El candidat del PSC, Salvador Illa, no fa campanya, la continua. Illa, des que es va presentar a les eleccions de 2021, no ha deixat el que en política catalana s’ha batejat com fer “territori”. Entre les convocatòries electorals de les municipals i el Govern a l’ombra, el líder socialista ha aprofitat el temps dels darrers tres anys per voltar Catalunya. Unes hores de vol que vol rematar en els quinze dies de campanya, tenint present no repetir llocs que ha visitat de manera recent. A més, Illa tindrà dos teloners d’excepció, el president espanyol, Pedro Sánchez, i l’expresident José Luis Rodríguez Zapatero.
Els socialistes volen centrar els esforços en llocs claus de Catalunya on poden acabar de convèncer els que veuen com indecisos i també fer grans actes en escenaris que consideren un feu de la Rosa. Així, l’acte d’inici de campanya se celebrarà a Sabadell, la ciutat vallesana que Marta Farrès va recuperar pels socialistes i on guanya les eleccions sense baixar de l’autocar. L’Hospitalet del Llobregat i Tarragona són altres dels escenaris escollits. Un acte que tindrà la presència de Pedro Sánchez i la plana major dels socialistes catalans. També s’ha comptat amb Sánchez per l’acte final de campanya al Pavelló de la Vall d’Hebrón, i l’equip de campanya disposarà de, pel cap baix, una altra participació de Sánchez.

Cinc debats i “a la nostra”
El bus de campanya recorrerà les quatre demarcacions electorals catalanes, amb actes a Lleida, Tarragona, Barcelona i Girona. Així mateix, comptarà amb actes sectorials, trobades amb els sindicats i, no cal dir-ho, els debats de Tv3, TVE, La Sexta, del Grup Godó i el de la Cadena Ser. Un total de cinc debats. A més, el PSC també ha portat a terme una mobilització general de tropes. És a dir, cada diputat tindrà agenda pròpia i important. Serà el cas d’Alícia Romero, portaveu parlamentària dels socialistes i mà dreta d’Illa al Parlament, o de Ramon Espadaler, d’Units per Avançar i número tres de la llista per Barcelona, que també té vida electoral pròpia. A tot això, cal afegir els caps de llista de demarcacions que també faran la seva campanya territorial.
Pel que fa al contingut de la campanya, els socialistes no volen invents ni cap batalla a frec amb cap dels altres cap de llista. Així regnarà el seu esperit “institucional” que Illa va imposar en la conferència al Museu de les Drassanes ara fa una setmana. La proposta del PSC implica explicar polítiques concretes de govern i deixar que els altres es barallin, en referència al que serien els dos partits amb opcions a compartir podi el pròxim 12 de maig, ERC i Junts que mantenen una crua batalla per l’hegemonia independentista. A la seu del PSC, amb una campanya, que pressuposten en dos milions i mig d’euros, hi ha tranquil·litat, fa temps que estan de campanya.
2,5