Revolta dels jutges contra fiscalia pel tercer grau dels presos polítics

El magistrat considera que la fiscalia fa una interpretació massa estirada de la suspensió cautelar

Decisió calcada del jutge de Vigilància Penitenciària per Carme Forcadell i Dolors Bassa per la resta de presos polítics. Noves resolucions per a Jordi Cuixart, Jordi Sànchez, Oriol Junqueras, Jordi Turull, Quim Forn -encara no comunicada-, Raül Romeva i Josep Rull que utilitzen el mateix argument per mantenir el règim de semillibertat. Un argument que es tradueix en una forta estirada d’orelles al ministeri públic per basar la petició de suspensió del tercer grau en una norma excepcional que, d’aplicar-se podria vulnerar els drets fonamentals.

Segons la resolució, a la que ha tingut accés El Món, el substitut del Jutjat de Vigilància Penitenciària número 5, Mariano David García, manté el tercer grau mentre no es resol el recurs de la fiscalia. El magistrat considera que la petició del ministeri públic de suspendre el règim de tercer grau aplicant la disposició 5 de la Llei Orgànica del Poder Judicial, -una norma controvertida i de la que s’ha forçat la interpretació-, no és factible perquè el mateix Tribunal Constitucional considera que és “poc clara i insatisfactòria”.

La convicció del jutge és que aquesta disposició està pensada per resolucions judicials i no per propostes administratives que, en tot cas, ha de refermar el jutjat de vigilància penitenciària, com és el cas. Aquesta interpretació que el jutge titlla “d’analògica” de la disposició addicional 5 “topa amb la interpretació més restrictiva que ha de donar-se a normes que, en definitiva, produeixen efectes a drets fonamentals“.

Part de la interlocutòria del jutge de vigilància penitenciària sobre els presos polítics

Comentaris

    Gonzalo 25/02/2021 2:04 pm
    Tipico de los laZis. Cuando una sentencia no es de su agrado.... Fascistas, franquista, retrógrados, ñordos.... Cuando una sentencia les favorece, calladitos como putas en semana Santa.... Que asco dais, laZis de mierda...!!!!!
      Joan de Canyamars 25/02/2021 6:04 pm
      No cal insultar. Ets un mal educat. De tots els adjectius usats, demostres que acuses als altres el que tu sents i ets. Típic Espanyol de sempre.
    Art 25/02/2021 8:53 am
    Trobo que el suciates i els pudents els han deixat anar avuí. Ah, i els fatxes de merda habituals
    Delfí Artós 24/02/2021 5:24 pm
    Més que revolta, a la judicatura espanyola, a més de la cúpula judicial hereva directa del franquisme hi ha jutges de carrera, demòcrates, amb sentit de la justícia i equitatius. Tot teu un límit fins i tot l'aplicació del lawfare per de la justícia espanyola.
    Dame argo .... 24/02/2021 3:37 pm
    És més que ridícul el posat de la foto. Els colpistes demanen amnistia per a si mateixos. El cartell hauria de dir: AMNISTIA ME A MI MATEIX, perquè no es demana amnistia per a ningú més que per als que posen. És com demanar almoina a la porta d'un super.
    1246
    1512
    Respon
      @ Argo cuela 24/02/2021 5:38 pm
      Tu sembla que desconeixes la resta de milers de catalans que pateixen represalia per part de l'estat espanyol. Molts de fums i d'escriure bajanades sota la l'empara del clavegueram de l'estat espanyol en sabeu, però molta ignorància imolta manca d'informació i com sempre d'arguments per a destacar els avantatges d'ésser espanyol per a un català... poquets.
      862
      1375
      Respon
        La mare superiora 25/02/2021 8:46 am
        Milers? Jo no conec cap més. Em sembla que teniu menjat el Cocu
          Perdoni, mare... 25/02/2021 9:42 am
          Però si no mira no ha veurà. Si es preocupes mes de les coses terrenals i deixes de fer el pallasso lloant una persona que només era un predicador, aniria millor
      Vicenç 24/02/2021 4:25 pm
      Seria ridiculo sinó fuera tragico, no poder opinar contra los poderes publicos, a los que mantenemos para que estén a nuestro servicio, pueblo, y no al reves
    a mamarla a parla 24/02/2021 3:28 pm
    El juez marchena debajo de su toga tiene el agilucho tatuado en el escroto.
    176
    12
    Respon
    Dr Sallop 24/02/2021 3:15 pm
    Dedicat a tots els independentistes : aquest 51% correspon a un 23% del cens electoral.
    7
    213
    Respon
      Joan de Canyamars 25/02/2021 6:15 pm
      Com heu dit sempre, els que no van a votar, es que accepten els resultats. O sigui que es totalment legítim el resultat, tant aquí com a qualsevol país realment democràtic, que no necesitat anar repetint que ho és, en totes les intervencions públiques dels seus governants.
      Un 23% del dia de la votació, ilus! 25/02/2021 9:46 am
      Que t’agrada molt a tu donar pel cul... I vosaltres els ecspanyordos us confirmeu amb qualsevol merda...
      Lluís K. 25/02/2021 8:12 am
      I com sap que tots els que es van abstenir són unionistes? Per cert: Illa va tenir el 11% del cens, i vol ser president.
      Llopis 24/02/2021 8:21 pm
      I el 49% correspon al 77%, no?
      Titola, cigala, pardal, fava, tita, piu, mànec, cuca, rave, semaler, melindro... i vosaltres per què en diueu gallina jove (?!) (polla) ? 24/02/2021 5:21 pm
      Bufó. El 49% a què correspon a la "unidad Y destino universal" ? Quina gràcia que els antidemòcrates que no volen fer un referèndum acordat, intentin donar als altres lliçons de matemàtiques. D'on no n'hi ha no en raja.
        Qué pobre es la lengua catalana y qué pobres los conocimientos lingüísticos de algunos catalanets 25/02/2021 12:52 pm
        Cuando el hombre va empinado, con la picha dura o, dicho de otra manera, cuando tiene firme la vara, el aguijón, el mazo, la porra, la clava, el bastón y todos los objetos duros que usted quiera, cuando va caliente como un tizón y tiene el haba que le casca almendras, cuando se sube por las paredes, cuando quiere afilar la herramienta pasándola por la piedra o que le hagan un solo en la flauta de Bartolo, cuando quiere sacar a pasear al hombrecillo de la entrepierna, soltar el chucho, quemar el cirio, entonces coge la sin hueso y le da matraca a la chica. Le hace un favor. La menea, la gallea, se la zumba, se la tira, le da un rapapolvo
        Dr Sallop 24/02/2021 7:46 pm
        Ja no enganyeu a ningu, es una votacio d'una CCAA ni es un referendum, ni es un plebiscit, solament son unas el-lecions autonomiques , per tant ! aquest 51% correspon a un 23% del cens electoral. queda clar setciencies ???
          Com bon ecspanyordo, ets molt pesat i cabut! 25/02/2021 9:55 am
          Si es que cada vegada estem mes rodejats de imperfeccions!
    Gonzalo 24/02/2021 2:32 pm
    Vaya, vaya, vaya.... Un juez sustituto del titular, ganándose medallitas frente a los indepres..... Buena purga hace falta.... Que miren debajo de la toga, y comprobarán el laZito amarillo.... Solo se merece esta gentuza un expediente y su correspondiente sanción. A ser posible, la expulsión inmediata por prevaricación.
      Joan de Canyamars 25/02/2021 6:24 pm
      Mira no podria ser que els jutges que prevariquen en nom de la defensa de "unidad de la patria" siguin els que fan judicis parcials carregant-se les pròpies lleis? Penso una mica, que tampoc costa tant.
      No tienes argumentos, Gonzalo Facha Segurata, y tienes que copiar de otros comentarios? 25/02/2021 10:02 am
      Eres patetico y español. Otro que si no le gusta como lo hacen ya no vale, es malo. Puestos a mirar debajo, debajo de la tapa de la cabeza, tienes algo? Y debajo de la churra, tienes algo? Lo dicho, patetico... y español!
      a mamarla a parla 24/02/2021 3:27 pm
      El juez marchena debajo de su toga tiene el agilucho tatuado en el escroto.
      Logicus 24/02/2021 3:22 pm
      Cuando dieron la clase de como debe comportarse un ser humano , Ud debia estar de fiesta
        a mamarla a parla 24/02/2021 4:51 pm
        decir que tiene el agilucho es ser inhumano ? que piel mas fina logicus.