La llei d’amnistia que ha pactat l’independentisme amb el PSOE i que s’està tramitant en aquests moments ha causat molt de malestar entre la dreta i l’extrema dreta espanyola. Més enllà de les manifestacions que han organitzat des del PP o les paraules de l’expresident del govern espanyol José María Aznar comparant-la amb l’intent fracassat de cop d’estat del 23 de febrer de 1981, alguns grups d’extrema dreta també han volgut posar el seu granet de sorra per carregar contra l’amnistia. El grup ultraconservador Hazte Oír ha fet arribar una carta amb amenaces als diputats de Junts per Catalunya al Congrés. Els diuen que si voten a favor de la llei els hi faran arribar una querella.

El membre del grup de Laura Borràs i Jordi Turull al Congrés Eduard Pujol ha compartit en una piulada a través de Twitter, ara conegut com a X, imatges de la missiva que els han fet arribar i del fulletó que contenia. Es tracta d’una mena de tríptic publicitari que simula els pamflets hotelers, però que, en lloc d’aquests establiments comercials, inclou informació sobre cinc presons espanyoles: Alcalá-Meco (Madrid), Valdemoro (Madrid), Navalcarnero (Madrid), Soto del Real (Madrid) i Aranjuez (Madrid). En la carta, l’organització d’extrema dreta considera que l’amnistia és “radicalment injusta” perquè “legitima l’anomenat Procés”. Un procés que consideren que va suposar una forta “fractura” per la societat catalana. De fet, Hazte Oír opina que l’amnistia “encoratja el delicte i la desobediència a la llei i no té el consens dels espanyols” i que és “il·legal” perquè no té cabuda dins la “Constitució espanyola” -els mateixos arguments que els d’Aznar.

La resposta de Junts

Des de Junts denuncien el contingut “amenaçant” de les cartes que els han fet arribar per intentar-los fer canviar d’opinió. Ara bé, Pujol es manté ferm davant la ridícula amenaça. “Doncs ni por ni res que s’hi assembli: negociació, política, amnistia i la defensa absoluta dels drets de Catalunya. No renunciarem mai ni a la independència ni a ser allò que vulguem ser”, conclou el membre del partit independentista.

Més notícies
Notícia: La líder dels comuns al Parlament es dona de baixa de Podem
Comparteix
Jéssica Albiach es va donar de baixa fa una setmana perquè Podem Catalunya va prohibir la doble militància
Notícia: Albares vincula la pau a Gaza amb la “materialització” de Palestina
Comparteix
El ministre d'Afer Exteriors defensa que una solució a llarg termini entre Israel i Palestina implica reconèixer els dos estats
Notícia: Polèmica perquè Educació justifica el fracàs a les PISA amb la “sobrerepresentació” de nouvinguts
Comparteix
Els alumnes nouvinguts representen un 15% del sistema educatiu català, però en les proves la mostra ha estat del 24%
Notícia: Podem trenca amb Sumar al Congrés: els cinc diputats es passen al Grup Mixt
Comparteix
Els cinc diputats de la formació violeta deixen el grup de Yolanda Díaz, que es queda amb 26 representants dels 31 que tenia

Comparteix

Icona de pantalla completa