El PP ha fet marxa enrere i ha decidit no presentar aquest dimecres la candidatura de l’exministre de l’Interior Jorge Fernández Díaz a la presidència de la Comissió d’Exteriors del Congrés dels Diputats. Els populars han comunicat la decisió a la resta de grups parlamentaris 30 minuts abans de l’inici de la Comissió i després de la polèmica que ha generat l’elecció d’un exministre que ha estat reprovat pel ple del Congrés, que té pendent una comissió d’investigació i que no agrada a cap altra formació que no sigui el PP. Segons fonts parlamentàries, fruit d’aquesta decisió la Comissió no farà cap votació a la sessió d’aquest dimecres, i per tant mantindrà el president que tenia fins ara, que és l’expresident del Congrés Jesús Posada. Fonts del PP asseguren que només han ajornat la presentació de la candidatura de Fernández Díaz perquè el seu objectiu és que sigui votat pels socialistes.

La reunió de la Comissió ha durat només 30 minuts i malgrat que els serveis del Congrés han situat una urna a la sala ha acabat sense votacions. Els populars han desactivat la candidatura de Fernández Díaz després que els socialistes expressessin aquest dimarts el seu malestar per la figura elegida i advertissin que es disposaven a presentar un candidat alternatiu. Segons fonts del Grup Socialista, l’amenaça implicava presentar un candidat socialista que hauria estat elegit per la majoria de la cambra i que hauria dimitit en el moment en que el PP presentés un altre candidat que no fos Fernández Díaz per complir, d’aquesta manera, amb els acords per al repartiment de les comissions. 
 

El portaveu del PSOE a la Comissió, Ignacio Sánchez Amor, ha afirmat que la seva formació entén que l’ajornament permet precisament preservar el pacte entre les seves formacions per al repartiment de les comissions del Congrés dels Diputats, i ha advertit que el PSOE “en cap cas” donarà suport a una candidatura de Fernández Díaz si el PP la torna a proposar. Ha recordat que l’exministre de l’Interior ha estat reprovat per la cambra, i per tant “en cap cas pot presidir aquesta comissió”. “El PSOE considerarà amb atenció qualsevol altra candidatura que pugui presentar el PP”, ha dit. 

La resta de grups de l’oposició han celebrat la decisió dels populars d’ajornar la presentació de la candidatura de Fernández Díaz i –com el PSOE- han emplaçat el PP a canviar de candidat. S’han pronunciat en aquesta direcció els portaveus de Podem, ERC, i el del PDECAT, Jordi Xuclà, que ha recordat que els acords per al repartiment de les comissions entre els grups parlamentaris han de ser fruit de la confiança entre els grups i l’idoneïtat dels candidats. 
 

El PP, per contra, ha expressat el seu malestar a la Comissió amb la intervenció del seu portaveu, José Ramon García, que ha recordat que la presidència de Fernández Díaz responia a un pacte amb el PSOE i ha assegurat que “sucumbir a les pressions antipolítiques i populistes fa un flac favor a les institucions i les debilita”. Ha acusat la resta de formacions d’imposar de manera “arbitrària” un veto sobre Fernández Díaz.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa