L’Eurocambra tornarà a oposar-se a la immunitat de Puigdemont

Fonts parlamentàries confirmen a l'ACN que la cambra tornarà a rebatre les cautelars davant de Luxemburg

El Parlament Europeu rebutja concedir temporalment la immunitat del president de la Generalitat a l’exili, Carles Puigdemont. Fonts parlamentàries han confirmat a l’Agència Catalana de Notícies (ACN) que els serveis jurídics de l’Eurocambra tornaran a posicionar-se contra les mesures cautelars que ha demanat al Tribunal General de la Unió Europea el també president de Junts per Catalunya i el Consell per la República.

Ara el Parlament Europeu té fins el 15 d’octubre per presentar al·legacions en la segona petició de mesures cautelars que ha fet el president a l’exili. Les fonts consultades per l’ACN asseguren que els lletrats de l’Eurocambra seguiran defensant “la decisió presa per la plenària” el mes de març passat. Això implica l’aixecament de la immunitat dels eurodiputats de Junts per Catalunya: Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí.

Puigdemont va demanar al Tribunal General de la Unió Europea el retorn de la seva immunitat per tal que no tornés a ser detingut, tal i com va passar ja fa més de dues setmanes a Sardenya, concretament a l’Alguer. És el segon cop que el president a l’exili demana aquest tipus de protecció al tribunal de Luxemburg, tot i que el juliol va considerar innecessari que Puigdemont conservés de forma provisional la immunitat mentre es resolen diversos casos relatius l’euroordre del Tribunal Suprem.

El procediment judicial per l’extradició de Puigdemont tant a Bèlgica, com ara també a Itàlia, està “suspès” a l’espera del que digui Luxemburg en el cas de la immunitat i de les prejudicials del Suprem. Fa més de dues setmanes Puigdemont va ser detingut a l’Alguer (Sardenya) just quan el president de la Generalitat a l’exili hi aterrava per fer una visita a l’illa. Allà va ser detingut i va passar per la presó, però s’hi va estar menys de 24 hores. La jutgessa el va deixar en llibertat i sense mesures cautelars.

Comentaris

    Raül 11/10/2021 9:46 am
    S'oposaran fins que els condemnin. Dia en el qual passaran una gran vergonya i una altra palada de eurodiputats passaran del bàndol del silenci al nostre. Un dia d'aquests, el nyordisme descobrirà que el socialdemòcrates espanyols ja no els fan costat.
      fat boy 11/10/2021 11:07 am
      Socialfeixistes, Raul, socialfeixistes. Socialdemocrata era l'Olof Palme.
    Ricard. 11/10/2021 11:15 am
    L'Europa parlamentaria dels Estats avalant la repressió interna discrecional, por lo civil o lo criminal... per protegir-se entre ells. Poc a envejar en els fons als sistemes absolutistes que tant critiquen... Això sí, más fisnos i embolcallant-ho amb una falsa burocràcia dirigida. Hipòcrites, mala gent.
    L'OBSERVADOR ASTORAT 11/10/2021 11:35 am
    Les CCEE, en un equilibri equidistant constat, entre el "Dret a l'Autodeterminació" i "l'Estat Unitari o Autonòmic". Tingueu en compte, que hi ha alguns estats comunitaris, que tenen també algunes "nacions sense estat" que volen la Independència, i això els obliga a una "equidistància de geometria variable" sobre el tema.
    Ferran 11/10/2021 11:44 am
    No entiendo el porqué de esta mierda de resolución....POR FAVOR me puede explicar alguien esta ignominia?
      Anònim 11/10/2021 1:05 pm
      No. Idiota.
        Ferran 11/10/2021 2:22 pm
        Estoy contento que para dirigirte a mí con insultos, tengas que esconderte detrás de un ANOnimo. Se ve que el proctólogo no te hizo bien la revisión. Continúa durmiendo en tu CaspaÑastan apestoso¡¡¡
          Anònim 11/10/2021 3:47 pm
          Anònim, en català. Imbècil!
    Gonzalo 11/10/2021 12:45 pm
    Ya caerá ese hijo de puta desalmado. Ya caerá. Y ese día será un gran día para la justicia.
      ala vi ala va 11/10/2021 1:42 pm
      gonzalin : abans cauràs tu i et fotràs de cap per l'escala dels teus mèrits.
        Gonzalo 11/10/2021 5:20 pm
        Para caída por las escaleras, las que os llevasteis aquel 1 de octubre. Como os arrearon. Y como llorabais por las esquinas. Y como volabais escaleras abajo.
          Parsley 11/10/2021 6:27 pm
          Hombre, Gonzalaxo! Vas a recuperar Gibraltar, valiente?
            Gonzalo 12/10/2021 11:40 am
            Gibraltar es de UK. Hasta cuandol ellos quieran. Y el día que decidan desprenderse de esa colonia, el reino de España tiene prioridad para recuperar ese territorio. Y recordemos que la ONU lleva ya unas cuantas resoluciones instando a UK a descolonizar Gibraltar. No hay prisa con Gibraltar. Ya caerá. Aunque al final el gobierno de turno español ofrecerá la co-soberania.
          ala vi ala va 11/10/2021 6:42 pm
          gonzalin : que no et vindran a salvar ni tots els piolines del 1-O ! que et fotràs la ostia tu solet ! que encara no ho has entès?
            Gonzalo 12/10/2021 11:36 am
            Siempre habláis en futuro. Nos pasará esto...nos pasará lo otro...lo único cierto es que las ostias que os llevasteis no os la quita ni Dios. Y aun tuvisteis suerte. Más duro os tenían que haber arreado.
          La teva mare no ca caure per les escales? 11/10/2021 10:28 pm
          Últim recurs o recurs fàcil?
      Caurà quan l’agafin els teus ídols de Rambla Hijos de Mil Putes, 74 BCN? 11/10/2021 10:27 pm
      Aquells amb els que et masturbes cada dia somnian que portes els seus uniformes?
    Evarist 11/10/2021 12:52 pm
    els nostre futtur només el farem amb bombes contra españa
      Gonzalo 11/10/2021 1:58 pm
      Y esas bombas, mejor atadas a tu pecho.
        Millor lligades a cada pit de la teva mare! Una a cada pit! 11/10/2021 10:29 pm
        Últim recurs o recurs fàcil!
        GAVANENC 12/10/2021 9:01 am
        O en tu culo Gonzalito
          Gonzalo 12/10/2021 9:17 am
          Gavanense, gavanense.....que frustraditos estás.
    Sóc el Llanero solitari 11/10/2021 1:33 pm
    Com??? Europa no accepta una de les demandes del gran líder indepe? no pot ser, proposo que Catalunya abandoni la UE de forma immediata, unilateral i irrevocable. In, inda-indapandensia.
      Fat boy 11/10/2021 5:32 pm
      Mentida, tu ets el Tonto.
    SinChan 11/10/2021 1:58 pm
    Europa se guarda un as en la manga, otros países tienen comunidades de población que optan por la autodeterminación, sólo falta que algún personaje vaya por esos países alentando esos movimientos, y con Rusia, que aunque no lo reconozca y no actúe de momento, tiene un ojo puesto en estos movimientos para desestabilizar cuando le conviene. EL dia que Puigdemont le toque los h.... a alguno de estos países, puede que se lleve una sorpresa la próxima vez que lo detengan. Siempre me he preguntado porque no instan a otros pueblos a hacer consultas, referendos, etc, para la autodeterminacion en sus paises. Es muy fácil criticar a España desde fuera y decir que somos muy malos. Pero me gustaria ver que pasaria con otros países como Francia, Italia, Alemania, etc promoviendo la independencia de sus territorios. No la promueve ni en Flandes que son mayoría en el parlament Belga.
    Pedro 11/10/2021 4:00 pm
    Y él viviendo a costa de los burros.
    Luisnomeacuerdo 11/10/2021 11:44 pm
    Tic tac tic tac tic tac el final del pastelero loco cada vez más cerca. Se acercan días de llanto y crujir de almorranas a los fascistas independentistas.