Missing 'path' query parameter

El president de la Junta de Castella-la Manxa, el socialista Emiliano García-Page, ha pronosticat aquest dilluns que si el president a l’exili, Carles Puigdemont, decideix pactar amb el president del govern espanyol en funcions, Pedro Sánchez, els seus l’anomenarien “botifler”. “Jo quan puc coincidir amb altres ho faig i a més ho dic amb molta claredat, sense ser col·laboracionista. Si demà Puigdemont, posem per cas, pacta, li diran col·laboracionista els seus, bé, botifler”, ha proclamat en un acte des d’Alarcón (Conca).

García-Page també ha aprofitat l’acte per denunciar la “gran fal·làcia” que hi ha a Espanya en “exagerar la pluralitat, la diversitat, per trencar la unitat”, alhora que ha defensat que “allò plural, divers, només es pot predicar respecte d’una unitat”. Tot i això, considera que el fet en si de parlar entre diferents partits no s’hauria de veure “com un fet negatiu”.

“Pactar hauria de ser la norma general i no fer-ho l’excepció i avui lamentablement passa al contrari en aquest país nostre i ho lamento moltíssim perquè de tot això esdevenen moltes coses”. García-Page ha assegurat que en aquest país, cada vegada que algú parla de pluralitat, es “posa a tremolar” perquè “ho diu per tenir més diners, tenir més privilegis, o per trencar la unitat”. “La pluralitat ho és sobre la base d’una unitat”.

Emiliano García-Page en declaracions aquest dijous des de Navarra / EP

Destaca els acords entre alcaldes del PP i PSOE durant la Transició

D’altra banda, ha posat èmfasi en el fet que a la Transició espanyola, que alcaldes del PP o del PSOE, i alguns que no ho són ni del PP ni del PSOE, es donessin la mà, parlessin, compartissin problemes i firmen, “no et portava que et diguessin col·laboracionista i t’assenyalessin amb el dit com un energumen”. “El nostre sistema de convivència s’ha fonamentat en el fet d’acordar. Jo ara, si coincideixo amb alguna cosa amb un dirigent del PP, em diuen col·laboracionista”, ha lamentat.

García-Page: “Puigdemont té el comandament a distància de la legislatura”

Aquest no és el primer cop que el president de Castella-la Manxa fa referència a Puigdemont. Ja ho va fer després de l’acord al qual van arribar els socialistes amb Esquerra Republicana i Junts per Catalunya per aconseguir la presidència de la Mesa. “Puigdemont, que és el que té el comandament a distància de la legislatura i des de fora d’Espanya, no pot tenir sotmès a llibertat condicional al Govern d’Espanya i molt menys el que no pot ser el que decideixi”, va assegurar aleshores. García-Page també va dir aleshores que “o Puigdemont s’allunya del referèndum i del procés de ‘Brexit’ català o la legislatura serà complicada o no començarà”.

Més notícies
Notícia: Un digital de Madrid llança la protagonista d’un èxit de TV3 contra l’independentisme
Comparteix
Melani Olivares: "Era independentista, però em va passar quan vaig començar a sortir de Catalunya amb 16 anys"
Notícia: Albiol presumeix de superar Vigo: “L’arbre de Nadal més gran de l’univers”
Comparteix
Farà 40 metres d'altura, tindrà 82.000 llums píxel i caldran 10 tràilers per transportar-lo
Notícia: La Generalitat proposa sancionar Orriols amb 10.000 euros
Comparteix
Igualtat i Feminismes li obre un expedient sancionador per unes declaracions antiimmigració a la desapareguda 8TV
Notícia: Jorge Javier, a l’hospital una altra vegada: per què ha anat a urgències?
Comparteix
El presentador ha necessitat atenció mèdica per culpa d'un mal de braç que arrossega des de fa 10 anys

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter