El TJUE fa rectificar “errades materials” a la qüestió prejudicial de Llarena

Primera passa, autocorregir-se

“Rectificar i aclarir els errors materials comesos a la interlocutòria de 9 de març de 2021,per la que es va acordar cursar, davant del Tribunal de Justícia de la Unió Europea, la qüestió prejudicial”. Així acorda el jutge instructor de la causa del Procés, Pablo Llarena, el requeriment efectuat per part de la secretaria del mateix TJUE per tal que esmenés les errades de traducció amb confusió inclosa de dos articles claus en l’argumentari del magistrat.

D’aquesta manera, Llarena que va preguntar al TJUE després de la negativa de la Justícia belga a lliurar-li el conseller Lluís Puig, com s’havia d’intepretar la legislació de les Ordres de Detenció Europees. Després de presentar la qüestió prejudicial, el primer pas que ha hagut de fer és emetre un corrigendum de la interlocutòria per esmenar les errades de traducció i d’articles al·legats. La breu interlocutòria, a la que ha tingut accés el Món, corregeix el text i afina més la legislació aplicable.

Llarena s’acull a l’article 267 de la Llei Orgànica del Poder Judicial per aprofitar l’oportunitat que li confereix per rectificar qualsevol errada material i aclarir els conceptes foscos que es puguin percebre a les resolucions emeses. A més, a la interlocutòria fa un breu contrast d’errades de la traducció neerlandesa sobretot en les justificacions de la justícia belga per no remetre detingut el conseller Gordi, com ara la vulneració de drets com el jutge determinat per llei. La qüestió prejudicial es va presentar el passat 9 de març per intentar afinar la punteria del Suprem per procedir a la petició de lliurament de Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí, que fins ara ha topat amb la negativa dels tribunals europeus.

