El govern del PSOE adverteix que ajornar les eleccions pot vulnerar “drets fonamentals”

El ministre de Justícia assegura que la llei electoral espanyola no preveu la suspensió d'uns comicis

La batalla pel calendari electoral és ja una guerra oberta entre ERC i els socialistes. Mentre el republicà Roger Torrent, president del Parlament titllava avui “d’irresponsable” la insistència de Salvador Illa –ministre de Justícia i alhora candidat del PSC– a fer les eleccions el 14F en lloc de plantejar-se un ajornament per la pandèmia, el ministre de Justícia treia l’artilleria estatal en una entrevista al programa Cafè d’Idees, de TVE i Ràdio 4. Juan Carlos Campo fins i tot ha advertit el Govern català que podria vulnerar “drets fonamentals” i perjudicar “la democràcia” si les eleccions se suspenen –o s’ajornen– sense una justificació prou sòlida. “La suspensió d’un tràmit electoral d’aquest calibre no està contemplada en la llei electoral general, i no ho diu només Espanya, la nostra normativa, sinó que és una essència de la democràcia”, ha assegurat,

Segons Campo, “la Comissió de Venècia, que és un instrument de referència, quan parla d’això parla de democràcia, estat de dret i drets fonamentals”. “Per tant, esperem que hi hagi molta cautela davant d’una falta de previsió legal en el que seria suspendre la democràcia, perquè pot portar moltes conseqüències que no són bones per a la democràcia”, ha afegit.

El ministre ha anunciat que espera que “la resposta que es doni ha de ser totalment proporcionada a la situació”. “Compte amb el què estem jugant, perquè és la vertebració de la democràcia, la necessitat que hi hagi governs operatius, amb el 100% de les facultats, crec que no cal dir la importància d’un govern en els moments actuals que estem vivint”, ha argumentat. Segons ell, “el que s’ha de veure és si es donen les circumstàncies que van aconsellar la suspensió de les eleccions al País Basc i Galícia, que es va fer per consens, al marge dels àmbits legals”. I ha rematat: “És una crida que ha de fer el ministre de Justícia a la responsabilitat, a l’àmbit normatiu i a l’anàlisi detallada de la situació per arribar a una mesura que és greu per a democràcia com és la suspensió d’uns comicis”.

Comentaris

    Ricard 14/01/2021 11:25 am
    Vergonya aliena.
    Ricard 14/01/2021 11:34 am
    A El Món, avui: "Illa avisa que vénen setmanes “crítiques” i demana que es respectin les restriccions". (sic)
    aneu a cagar a la via 14/01/2021 11:37 am
    s'ha de salvar a l'irresponsable illa, afavorir al miguel izeta, per sobre de tot, fins hi tot de la Salut de les persones això no és política, això només pot passar a españa, un país de pandereta,
    Josep 14/01/2021 11:41 am
    La llei ESPAÑOLA és una merda que prefereix que mori la gent pels seus interessos electorals.
    El que es perillós i pot vulnerar “drets fonamentals” es que vosaltres existiu! 14/01/2021 12:05 pm
    Fàstic de gent! Fàstic de país!
    Llibertat presoners polítics i exiliats / Llibertat d'opinió i expressió 14/01/2021 12:15 pm
    A la 12a legislatura del Parlament li manquen 11 mesos per a acabar-la, si hi afegim que l'estat espanyol va carregar-se el President de la Generalitat de Catalunya per una pancarta on hom demanava la llibertat pels presoners polítics i exiliats , la condició dels quals, és a dir que son presoners polítics com una casa, es confirma i és fa més patent dia a dia qui vulnera drets fonamentals i de tota mena: L'estat espanyol. De moment ja ha tornat un exiliat polític, el qual va passar d'ésser "acusat" de "terrorista", "rebel·lió" i "sedició" per l'estat espanyol... a l'exili. Una volta a Bèlgica la justícia espanyola no va reclamar el presumpte "terrorista", com ho expliqueu això ? L'estat espanyol provoca vomitera, però molts de catalans, com sempre, sembla que guaitin cap un altre costat.
    Quan han respectat els nostres drets??? 14/01/2021 12:19 pm
    Oh! quin drama! ara es preocupen pels drets dels electors!! quan porten anys pixant-se damunt nostre! són una colla de .... (ho sento, no ho puc dir, seria massa gros). I el "dret" a morir-se o emmalaltir, aquest no els preocupa???
    Delfí Artós 14/01/2021 1:11 pm
    A Galícia i a Euskadi, sí ?
    Ramon 14/01/2021 1:17 pm
    Sóc l'únic que s'ensuma que els sociates ja ho tenien tot muntat per fer tupinada en el vot per correu?
      Ecs quin fàstic 14/01/2021 4:00 pm
      No, en Trump, ramp pataplamp...
      Ganxò 14/01/2021 5:07 pm
      No, i jo també
      Independència 14/01/2021 5:19 pm
      Ramon. ets únic, però una cosa és allò que ensumes i una altra allò que t'agradaria. Massa semblances i coincidències amb un mal parit amb tota una història de mal rotllo, anomenat Trump Ronald. Si com a mínim fossis una mica més original t'ho agrairíem, però, n'estem al corrent, els ultres i extremistes, prou que ho patim, son com ets tu.
    uno que vive en Tabarnia 14/01/2021 4:07 pm
    l,alçada etica i moral de auest personatge es preocupant, be si, tenen goriles vetllan per un lladre a miles de kilometres d,aqui s,enten tot del nivell que gasten
    Ramon 14/01/2021 4:11 pm
    Sí, hauríem d'ajornar les eleccions perquè, pobres socialistes, amb la feinada que han tingut per muntar la tupinada amb el vot per correu, seria desconsiderat que tot hagués set per no res!
    Ganxò 14/01/2021 5:12 pm
    "El govern del PSOE adverteix que ajornar les eleccions pot vulnerar “drets fonamentals”. Collons ! I ... escampar el contagi, que vulnera? Ja un dia vaig dir que la pandèmia a més de torrecollons és injusta. Sempre truca a la porta equivocada
    RAMON A 14/01/2021 5:17 pm
    Es veu que es millor morir se
    Mireia 14/01/2021 5:24 pm
    M'ho ensumo o és una intuïció, si quan es facin les eleccions de la 13a legislatura guanya ERC, en Ramon ens donarà la tabarra durant una temporada, de si tupinada, si sacs... Tremoleu, temps.

Nou comentari