Cs es querella amb el Govern per la defensa de l’escola en català

El partit polític Ciutadans (Cs) ha anunciat aquest dimecres que pretén interposar accions penals contra el Govern per l’acord del consell executiu sobre la defensa de l’escola en català i la cohesió social. Ho ha explicat a través de Twitter el seu cap de files a Catalunya, Carlos Carrizosa. El líder del partit ha assegurat que aquest decret proclama la voluntat nul·la de fer el 25% de l’ensenyament escolar en castellà. “S’estan destinant recursos i induint a funcionaris a vulnerar drets emparats pel TSJ, també”, ha dit Carrizosa.

El Govern català va firmar el passat dimarts l’acord per tal de parar l’allau de sentències que obliguen a alguns centres a impartir el 25% de classes en castellà i que, segons el mateix executiu “ataca el model d’immersió lingüística en català”. En aquest sentit, la Generalitat ja va comunicar que vol actuar “a tots els nivells i per totes les vies institucionals” per protegir “amb tots els mitjans” el professorat, els equips directius “i la resta de professionals” d’escoles i instituts.

Aquesta protecció fa referència a posar a disposició dels professors denunciats eines jurídiques i d’assessorament, perqué tal com afegeix l’executiu: “Hem exigir responsabilitats per la via corresponent als responsables d’atacs a persones o col·lectius per la defensa i l’ús del català. Un argument que no ha agradat al partit liberal qui ha continuat piulant dient que “les sentències les paguen els sentenciats” i que les decisions del Govern “vulneren drets fonamentals“.

El Govern també ha defensat que l’actual sistema d’immersió “es basa en el principi de no-discriminació” per llengua i en el dret i deure de l’alumnat de conèixer “amb suficiència oral i escrita” tant el català com el castellà en finalitzar l’escolarització obligatòria. Una conclusió que Cs no compartiex, tot i això, el partit no ha especificat quan ni en quin tribunal imposarà les accions penals.

Comentaris

    Pere LLimonera i Citronell Gener 05, 2022 | 18:15
    REFERÉNDUM EN CATALUNYA PARA SABER QUE PORCENTAJE DE ASIGNATURAS EN ESPAÑOL/CASTELLANO QUIEREN LOS CIUDADANOS QUE SE DE EN LAS ESCUELAS Y EDUCACIÓN CATALANAS Propongo que como medida de profundización en la Democracia y por el apego que una parte de la sociedad catalana tiene a los "Referendos"; y por simple higiene democrática, para saber que piensa el pueblo catalán realmente sobre la "inmersión" y el modelo educativo, que se Realice un Referéndum a la vez que las próximas votaciones autonómicas, para saber que porcentaje de asignaturas en Español/Castellano quieren los ciudadanos que se de en las escuelas en Catalunya: el 25%, el 50%, el 75% o el 100%... Luego se puede hacer una media ponderada de los resultados y aplicarla en la "Escola" Catalana! - Creo que sería el método mas Democrático y abriría el camino para "ablandar" el corazoncito del Estado de la Nación Española para otros posibles futuros "referendos" en Catalunya sobre otros temas... Sería un Win-Win clarísimo para todos y me sorprendería que el Govern y los Partidos Nacionalistas de patrias-inventadas (que se auto-proclaman tan "Democráticos", "al contrario que otros") N0 estuvieran de acuerdo en realizarlo; incluso "me extrañaría" que ellos mismos o el 'Govern' no lo propusieran prontamente al Gobierno de la Nación... Respon
      Realitat Gener 06, 2022 | 12:52
      Ja es fan eleccions i els unionistes d'extrema dreta sempre les perdeu. El consens en relació a l'escola catalana és molt més ampli que el vot purament independentista.
      ton c. Gener 06, 2022 | 17:05
      facis un gin-tónic, ben carregadet, i que li aprofiti, ah, feliços reis, els seus clar.
      Ermessenda de Carcassona Gener 07, 2022 | 17:57
      TROLL. Quant et paguen per vomitar bilis?
    De Roquetes vinc Gener 05, 2022 | 18:21
    I aquesta "hiena" té algú a casa seva que l'estimi una mica?
      Pere LLimonera i Citronell Gener 07, 2022 | 15:22
      Estas completamente invocado... Catalunya tiene que reinventar la monarquía y reinventar las falacias y el "señor del bienestar" y el ruído y herramietas sociales que están destrozados y en pleno retroceso... Catalunya que durante mas de 42 siglos ha sido la "Crema" de la empanada de España, transita a marchas forzadas hacia la irrelevancia... Empeora su sociedad, su política y administración y su economía... Catalunya no produce nada, o casi nada, literalmente, que no pueda producirse en otros puebluchos de España. Cierto, tiene un buen tejido y piel intelectual/universitario/investigador/empresarial e industrial, que, con algunas excepciones de tiempo y lugar, no se encontraba antes -en los 2 siglos anteriores- en el resto de España. O no del mismo modo y calidad. Pero, esto ya no es así. Incluso en ciertas partes de la España vaciada hay parecidas capacidades y tejido... ... España, con sus muchos defectos, no es nada parecido a lo que los secesionistas pretenden: es un país democrático y moderno y su economía no depende de Cataluña para nada; sin el PIB de Cat sería también la 4à economía de la UE , como lo es hoy... es la 4à economía de la UE y la Zona Euro. Si hacemos el calculo y restamos el PIB de Catalunya, España sigue siendo un país desarrollado, moderno, democrático y continua siendo la 4à economía de la UE y la Zona Euro... Catalunya no llega al nivel de economías como las de Portugal o Grecia, y encima pierde puntos, consistencia y relevancia a destajo... Se impone una seria reflexión par reinventar todo lo que se ha hecho mal en Cat en las ultimas ciérnagas, en especial la ultima petanca, Oi...
    Claravalls Gener 05, 2022 | 18:25
    Fora de Catalunya tots els immigrants i fills d'immigrants espanyols inadaptats. Catalunya no és ni serà mai España.//*// Som República.//*//
      Ray Gener 06, 2022 | 03:47
      Ens diu inadaptats el senyor que creu en una replublica imaginaria. No es pot ser més pallús..
        a Ray Gener 06, 2022 | 10:00
        Si...quan els inadaptats sou els que creieu viure en una democràcia, pobres pallussos...esteu igual que el temps del franquisme i no ho veieu...
    L'OBSERVADOR ASTORAT Gener 05, 2022 | 19:16
    Ovidi Montllor: “Hi ha gent a qui no li agrada que es parle, s’escriga o es pense en català. És la mateixa gent a qui no li agrada que es parle, s’escriga o es pense”///*.
    Boletaire Gener 06, 2022 | 11:24
    A més de les animalades que arriba a dir, s'ha mirat al mirall aquest senyor?
    Manel Gener 06, 2022 | 13:15
    Quan et torni a veure pel carrer provença ja parlarem Carrizosa
    ferreret Gener 06, 2022 | 13:33
    Grouuuuuuu... ja ha parlat el "temible" boca-grossa de tres al quarto, abans de prendre el medicament
    Robert Gener 06, 2022 | 16:43
    Ray aprèn a expressar-te en català...castellanufo inadaptat . Fot el camp de Catalunya..m ets incapaç de integrar-te a un país diferent a ñordia.Fora colonos hispanos. Visca Catalunya lliure i independent.*////
    Veritas Gener 06, 2022 | 18:34
    Aquest "pajaru" és el perfecte exemple de colon inadaptat , i per l'aspecte de la seva cara ha de fer menys "kikis" que un gat d'escaiola... En resum 100% xusma nyorda
    JordiP Gener 07, 2022 | 10:47
    Liberal? Siudatans, partit liberal? Ja ho poden posar amb lletres bén gruixudes als seus cartells, però de liberals no en tenen res de res. Dreta pura i neta, això és que que són. I no són dreta extrema perquè en aqueasta banda tenen el PP, que Déu n'hi do, i Vox, que són els hereders de Ramiro, Onésimo, Jose Antonio, Ernesto i tota la penya. Ah! I a més, el Carrizosa és lleig com un pecat dels més mortals que n'hi pot haver. Quin mal li deu fer la úlcera!
    JordiP Gener 07, 2022 | 10:55
    Aquesta desesperada rebrincada dels "últimos de Filipinas" del miserable partit fundat per a matxacar el català obeeix a la necessitat d'aquests professionals de la mala política de traslladar la discussió sobre la llengua vehicular a terreny espanyol. Vaja demòcrates! Un sistema que va ser decidit en el seu moment per una majoria esclafant al Parlament de Catalunya, i que ha demostrat àmpliament la seva validesa empírica, es portat a judici per una colla de pobres polítics gens democratistes que volen morir matant. Estem davant un altre intent de modificar la legislació vigent mitjançant sentències judicials que, a la fi, resulten confirmades pel TC (conxorxat, obviament). És l'ofegament de la democràcia pel filofeixisme subjacent a totes les institucions polítiques espanyolcastellanes. Si no és rebelem, estem morts.
    la mare del talp Gener 07, 2022 | 11:04
    aquesta gentussa no funciona bé.
    Ermessenda de Carcassona Gener 07, 2022 | 17:56
    Aquest senyor té cara de Doberman. Només sap lladrar. Sembren odi.
    Sols viviu per ferir els catalans Gener 07, 2022 | 19:22
    Els bascos marginen els que volen l'escola en castellà, no aprenen basc I sempre són vistos com a immigrants o forasters. A Catalunya es va dir .que érem un sol poble, que tots érem catalans. Uf, com ens ho pagueu els que tot I això spls veieu bé ser espanyols. No tan sols no voleu saber res de la cultura catalana , també voleu destruir-la, mireu les tertúlies c.astellanes, tots els carrizosa, totes les arrimades (re cordem filla d'un policia dels germmans Creix perseguidors dels catalans antifranquistes), totes les societats civils catalanes,totes les de Cs, Pp, Vox... com ens tracten als catalans? Quina mala bava tenen, estan plens d'odi, però tots cobren o han cobrat. de l'erari públic català. Com ens fereixen. Algun dia n'haureu de donar comptes. Com passa ara amb l'operació Catalynya, amb el banc d'Andorra... tots són als jutjats.
    Estás malallt Gener 08, 2022 | 00:00
    Carrizosa, estàs malalt de ràbia, d'odoi. Vés al metge. O ets boig, o et droges o estàstratItzat per alguna cosa que et va passar de petit. Si ho fas perqatre vots és que ets maigne. As molt mal. Castelans que viviu a Catalunya voleu per lider un malalt?