La part dispositiva de la interlocutòria/QS

Comentaris

    L'OBSERVADOR ASTORAT 21/04/2021 11:53 am
    Joaquín Urías, ex-lletrat del Tribunal Constitucional (TC): "Espanya té la desgràcia de tenir molts dels jutges i magistrats més "IGNORANTS" de tota Europa, en matèria de "DRETS FONAMENTALS". I la "IGNORÀNCIA INEXCUSABLE", és la perfecta definició de "PREVARICACIÓ". Llarena jutge prevaricador doncs?
      Regim oligarqui 23/04/2021 12:29 am
      El problema que el justges son triats per el partit politic, y son mes politic que jutges. España te separcio de poders ni principi de representacio. Per aixo no podem demana que deixi fer democracia perque no hi ha DEMOCRACIA, sen diu REGIM OIGARQUI
    manel t 21/04/2021 11:35 am
    Tic...Tac. Si gpañistan fora democràtica el terrorista, golpista, asesino, etc. series tu (fixa´t que no parlo de drogat perque aixó ja ho practiques des de fa temps). Si entrenes una mica mes pots aconseguir anar pitxór de cervell, de fet es el que cerques.
      Regim oligarqui 23/04/2021 12:31 am
      Perqie la mayoria de oaisos fosin democracia tendria que tenir separacio de poders y principi de representacio. Els poder son: EJECUTUI, LEGISLATIU Y JUDICIAL
    Miquel 21/04/2021 11:30 am
    És l'única alegria q ens pot donar, per incompetent.
    Quico, cada dia t'expliques millor 21/04/2021 10:31 am
    Però els teus articles segueixen sense entendres....
    traca 21/04/2021 10:05 am
    La barretinada esta nerviosa.
    63
    38
    Respon
    Josep Lopez 21/04/2021 8:48 am
    Errades o estafades? Jutges putingueros, falsedat segura. Llarena prou enganyar
    Lisa 21/04/2021 8:28 am
    Y aquest inútil, cobra per fer tots aquests numerets? Es cert que en aquesta merda de.pais, qualsevol inepte amb bones amistats pot arribar molt amunt, encara que només serveixi per servir cafès..
      Insistir 21/04/2021 11:20 am
      Llarena no te vayas, no cedas, no claudiques en tu papel de luchador por la "España is different". Cada dia falta menos para el desastre de ser, no diferente, sinó ridícula.
      joanka 21/04/2021 10:35 am
      La incompetencia d'aquest fundamentalista és tan obvia que el no rellevar-lo demostra el nivell al qual estem sotmesos. De ridícul incompetent i que treu odi pels porus fins al final... deu ser la marca espanya estat fracassat
    Justicia fran1uista, justicia de borregos sotaneros 21/04/2021 5:11 am
    Llarena, un jutge de vergonya, nivell marchena y sus relicarios. Sotanes oous.dei, justicia privada, justicia virgen maria, madre de franco
    69
    43
    Respon
    Angels 21/04/2021 12:25 am
    Tic.tac.toc.tuc.tec. jajaja. Para tapar las verguenzas de un inepto encufado q os deja en ridiculo a todos los niveles nacionales e internacionales por su deficiente nivel a la hora de hacer su trabajo. Supongo q todos esos insultos y menosprecios q haces seran para este elemento. Tu tendrias q pagar de tu bolsillo los gastos ocasionados. Burrooooo
    Luisnomeacuerdo 21/04/2021 12:17 am
    Quico quico se te pone gorda cada vez que hablas del sr juez . No teneis reme los fascistas independentistas.
    11
    107
    Respon
      Jo 21/04/2021 8:18 am
      Nomeacuerdo, suposo que aquest inepte de Llarena, deu ser del teu nivell intel·lectual, doncs entre tot dos no en feu un de bó...el odi, us paralitzen les neurones, sou un parell de fatxes ridículs!
      Angels 21/04/2021 12:35 am
      Luisdemente, que ridiculo eres, estas defendiendo a un inepto y para eso tienes q insultar hasta a tu madre. En esa mente q tienes solo me dices q eres un descelebrado tontorron
    Anònim 20/04/2021 11:36 pm
    Rata que has leído el artículo al revés,que no se ha equivocado Llarena,que ha sido la traducción,y seguro que el juez del último pueblo de España,tiene más conocimiento que tú hasta durmiendo.
      Francesc 21/04/2021 7:21 pm
      catalan du nord, cela me fait chier voir tan d'espagnol sur ce site
      Angels 21/04/2021 12:43 am
      Que tonto eres, tu te crees q una "traduccion jurada" tienen errores gramaticales?, q es como se traducen los textos oficiales. En lugar de menospreciar e insultar a diestro y sinientro, repasa tu intelecto q yo creo q esta mas cerca del 0 q del 1
        Duna 21/04/2021 8:20 am
        Tenim la sort que tots els fatxes, són iguals de borregos.....i ademès no es cansen de fer el ridícul!
    Narcís 20/04/2021 11:04 pm
    És veritat s'hi pagaren ( l' estat ) 500.000 euros a despatx d'advocats de Bèlgica per defendre Llatina ? PD : és així? I si és així , no n' és malversació de fons públics ? Sí creu actuà bé .. neccessità d' advocats i d' aquest preu ? On n' és allò de qui la fa, la pagui ?
    105
    1
    Respon
      Angels 21/04/2021 12:47 am
      Los textos enviados son alegales, eso quiere decir? que alguien que estudio para juez se le han olvidado las leyes ??????
    Tic, tac.... 20/04/2021 10:21 pm
    El TJUE solicitando pequeñas correcciones para que la Justicia belga, acogedora de terroristas, asesinos, drogadictos, delincuentes raperosy delincuentes golpistas, no puede poner el mínimo pretexto.
    106
    186
    Respon
      vahh 20/04/2021 11:41 pm
      Tic Tac Tic Tac. LLarena acabaraà destituido como juez o condenado por prevaricación . Malas praxis malas praxis :)
      107
      1
      Respon
    Ratatuillionfire 20/04/2021 9:04 pm
    Aquest potol dl Llorona , on va treure el títol d jutge?? A la tómbola dl Retiro ??