La secretària general i la principal negociadora d’ERC en aquest període postelectoral, Marta Rovira, ha exigit als socialistes que donin la “sobirania fiscal” i un finançament just i singular a Catalunya per poder començar a negociar amb els socialistes. “Qui ha d’entendre que aquest és el primer pas que necessitem per a moure’ns és el senyor Pedro Sánchez“, ha sentenciat Rovira, en una intervenció telemàtica des de Suïssa en un acte de campanya a Vic.

Durant la seva intervenció, Rovira ha assegurat que el que volen els republicans és que Sánchez es posi “al costat de la gent” i ha assegurat el pròxim pas per avançar cap a la independència és la sobirania fiscal. En aquest sentit, ha recordat que les primeres passes d’aquest camí van ser els indults i que ara ha arribat l’amnistia. I és que Rovira ha apuntat que després del 12-M alguns volen “plantar cara” a ERC i “aprofitar-se” del moment de “debilitat inicial”. Davant d’això, ha reblat, és quan més cal reafirmar-se. “D’ànima només en tenim una, que són les dues cares de la mateixa moneda: independència i progrés social”, ha deixat clar. Així, ha afegit, calen “totes les competències i recursos” i el referèndum és “el mínim”. “Som aquella gent que defensarem la independència com a eina de progrés social i el referèndum com a instrument per aconseguir-la”, ha conclòs.

Unitat independentista

A més a més, la secretària general dels republicans també s’ha referit a la unitat del moviment independentista, assegurant que espera que l’independentisme “torni a seure, torni a debatre i, sobretot, es torni a posar d’acord”. “Som gairebé la meitat de la ciutadania que creiem que cal defensar la república catalana”, ha assegurat. Tant ella com el president de la formació, Oriol Junqueras, han reivindicat l’1-O i tota la feina feta per combatre la “repressió”. De fet, Junqueras ha celebrat l’aprovació definitiva de la llei d’amnistia, que ha qualificat de “victòria” al mateix temps que també ha reivindicat la “victòria” del referèndum de l’1 d’octubre del 2017. “Ens hem de sentir orgullosos de les victòries que hem aconseguit i aquelles que aconseguirem”, ha dit, tot fent una crida a “sumar-hi molta gent”.

El president d'ERC, Oriol Junqueras, en un acte electoral a Vic / ACN
El president d’ERC, Oriol Junqueras, en un acte electoral a Vic / ACN

“És un dia d’emoció”

Per altra banda, la cap de llista d’ERC per les eleccions europees, Diana Riba, ha assegurat que aquest dissabte “és un dia d’emoció” per l’aprovació de l’amnistia i ha tornat a expressar el seu compromís per una llei de claredat a Europa perquè l’autodeterminació sigui un dret europeu reconegut. “Si hem guanyat el pols a l’estat amb l’amnistia ara toca guanyar el pols a Europa amb el referèndum”, ha plantejat.

A l’acte també hi ha participat l’expresidenta del Parlament Carme Forcadell i l’exconsellera Dolors Bassa, que també han celebrat l’amnistia i han reivindicat l’1-O. Segons Forcadell, l’amnistia és “la reparació d’una injustícia històrica, d’un error descomunal”. “Tothom sap que el govern i el Parlament de l’1-O van treballar sempre al servei de Catalunya i de la democràcia”, ha dit Forcadell, que s’ha mostrat “orgullosa” d’haver defensat “la sobirania del Parlament”.

En una línia similar s’ha expressat Bassa, que també ha tret pit de “l’orgull” de pertànyer al govern de l’1-O i ha celebrat la llei d’amnistia. “Potser hi haurà dificultats i la justícia és el que és avui”, ha admès. Tot i això, ha assegurat que la llei és la victòria “del moviment independentista versus el regne d’Espanya”. Totes dues han confiat també en el benefici de la llei perquè els “represaliats” puguin “reconstruir” les seves vides.

Més notícies
Notícia: L’ANC tria vicepresidenta després del bloqueig en les dues primeres votacions
Comparteix
La candidata 'llachista' Noemí Zafra s'ha enfrontat a Uriel Bertran, membre de la direcció sortint de Dolors Feliu i que s'ha retirat després de la segona votació
Notícia: Centenars de persones reclamen l’oficialitat del català a l’Estat francès
Comparteix
Grups de famílies, que han participat en una nova edició de la Bressolada, s'han sumat a la reivindicació a favor de les llengües minoritàries a França
Notícia: Junts i ERC negocien amb el PSOE, amb l’opció del referèndum sobre la taula
Comparteix
La formació de Carles Puigdemont afirma que es reuneix cada mes amb els socialistes i un mediador internacional I Els republicans treballen per un referèndum que serà "perfectament legal", però trigarà
Notícia: Lluís Llach s’imposa finalment i és elegit nou president de l’ANC
Comparteix
El cantant ha obtingut les dues terceres parts dels vots necessaris i serà el màxim responsable de l'entitat independentista els dos anys vinents

Comparteix

Icona de pantalla completa