El president de la Generalitat, Pere Aragonès, ja coneix quin dia haurà de declarar davant del jutge que investiga l’espionatge amb Pegasus. La data serà aquest dimecres dia 13 de desembre, quan el líder del Govern acudirà en persona a la Ciutat de la Justícia per comparèixer com a perjudicat davant del titular del jutjat d’instrucció que porta la seva querella pel possible espionatge que hauria patit a través del seu telèfon mòbil com altres dirigents independentistes.

En una publicació a través de les xarxes socials, Aragonès ja va assegurar dilluns que arribaria “fins al final” amb l’objectiu “que mai més s’utilitzi l’espionatge contra la Generalitat de Catalunya i per criminalitzar opcions polítiques democràtiques“. “Volem saber tota la veritat i que s’assumeixin responsabilitats”, va assenyalar amb contundència el president català.

Els Mossos defensen un ús controlat de Pegasus

Cal recordar que els comandaments dels Mossos d’Esquadra van assegurar la setmana passada precisament que no farien cap lleig a programes espia com Pegasus o Candiru. Així ho van reconèixer obertament en la seva compareixença al Parlament, a la comissió d’investigació Pegasus, celebrada el passat 1 de desembre. Això sí, “amb traçabilitat” i “control judicial”. Una opinió que comparteixen tant el comissari en cap dels Mossos d’Esquadra, Eduard Sallent, com l’excap del cos, Josep Estela, i els influents caps de la Comissaria General d’Informació, l’intendent Carles Hernàndez i el cap de la Comissaria General d’Investigació Criminal, Ramon Chacón.

Els quatre uniformats es van mostrar oberts a incorporar com a arsenal d’investigació aquesta mena de programes espia. “És una tecnologia que estudiem i valorem”, va afirmar Sallent. Però el cap del cos va posar condicions com ara “auditoria i traçabilitat”. “Si mai el cos hagués d’incorporar una eina d’aquesta naturalesa, només es faria sota aquests principis”, va remarcar. Així mateix, els comandaments van subratllar que aquestes eines permeten “anticipar, detectar i prevenir millor” les amenaces.

Comparteix

Icona de pantalla completa