Els Comuns han rebaixat les seves exigències després dels mals resultats en les eleccions del 12-M. Si durant la campanya el Hard Rock s’establia com una línia vermella a l’hora de pactar -Albiach va arribar a prometre que si entraven al Govern no es faria de cap de les maneres-, aquest dimecres el líder dels Comuns, Jaume Asens, ha rebaixat considerablement el seu discurs. En una entrevista a SER Catalunya, Asens ha rebutjat “parlar de línies vermelles” perquè “no ajuda” en les negociacions per formar un nou govern. “No es pot anar a les negociacions amb línies vermelles, però sí amb exigències”, ha assegurat abans d’argumentar que “els programes no es poden convertir en taules de Moisès inamovibles”. Ara bé, ha advertit als socialistes que “caldrà flexibilitzar moltes de les coses que està defensant”.
Els mals resultats obtinguts pels Comuns a les eleccions gallegues, basques i catalanes que s’han anat succeint des del febrer han obligat els Comuns a reduir les seves exigències en aquests territoris. A Catalunya, per tal de negociar la formació d’un govern amb el PSC, el clar guanyador de les eleccions del 12-M, els Comuns han hagut d’adaptar el discurs sobre el Hard Rock i l’ampliació de l’aeroport del Prat sense canviar-lo radicalment.

Una “onada reaccionària” agreujada per la divisió interna
Asens ha advertit que l’últim cicle electoral mostra que el taulell polític s’està movent cap a la dreta i que hi ha una “onada reaccionària”. “Tots els partits a l’esquerra del PSC han tingut molt mals resultats”, ha constatat. En aquest sentit, ha argumentat que als Comuns els ha passat factura les “divisions internes” al partit. “L’escissió de Podem del grup parlamentari penalitza”, ha assegurat. Per això ha demanat obrir un “procés de reflexió i autocrítica” i “parlar de com refer l’espai i cosir el que s’ha trencat”.
Pel que fa a la candidatura de Podem a les eleccions europees que encapçala Irene Montero, Asens ha dit que es tracta d’una candidatura “germana” amb la qual intentaran “remar” i “trobar els màxims espais de consens”. “Tard o d’hora caldrà parlar de com refer l’espai i cosir el que s’ha trencat”, ha conclòs.