La dreta espanyola encara està paint la derrota de la investidura. Malgrat perdre les eleccions, els pactes de Pedro Sánchez amb els partits nacionalistes i independentistes l’han fet president del govern espanyol, un cop dur per a un PP que s’ha quedat sol al Congrés dels Diputats, només acompanyat de l’extrema dreta de VOX. Amb tot, l’enquesta que publica aquest diumenge el GESOP per a Prensa Ibérica dona una bafanada d’aire a Alberto Núñez Feijóo, que superaria amb rotunditat Pedro Sánchez si se celebressin ara unes noves eleccions espanyoles.
Segons el sondeig, el PP escalaria fins als 145-150 escons, 13 més dels que té ara. En cas de produir-se aquest resultat, Feijóo, aquest cop sí, sumaria majoria absoluta amb VOX, que obtindria entre 16 i 18 representants a les corts espanyoles. A l’altra bancada, el PSOE es desinfla –malgrat els bons resultats que obtindria el PSC a Catalunya, 24,5% d’intenció de vot. El partit de Pedro Sánchez aconseguiria entre 105 i 110 escons, un retrocés de 16 diputats respecte a l’últim resultat. Sumar tampoc contribueix a millorar els resultats de la coalició. Els 30-35 diputats que li atorga l’enquesta –resultats similar a l’obtingut en els passats comicis (31)– no milloren el conjunt de l’esquerra, que no arriba a la majoria ni sumant els partits nacionalistes.

El PSC es dispara a Catalunya
La tendència a Catalunya és pràcticament l’oposada, si bé aquí el PP també seria la gran revelació d’unes hipotètiques eleccions espanyoles, segons l’enquesta del GESOP. Els populars serien la segona força en intenció directa de vot a Catalunya per darrere del PSC, que tornaria a guanyar amb rotunditat. D’altra banda, els pactes amb Pedro Sánchez no serviren per dibuixar un vencedor clar entre els partits independentistes. El sondegi situa Junts i ERC amb un 2% dels sufragis, 7-8 diputats al Congrés, mateix resultat que ara.
És el primer sondeig que es fa després que els dos partits catalans hagin acordat la investidura de Pedro Sánchez. Junts és, dels dos partits independentistes, el que perd més fidelitat de vot. El partit de Laura Borràs i Jordi Turull mantindria el 65% dels seus votants mentre que ERC el 89%. En intenció directa de vot, però, Junts passa per davant dels republicans. Això sí, només per un punt percentual.