo de Rivera, fundador de la Falange.
Els manifestants han desplegat una gran pancarta on es reivindiquen pacífics, utilitzant l’eslògan “No som CDR”. Crits en contra del president a l’exili, Carles Puigdemont, i curiosament contra els violents que han protagonitzat els aldarulls dels darrers dies al centre de Madrid, configuren la banda sonora d’una nova nit de protestes que de moment és més calmada que la d’aquest dimarts. Segons la delegació del govern espanyol, la manifestació d’aquest dimecres ha aplegat unes 1.500 persones.

De fet, avui hi havia partit del Reial Madrid a la Champions League, fet que podria demorar la presència de més persones a la concentració. A més, demà és festiu a Madrid, dia de l’Almudena, la qual cosa també fa sospitar que la protesta podria allargar-se fins altes hores de la matinada.

Càntics contra Puigdemont
En qualsevol cas els manifestants continuen concentrats i proferint crits contra els socialistes i contra els independentistes així com lemes habituals en aquest mena de manifestacions com ara “Espanya és una y no 51” o bé “Puigdemont, a prisión”. La policia ha desplegat un fort dispositiu que allunya els manifestants de la façana de la seu dels socialistes, però això sí pensant en una possible dispersió o divisió dels manifestants com va passar aquest dimarts a la nit quan es van registrar les càrregues.
A banda de sentir-se càntics contra Puigdemont, a la manifestació també s’han començat a sentir crits en contra del rei espanyol Felip VI. Tal com es pot sentir al vídeo amb crits de “Felipe, masón, defiende tu nación”, sembla que els concentrats ja no estan d’acord ni amb la monarquia.

