El subgrup parlamentari del PPC vol ocupar l’espai de Cs en la batalla contra la immersió lingüística i ha anunciat que presentarà una iniciativa legislativa per modificar el sistema d’ensenyament de Catalunya per tal que “s’adapti als principis constitucionals, estatutaris i a les sentències judicials que han tingut lloc en els darrers anys”. La idea del PPC, presentada pel diputat Santi Rodríguez, amb només 4 diputats i amb la impossibilitat de prosperar al Parlament, és que els pares dels alumnes dels primers anys de primària puguin triar en quina llengua aprenen els seus fills a escriure i a llegir. Segons Rodríguez, la idea “no és segregar per llengua”, però sí que els pares “puguin decidir en quina llengua aprenen a llegir i escriure els seus fills, perquè és una etapa decisiva de l’ensenyament”, que el PPC situa en els primers anys de la primària.

 

“Volem que les llengües oficials de Catalunya tinguin una proporció similar, i que hi hagi una tercera llengua també”, ha dit Rodríguez, que remarca que l’oferta contempla “un model de conjunció lingüística per comptes del model d’immersió”, assegurant que “no es tracta de suprimir el català, sinó que tots els alumnes tinguin accés al castellà com a llengua vehicular”. El PPC proposa “uns percentatges mínims del 25% d’ús de cada llengua, i traslladar al centre educatiu aquests percentatges”. Amb aquesta modificació, es posaria una casella a les matrícules perquè els pares poguessin triar. Ras i curt, el PPC, conscient que “amb el 155 no podem fer més”, vol que la immersió desaparegui de les primeres etapes formatives dels alumnes, justament, quan s’aprenen les llengües.

 

“Volem que les llengües oficials de Catalunya tinguin una proporció similar, i que hi hagi una tercera llengua també”, ha dit Rodríguez, que remarca que l’oferta contempla “un model de conjunció lingüística per comptes del model d’immersió”, assegurant que “no es tracta de suprimir el català, sinó que tots els alumnes tinguin accés al castellà com a llengua vehicular”. El PPC proposa “uns percentatges mínims del 25% d’ús de cada llengua, i traslladar al centre educatiu aquests percentatges”. Segons el diputat del PP, “amb el 155 no es pot fer perquè és una situació excepcional que no pot modificar tot un sistema educatiu, i per això cal legislar”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa