Fantàstic. Ja tenim una mani, de 10.000 a 80.000 persones, que justifica i emmascara la beneiteria d’un país que bloqueja l’ampliació del seu principal aeroport, que no vol que jugui a la primera divisió mundial i que prefereix que aquestes coses les facin a Madrid. Més brillant, impossible.

L’any 2030, o potser el 2040, és possible que tinguem en cartera una inversió públicoprivada, decidida a Madrid, òbviament, per reconvertir l’aeroport del Prat en una mega-terminal de globus aerostàtics, de dirigibles sostenibles, de patinets elèctrics o de bicicletes voladores. Serà l’enveja de tot el planeta, sens dubte, perquè estarà connectat amb una xarxa de trens i tramvies elèctrics, que òbviament no consumiran energia de procedència nuclear ni eòlica ni solar ni de cap altra font que pugui semblar poc sostenible: no descartem que sigui a pedals, ja que no serviran per a llargues distàncies.

Evidentment, el Tarradellas-Prat estarà envoltat de basses plenes d’ànecs i altres bestioles que es traumatitzarien profundament si els traslladessin a dos quilòmetres del seu hàbitat. Per descomptat, al voltant d’aquest paradís s’hi instal·larien milers d’horts acuradament conreats amb les tècniques més respectuoses amb la natura, gaudint d’un espai silenciós, sense soroll d’avions ni de cotxes, de manera que en poc temps Barcelona gaudiria del primer aeroport vegà del planeta, el primer aeroport sense avions de la història. Impressionant, oi?

Això és el decreixement, per a qui es vulgui creure el conte: ho aturem tot, ho tanquem tot, i de forma màgica continuem progressant i essent competitius i generant riquesa i ocupació i el que més convingui. Ah, sí, i sous dignes i oportunitats per a tothom, només faltaria. 

Però hem caigut en un formidable parany. El d’aquells que ens diuen que l’aeroport de tal o qual ciutat europea ha renunciat a ampliar-se… perquè ja no pot ser més gran, que no és el cas del Prat. El d’aquells a qui els turistes els fan una mica de fàstic, però no pensen que no per força un aeroport potent ha de ser per a motxil·lers i turisme low cost, que sí, sens dubte, és la nostra ruïna econòmica i social: el turisme desbordat és una màquina que no deixa res al seu pas, extractiva i destructiva, pura terra cremada.

Però hi ha alternatives intel·ligents al model turístic massiu que ni tan sols es posen damunt la taula…

En qualsevol cas, Barcelona (i amb ella, Catalunya) està apostant per situar-se a un lloc còmode de la segona o tercera divisió mundial, atrapada en una falsa elecció (o aeroport o medi ambient), en càlculs partidistes a curt termini, en vols de gallina arran de terra.

Per una vegada que des del Madrid públic i privat (AENA) es plantegen invertir a Catalunya una pasta (que prèviament hem posat nosaltres, euro a euro), aquí resulta que decidim que millor que la inverteixin a Madrid, que segur que allà els fa més falta. I a sobre no qüestionem res de res sobre el sistema de gestió dels aeroports espanyols, I ens quedem tan contents, amb els nostres ànecs, la nostra Ricarda, els patinets i els horts urbans, que no són incompatibles, clar que no, però que formen part d’una trampa i d’una manca de visió de futur i de lideratge de país absolutament esfereïdores.

Preparem-nos per lamentar amargament, les pròximes dècades, que Barajas s’enlairi, mentre Catalunya s’acomoda per passar una llarga migdiada política, econòmica, cultural i social. Preferim veure com s’enlairen els ànecs que no pas els avions…

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Sergi a setembre 19, 2021 | 21:02
    Sergi setembre 19, 2021 | 21:02
    Menys es mes!
  2. Icona del comentari de: Raül a setembre 19, 2021 | 21:38
    Raül setembre 19, 2021 | 21:38
    A contaminar, això sí, demà a l'autor ningú no el guanya a verd. L'ampliació de Barajas es equivalent a construir un piràmide, ampliar el Prat seria la segona, cap de les dues una inversió només una despesa inútil
  3. Icona del comentari de: Un de pas a setembre 19, 2021 | 22:44
    Un de pas setembre 19, 2021 | 22:44
    Si tant de bo ens voles sin, ampliaren un aeroport amb diàleg i opcions a debatre... Mai han tingut ni la intenció ni els diners per a ampliar res. Ampliar el Prat és una pastansfa que ens mostren quant els convé. I poques vegades acaben les obres i els projectes. Ens hem de replantejar els creixement i les font de creixement. Tota font externa crea dependència, i el turisme ja ha passat moltes etapes i ara ja en som perillosament dependents ( paguem les infraestructures, aeroports, carreteres, depuradores, línies d'alta tensió tot sobredimensionat per acollir turistes, i també subvencionem els hotels, les activitats i els vols... En resum Una ruïna). Pero continuem endavant amb aquesta ruïna, que Espanya sempre ens ha salvat. Marxem ja d'Ñ Salut i República Catalana
  4. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a setembre 19, 2021 | 23:09
    Luisnomeacuerdo setembre 19, 2021 | 23:09
    Es así streño, sois así de mediocres los lazinazis, teneis lo que os merecéis.
    • Icona del comentari de: Narcís a setembre 20, 2021 | 10:25
      Narcís setembre 20, 2021 | 10:25
      Tu ( i d'altres clons ) existeixes de debò o ets un ham per omplir comentaris ? Perquè ets curtet de gambals ( de bona consciència, ni en parlo; i d' empatia, coneixement i cultura, menys ! ) , oi? PD : no sé si t'he entés .. la traducció o Google va com va ! Nota : verament, de tot hi ha d'haver a la vinya del Senyor ( llàstima que sigui a ca nostra ! ) ! Anotació al marge : ets ' bon model ' de la ' marca espanya ' .. per això no n' és d' estranyar tothom vulgui desaparèixer d'aquesta ! Incidència : si us plau, no em contestis pas .. no vull perdre el poc intel·lecte que no pas educació que tinc !
  5. Icona del comentari de: Narcís a setembre 20, 2021 | 09:10
    Narcís setembre 20, 2021 | 09:10
    Un servidor també pensà que ben dut el tema podria ser bo . . . però a hores d' ara vull pensar que persones com el mateix Narcís Prats ( em sembla catedràtic d' ecologia .. biòleg . . ) podrien dir la seva . . si no l' han dita ja ! PD : perquè tanta construcció, obres, formigó, asfalt . . . en aquest delta del Llobregat ( com si fos poca arreu de l' AMB ) verament no sé pas !
  6. Icona del comentari de: Anònim a setembre 20, 2021 | 09:53
    Anònim setembre 20, 2021 | 09:53
    Tu creus tot... O és molt pitjor ens vols fer creure que tota aquesta com deia va de veres. Ets molt poc perspicaç o molt corrupte per fer passar un pensament falaç per un D autèntic. España sempre vacila amb els governants autonòmica i aquí esteu vosaltres per transformar la comèdia en una òpera prima. Fa tuf a comentari nyapi nyapi socialista. Que mono es ser progre oi?
  7. Icona del comentari de: Gisela a setembre 20, 2021 | 11:29
    Gisela setembre 20, 2021 | 11:29
    Que trist que se'ls doni veu a ignorants i neoliberals
  8. Icona del comentari de: Gisela a setembre 20, 2021 | 11:31
    Gisela setembre 20, 2021 | 11:31
    Que trist que se'ls doni veu a ignorants i neoliberals.
  9. Icona del comentari de: Jugada rodona del PSOE. a setembre 20, 2021 | 11:40
    Jugada rodona del PSOE. setembre 20, 2021 | 11:40
    Que Barcelona necessita un aeroport com déu mana, hi estic d'acord. Amb visió de les necessitats del futur i sobretot amb visió dels mitjans i tecnologies del futur, que seran molt diferents dels mitjans i tecnologies d'ara. Per tant fer un aeroport obsolet ja de bon principi no crec que sigui la solució. Dit això, la proposta d'AENA , que en definitiva tramitava una proposta política (i no econòmica) del PSOE, tenia l'objectiu de crear el que ha creat: divisió entre la gent, baralles, deixar el Govern i de retruc tot l'independentisme com un drap brut, i sobretot l'advertència de que son ells els que poden fer i desfer com els doni la gana si no fem el que ells volen i manen. En realitat els diners no els hauriem vist ni amb telescopi, com l'experència ens hauria d'ensenyar, però és evident que no aprenem.
  10. Icona del comentari de: gerard de sarrià a setembre 20, 2021 | 17:45
    gerard de sarrià setembre 20, 2021 | 17:45
    Ai, bona fe...o mala fe. Després del que ha passat donar credit al Maligne...cal estar una mica adormit noi...
  11. Icona del comentari de: JUNQUERAS ENS ROBA 85.000 LLOCS DE TREBALL, quin quinque antisocial a setembre 20, 2021 | 19:57
    JUNQUERAS ENS ROBA 85.000 LLOCS DE TREBALL, quin quinque antisocial setembre 20, 2021 | 19:57
    85.000 LLOCS D'ATUR per 4 patos el negoci del FERROVIAL JUNQUERAS I LA SEVA SECTA- Treballar pel junqueras es una animalada, ell ja els hi donarà el pa, el molt catòlic lladregot
  12. Icona del comentari de: Ecologis é que els que us donen les gràcies també us paguen?Va passar amb els túnels de Bracons, els convocants de les protestes cobraven un sou a setembre 20, 2021 | 19:59
    Ecologis é que els que us donen les gràcies també us paguen?Va passar amb els túnels de Bracons, els convocants de les protestes cobraven un sou setembre 20, 2021 | 19:59
    Deu mil persones posem-ni vint o notrenta mil, no és cap exitàs . Ecologistes mireu qui un dóna les gràcies: el Psoe que no perd els vots del Baix Llobregat (creu); els rics de Gava Mar; els rics de les cases de la Ricarda ppropietaris del terreny i super milionaris; AENA que no tenia els diners i menys per a Catalunya;BARAJAS que riurà del ridícul aereoport del Prat; els ricatxos madrilenys que veuran que els vols a llarga distància marxen i arriben a Madrid, ecs haver d'invertir a Barcelona si hem de fer trasbord; Ayuso que podrà dir que és "la libertad que reina en Madrid" i que prendrà les inversions a la pobrecita Cataluña... Bé, tampoc ens hem d'agenollar davant de tan pocs manifestants, hi ha botellons més grans defenseu el delta de l'Ebre que hi ha molt més problema ecològic.
  13. Icona del comentari de: Aureli a setembre 20, 2021 | 22:33
    Aureli setembre 20, 2021 | 22:33
    Em fascina la ignorància de l'autor que s'atreveix a opinar sobre la ampliació de l'aeroport sense ni tan sols anomenar el problema del canvi climàtic. I, a sobre, amb un to que pretén ser graciós, quan, en realitat és simplement patètic, i fins i tot ridícul.

Respon a gerard de sarrià Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa