Fa unes setmanes que visc al centre de Barcelona, en ple barri Gòtic. És on hi tinc la feina i vaig pensar que estaria bé poder anar cada dia a dinar a casa. Sense turistes, el barri està tranquil i els pisos han baixat molt de preu, més que a altres zones de la ciutat. Els carrers encara brutegen i, malgrat el toc de queda, a la nit de vegades hi exploten sons etílics. Però el meu llogaret té altres avantatges, i a la vida no es pot tenir tot. Des de casa, si em col·loco en un punt concret i torço el cap una mica cap a la dreta, hi veig una torre de la Catedral. M’agrada mirar-la, és bonica i evocadora, molts dies prenc el cafè amb llet en aquella localització exacta, repenjada al marbre de la cuina, dempeus.

Fent mitjana, doncs, en aquest pis m’hi trobaria bé si no fos perquè a les 5 de la matinada, per posar una hora, a casa meva, a dins, a la meva habitació, al meu llit, hi sonen a tot drap, exactament, 18 collons de campanades. Quatre quarts i cinc hores, tot per partida doble perquè estic entre dues esglésies i quan acaba una comença l’altra. Un dissabte a les 7 del matí, a casa meva hi trompetegen 22 campanes. I així sempre, cada quart i cada hora de tots el dies i de totes les nits de la setmana. De què serveixen? Absolutament de res, contaminen en va. De vegades, vés a saber per què, es tornen boges i comencen a ressonar sense parar, histèriques, durant minuts i minuts. Si és a una hora decent, mira, però un cop era diumenge a les 9 del matí i hauria volgut baixar en pijama i armar-li un Cristo al primer mossèn que enganxés i insultar Déu, per fotre, la religió i tot el sistema que la protegeix, inclosa la Colau!

Per quin sant privilegi l’Església Catòlica té permís per metrallar amb campanades els veïns en hores que són per descansar, tal com estableixen les regles legals i socials? No hi ha dret. Tampoc hi ha dret que l’església no pagui IBI, com fa la resta de la humanitat, ni que la “justícia” no s’atreveixi a remenar-hi i la blindi. No entenc la religió i, de fet, li tinc angúnia perquè crec que és perjudicial per als individus i per a la nostra espècie. Les seves virtuts les podríem tenir sense els seus defectes. Valoro intel·lectualment persones que són religioses i confesso que em resulta curtcircuitant, perquè no entenc com poden ser-ho. Però, en qualsevol cas, crec que cadascú ha de poder viure com vulgui, encara que es perjudiqui. Ara bé, a mi que no em toquin les campanes. Les religions, i tots els seus privilegis antiquats i mafiosos, a mi no em tenen cap respecte. Doncs fins que no me’n tinguin, jo em cago en Deú!

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Ramon a abril 07, 2021 | 22:11
    Ramon abril 07, 2021 | 22:11
    Jo sóc creient. Concretament crec que el cristianisme és un megamix de mites (ben intencionats, o no), tots ells reciclats a partir d'altres mites que civilitzacions precedents se'ls havien tret de sengles aixelles. Tanmateix, cagar-se en el Déu cristià quan no hi ha collons ni per dibuixar Mahoma, és molt, molt, molt covard.
    111
    Icona de dislike al comentari de: Ramon a abril 07, 2021 | 22:11 24
    Respon
    • Icona del comentari de: Minoria nacional a abril 08, 2021 | 01:41
      Minoria nacional abril 08, 2021 | 01:41
      Els rellotges instal·lats als campanars avui dia ja no tenen cap sentit tret el de molestar en hores intempestives. Les campanes tenen una altra funció com avisar a l'hora de les misses, defuncions, casaments, bateigs... Abans tocaven quan hi havia un incendi o a sometent amb els tocs característics d'alarma. Els campanars son l'equivalent als minarets musulmans pels creients. Per als no creients es una edificació antiga més com a patrimoni arquitectònic. Els comentaristes ofesos per l'expressió de la articulista tenen tot el dret a manifestar-ho, de la mateixa manera que pots manifestar que Déu no existeix. Sols és un dogma de fe per a les persones adultes al igual que els reis d'orient per a els infants. Cal fer menció al Salm 139 de la Bíblia per trobar tanta controvèrsia i inexactitud en el seu redactat al que els teòlegs i "profetes" actuals diuen que no s'ha d'entendre de forma literal.
    • Icona del comentari de: @Ramon a abril 08, 2021 | 02:01
      @Ramon abril 08, 2021 | 02:01
      Segons el teu comentari, ets creient de un aglomerat de mites superposats. O sigui, que creus en llegendes d'aquelles que, de veure una llebre, la convertim en una manada d'elefants. Els raonaments científics, físics i arqueològics no emparen la teva fe.
  2. Icona del comentari de: fat boy a abril 07, 2021 | 22:33
    fat boy abril 07, 2021 | 22:33
    Ha, ha. Es com si jo me'n vaig a l'Eixample i poso el dormitori a la facana que dona al carrer Arago i a la seva mitja dotzena de carrils que no paren ni de dia ni de nit i em queixo que no puc dormir.. No es que l'Esglesia tingui privil.legis (que els te), es que tu ets tonta de capirote per anar a viure al costat d'una catedral que fa pel cap baix 1.000 anys que es alli. Posa't vidres dobles o taps a les orelles. Em recordes el paparra del Ricardo Bofill que feia festes a Rupit fins a les 6 de la matinada tocant el que no sona a tots els veins i es queixava que el campanar tocava les hores a les7 i no el deixava dormir. En lo de l'IBI si que tens rao, veus?.
  3. Icona del comentari de: Francesc Fité i Rocamora a abril 07, 2021 | 23:07
    Francesc Fité i Rocamora abril 07, 2021 | 23:07
    Jo sóc catòlic practicant i aquest titular m’ofen profundament. No cal ferir a ningú per expresar les opinions personals. Crec que el diari s’equivoca permeten segons quines expressions.
    81
    Icona de dislike al comentari de: Francesc Fité i Rocamora a abril 07, 2021 | 23:07 60
    Respon
  4. Icona del comentari de: Maic a abril 07, 2021 | 23:25
    Maic abril 07, 2021 | 23:25
    Eres periodista? Has estudiado historia? En serio... gente como tú pretende dar lecciones de humanidad, de respeto.... Respecto a que y a quien??? No soy creyente para nada ,también vivi cerca de una catedral y jamás me queje de las campanas porque tienen historia y si no conservamos nuestra historia... quienes somos? Difícil de entender sin un mínimo de cultura
    25
    Icona de dislike al comentari de: Maic a abril 07, 2021 | 23:25 35
    Respon
    • Icona del comentari de: Logicus a abril 08, 2021 | 02:49
      Logicus abril 08, 2021 | 02:49
      Articles com aquet deixen veure quan lamentable seria un mon sense esperit religios . Desde el punt de vist unicament civil , aixo es com queixarse del soroll dels avions una vegada te has anat a viure al costat de un aeroport . Li aconsello a la “ nena” del article que canvi de casa
      • Icona del comentari de: Selvatà. a abril 09, 2021 | 13:22
        Selvatà. abril 09, 2021 | 13:22
        No entenc perquè aquest article mereix tants comentaris. Els campanars hi són de fa temps i sempre hi haurà algun intransigent que es queixa. Res més.
  5. Icona del comentari de: maricel a abril 07, 2021 | 23:58
    maricel abril 07, 2021 | 23:58
    Jo visc quasi sota el campanar de la Parròquia. T'asseguro que arribarà un dia que sentiràs les campanes.
  6. Icona del comentari de: Hermana, yo si te creo a abril 08, 2021 | 00:00
    Hermana, yo si te creo abril 08, 2021 | 00:00
    Mi bola de cristal predice que vuelvan los turistas al barrio Gótico escucharás sonidos aun más hermosos, en horas aun más intempestivas. También anuncia que pronto tendrás otra revelación, una historia formidable sobre los Reyes Magos. Lo vas a flipar.
  7. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a abril 08, 2021 | 00:00
    Luisnomeacuerdo abril 08, 2021 | 00:00
    Tipico articulo de esta fascista independentista con el cerebro hecho, mixto a causa de ver mierdatv3 y leer panfletos de la madriguera groc tipo ultranacional.cat y demas morralla fanática.
    • Icona del comentari de: Luís l'obsessionat a abril 08, 2021 | 02:14
      Luís l'obsessionat abril 08, 2021 | 02:14
      Tiu, estàs obsessionat, com a paranoic amb el concepte República Catalana. Ves a veure a un especialista i pren-te infusions de tila
    • Icona del comentari de: Al luisito a abril 08, 2021 | 13:49
      Al luisito abril 08, 2021 | 13:49
      Estàs molt malalt colega. Fes-t'hoirar. No ets normal
    • Icona del comentari de: Miquel a abril 08, 2021 | 23:04
      Miquel abril 08, 2021 | 23:04
      Jo sóc independentista, catòlic i conservador; estic totalment en contra d´aquesta tia i de TVE3-Al Magrib.
  8. Icona del comentari de: Minoria nacional a abril 08, 2021 | 01:37
    Minoria nacional abril 08, 2021 | 01:37
    Els rellotges instal·lats als campanars avui dia ja no tenen cap sentit tret el de molestar en hores intempestives. Les campanes tenen una altra funció com avisar a l'hora de les misses, defuncions, casaments, bateigs... Abans tocaven quan hi havia un incendi o a sometent amb els tocs característics d'alarma. Els campanars son l'equivalent als minarets musulmans pels creients. Per als no creients es una edificació antiga més com a patrimoni arquitectònic. Els comentaristes ofesos per l'expressió de la articulista tenen tot el dret a manifestar-ho, de la mateixa manera que pots manifestar que Déu no existeix. Sols és un dogma de fe per a les persones adultes al igual que els reis d'orient per a els infants. Cal fer menció al Salm 139 de la Bíblia per trobar tanta controvèrsia i inexactitud en el seu redactat al que els teòlegs i "profetes" actuals diuen que no s'ha d'entendre de forma literal.
  9. Icona del comentari de: Josep Maria a abril 08, 2021 | 02:01
    Josep Maria abril 08, 2021 | 02:01
    Els que us queixeu del toc de campanes perque fant soroll sou els mateixos que en marxar al camp protesteu pels sorolls del gall, la farum d´algún femer, els maulls d´un gat o els burdars d´un gos. Que n´es de trist i més si ets periodista!
  10. Icona del comentari de: @Ramon a abril 08, 2021 | 02:01
    @Ramon abril 08, 2021 | 02:01
    Segons el teu comentari, ets creient de un aglomerat de mites superposats. O sigui, que creus en llegendes d'aquelles que, de veure una llebre, la convertim en una manada d'elefants. Els raonaments científics, físics i arqueològics no emparen la teva fe.
  11. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 03:35
    LlunyDeCat abril 08, 2021 | 03:35
    El concepte de Déu és diferent arreu del món. Només cal comparar el que tenien moltes tribus dels nadius americans o l'Hinduïsme. I si anem al Budisme hi trobarem una religió on et trobes Papistes (com li diem als Catòlics Romans a CH, perquè els Catòlics Cristians suïssos tenen dones capellans) i Reformats (Protestants). El sociolingüista Lluís Vicent Aracil deia a finals dels 70 i als 80 que el Budisme era una religió ... atea. Tot plegat no té pas cap mena d'importància perquè Déu i/o els Déus se'n foten que els insultin. Un budista diria que insultes Déu t'insultes a tu mateix. Però jo crec que insultar Déu és ja ... creure. Bé. Jo personalment tinc una aversió al Cristianisme i més encara als Papistes. Però alhora m'encanten personatges anomenats sants de la Història del Cristianisme. Crec que tota aquesta bona i espiritual gent varen salvar els Papistes de la destrucció. Pel que fa a les campanades és un anacronisme i no té pas res a veure amb el cant dels galls. Suite...
  12. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 03:50
    LlunyDeCat abril 08, 2021 | 03:50
    Sabem que l'Església Catòlica Romana té uns privilegis a "Espanya" inadmissibles a qualsevol país civilitzat (Espanya com Estat no és pas civilitzat ni ho serà pas mai, és genètic i cultural). Però això és perquè els els donen. A CH, França, Alemanya, Netherlands, etc no tenen pas cap privilegi. Però allò que és una vergonya és la impunitat centenària pel que fa als abusos sexuals amb la mainada. Qualsevulla altra secta fóra dissolta amb menys casos. Com deia un escriptor francès fa uns anys: la majoria de la cúpula papista és homosexual o té tendències pedòfiles. El film Two Popes amb els dos fantàstics actors gal.lesos palesa la situació d'una secta jueva que esdevingué la més poderosa de la Història coneguda de la Humanitat. Hi ha forta probabilitat que desaparegue en un termini no pas gaire lluny. En Joan Pau II va voler fer entrar les dones al sacerdoci i en Ratzinger ho va impedir. Remarca: cal diferenciar Espiritualitat i Religiositat. He conegut persones que al llarg de la vida han canviat de Religió diverses vegades i cada volta adoptaven els dogmes de cada secta. Tot intel.lectual, tot de cap, tot buit. L'Espiritualitat és una altra cosa i independent de qualsevol Religió.
  13. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a abril 08, 2021 | 06:48
    Doctor Strangelove abril 08, 2021 | 06:48
    Doncs jo em cago en tu, melona! Què t'has cregut? Fica't amb els capellans catòlics si vols, però deixa en pau a Nostre Senyor Jehovà! Per cert Ramon, el Déu cristià és el mateix que el dels jueus i el del talòs d'en Mahoma: és el Déu d'Abraham! Doc.
    12
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a abril 08, 2021 | 06:48 36
    Respon
    • Icona del comentari de: Pau a abril 08, 2021 | 09:00
      Pau abril 08, 2021 | 09:00
      Doctor Strangelove, perquè insultes a Mahoma amb el qualificatiu de talòs, que segons el diccionari l'estàs tractant de persona toixa. Ets testimoni de Jehovà? Saps que és una secta destructiva? Jo no insultaré a cap religió, tanmateix diré que no crec amb cap per la senzilla raó que puc raonar per mi mateix a l'hora de decidir . La Bíblia, llegida i estudiada, només aporta sang i masclisme a dojo, amb històries rocambolesques difícils de digerir encaminades a la submissió pel terror a la mort. Així, les religions fan ballar a la gent dalt un punxó. Per mi, la meva Daesa va ser la meva mare que em va ensenyar a discernir el bé del mal amb la lògica de destriar el blat de la palla escoltant al qui et vol oferir saviesa o engany. Com és que quan els testimonis de Jehovà truquen a la porta i tu els hi rebats tot el que t'expliquen de la Bíblia, de manera lògica i oberta, giren cua i se'n van.?
    • Icona del comentari de: l'ifermer del Doctor a abril 08, 2021 | 12:37
      l'ifermer del Doctor abril 08, 2021 | 12:37
      Tros de quoniam. Vas neixer entravessat, per aixo cada vegada que escrius, desvaries.
  14. Icona del comentari de: L'obsessió nostra de cada dia a abril 08, 2021 | 08:59
    L'obsessió nostra de cada dia abril 08, 2021 | 08:59
    Fas mal fet de confondre la figura de Déu, existeixi o no, amb la de l'Església, i específicament amb la de l'Església catòlica, i encara més específicament amb la dels rectors que fan tocar campanes amb quarts i hores. En qualsevol cas, la teva actitud té molt de pixapins, d'aquests que arriben als pobles i els molesten les tifes de vaca al carrer i les campanes de l'església, i arriben a fer fora als pagesos dels pobles, i a silenciar les campanes que durant tota la vida han avisat de les hores als que treballen al camp.
  15. Icona del comentari de: Narcís a abril 08, 2021 | 09:08
    Narcís abril 08, 2021 | 09:08
    Ras i curt : 1. com Déu faci el mateix amb tu .. no et dic res ! 2. qui ho permet .. no n' és l' Ajuntament així l' alcaldesa ? 3. aquest estirabot perquè no el personalitzes .. són persones qui ho fan! 4. Té n'adones ara d' aquest menyspreu al descans de majoria de població ? i , sobretot, què importa l'IBI .. per ventura, l' Esglèsia no és mantinguda sí o sí pels impostos ? PD : sempre tan valenta .. o contra els nostres que no contra nostre botxí o contra quelcom immaterial o Providència ! Nota : tant fatxendejar de lletres sinó d' Intel.lecte .. per acabar parlant com un no ningú ! Anotació al marge : abans de llenguatge tavernari o groller fora mida .. millor hagués estat parlar amb el responsable o fer una queixa/ reclamació !
  16. Icona del comentari de: Pau a abril 08, 2021 | 09:25
    Pau abril 08, 2021 | 09:25
    Doctor Strangelove, perquè insultes a Mahoma amb el qualificatiu de talòs, que segons el diccionari l'estàs tractant de persona toixa. Ets testimoni de Jehovà? Saps que és una secta destructiva? Jo no insultaré a cap religió, tanmateix diré que no crec amb cap per la senzilla raó que puc raonar per mi mateix a l'hora de decidir . La Bíblia, llegida i estudiada, només aporta sang i masclisme a dojo, amb històries rocambolesques difícils de digerir encaminades a la submissió pel terror a la mort. Així, les religions fan ballar a la gent dalt un punxó. Per mi, la meva Daesa va ser la meva mare que em va ensenyar a discernir el bé del mal amb la lògica de destriar el blat de la palla escoltant al qui et vol oferir saviesa o engany. Com és que quan els testimonis de Jehovà truquen a la porta i tu els hi rebats tot el que t'expliquen de la Bíblia, de manera lògica i oberta, giren cua i se'n van.?
  17. Icona del comentari de: Relaxa't reina, que al teu barri hi han coses molt pitjors. Que bocolic es despertar amb el so de la campana!!! :) a abril 08, 2021 | 09:41
    Relaxa't reina, que al teu barri hi han coses molt pitjors. Que bocolic es despertar amb el so de la campana!!! :) abril 08, 2021 | 09:41
    Una mica exagerada amb la "contaminacio" sonora... la resta hi estic d'acord pero jo un estiu el vaig passar a Torrefarrera al Segria i tenia la campana del poble que podia tocar-la amb el pal de l'escombra si volia (una mica exagerat com tu) pero tot i tenir la finestra oberta no n'hi havia per a tant! de fet els primers dies ho trobava increible pero despres ni puto cas. Ans al contrari, despres les trobava a faltar. Et donen tranquilitat d'esperit, aixo de les campanes be de la Xina i espanta als mals esperits. tu trobes bonica la torrre de la catedral, pero per si fos per a mi les fotia totes a terra, les catedrals, DEIXANT LES TORRES DE LES CAMPANES!!! :-D
  18. Icona del comentari de: Xavier a abril 08, 2021 | 09:47
    Xavier abril 08, 2021 | 09:47
    Jo també em cago en Déu, però hauries de saber a quin lloc et ficaves
  19. Icona del comentari de: Maquivelo de Vallecas a abril 08, 2021 | 10:06
    Maquivelo de Vallecas abril 08, 2021 | 10:06
    realmente es curioso, en el pueblo de C y L , donde me encuentro , las campanas de la iglesia , prácticamente no suenan , salvo las campanadas a muerto , agravado por la pandemia han habido días .. ya que estas no se pueden "acumular" , pero la resta de toques , salvo a las doce del mediodía, pasan desapercibidos , por ello no es norma general , sino local . en cuanto al IBI eso ya es otra historia ....
  20. Icona del comentari de: Mossen Cinto a abril 08, 2021 | 11:12
    Mossen Cinto abril 08, 2021 | 11:12
    No et facis trampes, primer desbatejat, tanoca ¡¡
  21. Icona del comentari de: El loco. a abril 08, 2021 | 11:34
    El loco. abril 08, 2021 | 11:34
    Solo hay un dios que es el dinero. Solo hay un poder que es el de las armas. Todo lo demás son tonterías, egoísmos, para distraer, robar o follarse a las masas
  22. Icona del comentari de: Ramunet a abril 08, 2021 | 11:41
    Ramunet abril 08, 2021 | 11:41
    Vivo al lado de una iglesia, y desde la 8 hasta las 22 horas tocan campanas cada 15 minutos. Y las horas, las repiten. Al final, ni las escuchas. Te acostumbras. Así que, no te hagas la ofendidita..... O prefieres que te despierten los turistas con sus gritos y sus vómitos.....????
    83
    Icona de dislike al comentari de: Ramunet a abril 08, 2021 | 11:41 19
    Respon
    • Icona del comentari de: Julio Loras Zaera a abril 08, 2021 | 15:01
      Julio Loras Zaera abril 08, 2021 | 15:01
      Hi estic d'acord. Encara que jo també em cago en Déu, però per motius més de pes que unes campanades que als dos dies de viure-hi a prop ja no les sents. Em cago més en Déu pel soroll dels cotxes a tothora.
  23. Icona del comentari de: ... a abril 08, 2021 | 12:39
    ... abril 08, 2021 | 12:39
    Quina societat de pusil·lànimes!
  24. Icona del comentari de: Josep a abril 08, 2021 | 13:19
    Josep abril 08, 2021 | 13:19
    Quin escrit més ofensiu! Quina educació més baixa...que vulgar i que trist! Has d'estar molt sola,molt buida......
    95
    Icona de dislike al comentari de: Josep a abril 08, 2021 | 13:19 11
    Respon
    • Icona del comentari de: Pep a abril 08, 2021 | 20:50
      Pep abril 08, 2021 | 20:50
      Si tu te cargas en dios... yo me puedo cagar en ese que está dos cuadros más arriba de ti?
  25. Icona del comentari de: Al luisito a abril 08, 2021 | 13:55
    Al luisito abril 08, 2021 | 13:55
    Estàs molt malalt colega. Fes-t'hoirar. No ets normal
  26. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 16:04
    LlunyDeCat abril 08, 2021 | 16:04
    Campanades, cant dels galls, motos sense escapament, gossos, etc. Els galls dels pobles canten a l'eixida del sol. Però no només. Si un gall sent sorolls, hi ha llums al voltant, cantarà durant la nit. Qualsevol pagès arreu del món us dirà que els galls han d'ésser a les fosques i tenir un lloc tranquil. Imagineu un pagès que és despertat pel gall a les dues de la matinada ? Els galls als pobles és un problema perquè no és pas el lloc per a ells. Tenim il.luminació pública i moviments de gent, cotxes i motos durant la nit. Campanades de les esglésies: la vida dels humans ha canviat i ja no segueixen els antics horaris. Els pagesos es lleven pel cap baix a les 5 de la matinada, alguns abans. Les campanades de les 5 o de les 6 se'n fot. I si el diumenge es lleva més tard, com té una feina molt física aleshores ni les sentirà. A França hi ha molts conflictes als pobles per això i perquè hi han arribat molts "citadins" que descobriren que el silenci no és pas tan silenci als pobles. Tot plegat no té pas res a veure amb Déu ni amb la Secta Jueva Cristiana esdevinguda la Religió més ben organitzada i més rica del món i amb més pedòfils i més homos amagats a l'armari. Malgrat la meva aversió cap als Papistes, em va agradar molt el film Two Popes i sempre he admirat personatges com Francesco d'Assissi o la Hildegarde de Bingen, monja, mística, metgesa i ... sexòloga fa 1'000 anys. En realitat la Secta Papista ha sobreviscut perquè ha tingut durant segles gent bona i autèntica. I cal saber que a nivells elevats de la Secta no es priven d'utilitzar altres tècniques espirituals fora del Dogma. Recordeu el Papa Pau VI ? Practicava Kriya Kundalini Yoga, una pràctica avançada de meditació creada fa milers d'anys a l'Índia. El mateix feia l'Arquebisbe Makarios de Xipre. El món no és pas com apareix superficialment.
  27. Icona del comentari de: Ciutadà. a abril 08, 2021 | 16:10
    Ciutadà. abril 08, 2021 | 16:10
    Doncs jo ho faig en aquest ésser barbut enfilat en un núvol i que porta un triangle encastat al clatell. Aquest esser imaginari que ha servit secularment per atemorir als infeliços que pateixen sota el domini d'uns quant malvats.
  28. Icona del comentari de: L'OBSERVADOR ASTORAT a abril 08, 2021 | 18:01
    L'OBSERVADOR ASTORAT abril 08, 2021 | 18:01
    Crec en el Déu que (suposo) va crear l'home-la dona i, en tot cas, no en el que els homes-dones han creat. Deixem-ho així !!
  29. Icona del comentari de: JOSEP PAGÈS EL AVI CATALÀ , CULER I CRISTIÀ DE CARDEDEU a abril 08, 2021 | 19:05
    JOSEP PAGÈS EL AVI CATALÀ , CULER I CRISTIÀ DE CARDEDEU abril 08, 2021 | 19:05
    Cuan te CAGAS EN DÉU , Faltes al respecta a moltes Persones que CREUEN EN DÉU EN LA FE CATOLICA CRISTIANA .. Pero tranquila JO EN CAGO EN ELS POLITICS y Partits Politics CASI TOTS CORRUPTES FALSOS EGOISTES En espedcial els Alcaldes ques ban Vacunar LLADRES JA QUE COBREN DIETAS QUE NO TINDRIEN QUE COBRAR .. ME Cago en les POLICIAS QUE ABUSEN DEL CARGO Y FAN MAL A LES PERSONES . Me cago en mis VECINOS Con veus en poden CAGAR ALA MARA QUE VA PARIR AQUI ENS PERJUDICA DIRECTAMENT .. JO SÓC MAL CRISTIA SI JO NO PERDONU NI OLVIDO QUI MA FET MAL .. JO CREC EN DÉU I EN LA VERGE DE MONTSERRAT ..Tu noua eres del HEREUS QUE MATABEN CURES I MONJES y cremaben IGLESIES
    115
    Icona de dislike al comentari de: JOSEP PAGÈS EL AVI CATALÀ , CULER I CRISTIÀ DE CARDEDEU a abril 08, 2021 | 19:05 39
    Respon
    • Icona del comentari de: fat boy a abril 08, 2021 | 20:01
      fat boy abril 08, 2021 | 20:01
      Es sorprenent que sent de Carda Deu siguis tan cristia. I si ho ets, que ens importa?, com si ets filatelic o numismatic.
  30. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 19:13
    LlunyDeCat abril 08, 2021 | 19:13
    A Europa - tot el contrari dels USA, creats per refugiats de les persecucions religioses europees - hi ha un problema amb la llibertat religiosa. La cosa ve de la nefasta influència dels Papistes i llurs guerres d'exterminació dels heretges: segle XIII genocidi d'un milió d'occitans per heretges. Va durar 40 anys. Foren els Papistes amb els Francesos. Sí, allò que se'n diu Càtars. Però després amb la Reforma la cosa esdevingué un altre genocidi i el practicaren ambdós bàndols. I dins del bàndol dels Reformats encara hi hagueren persecucions. Tot això ha deixat una mentalitat estreta i per això xoca a la majoria d'europeus que per exemple la Cientologia sigui considerada perillosa a molts Estats europeus i als USA és una Religió com mileres d'altres. Això no vol pas dir que no sigui pas tòxica per a algunes persones com ho pot ser també l'Església Catòlica Romana. Dic això perquè he viscut a països a majoria protestant on el respecte a la llibertat religiosa és ben ancorat. Però el problema a CAT és la llosa espanyola barrejada amb els comportaments de les elits Papistes que sempre anaren i van de bracet amb els Espanyols, amb els Nazis, amb els Feixistes i contra els Catalans. Tot amb nombroses excepcions que jo mateix vaig conèixer als anys 70 en plena dictadura feixisto-papisto-espanyola. El problema dels Catalans és com sempre un sol: els Espanyols. I a la web n'hi tenim un fotiment que vénen a embrutar-la amb llur llengua d'Ocupants i Colons.
    11
    Icona de dislike al comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 19:13 100
    Respon
  31. Icona del comentari de: Sweet dreams a abril 08, 2021 | 19:41
    Sweet dreams abril 08, 2021 | 19:41
    Astrid Bierge, Astrid Bierge, / Prou dormir! Prou dormir! / Soni les campanes! Soni les campanes! / Ding, dang, dong. Ding, dang, dong.
    138
    Icona de dislike al comentari de: Sweet dreams a abril 08, 2021 | 19:41 1
    Respon
  32. Icona del comentari de: David. a abril 08, 2021 | 20:29
    David. abril 08, 2021 | 20:29
    Jo crec que l'articulista té el seu dret a queixar-se i a rondinar com tothom. Per altra banda cal dir que l'església catòlica és l'organització mafiosa més antiga que es coneix. Molt més fins i tot que les tríades xineses. I una colla d'hipòcrites.
  33. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 20:39
    LlunyDeCat abril 08, 2021 | 20:39
    "... No entenc la religió i, de fet, li tinc angúnia perquè crec que és perjudicial per als individus i per a la nostra espècie". Llegint això m'adono que l'Àstrid Bierge té un problema de comprensió del fenòmen religiós entre els Humans. I la meva recomanació és que estudïi la Història de les Religions. Reconeix clarament "l'angúnia" que li produeix la Religió. Jo no sóc pas religiós i les Religions no em produeixen pas cap mena d'angúnia. Malgrat la meva aversió a l'Església Catòlica de Roma, puc veure el film Two Popes i gaudir dels debats entre els dos, un conservador, dogmàtic i l'altre humà, humil i amb ganes de canviar la seva Església. Cal que investigui les diferents Religions - li recomano l'Hinduïsme i el Budisme i les tradicions esotèriques del Cristianisme que no tenen pas res a veure amb Roma - i el que diuen. I llegir entre línies. Pot tenir grans sorpreses si es troba que textos de 4'000 anys de l'Índia corresponen a textos dels Hopis dels USA. I sempre tenint present que hi ha persones religioses que no són pas espirituals i persones espirituals que no són pas religioses. Són característiques diferents.
  34. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 08, 2021 | 20:54
    LlunyDeCat abril 08, 2021 | 20:54
    Per preparar la Invasió d'Europa el 14.08.1941, en Churchill i en Roosveldt varen trobar-se en un vaixell a l'Atlàntic Nord de forma secreta. Varen fer una declaració i varen pregar plegats demanant l'ajuda de Déu per a vèncer el Mal. La II Guerra fou el súmum del Mal encarnat a la Terra. Fou l'Apocalipsi. Històricament pots explicar per què esdevingué però hi ha altres elements que els historiadors ignoren. Ma mare m'explicava que al pati de l'escola als 30 la mainada jugava a "matar jueus" perquè havien matat en Joshua. Ningú recorda ara que l'odi als Jueus era fins a la Shoah general i normal arreu d'Europa. Memòria curta la dels Humans. Parlo del Mal perquè és present entre els Humans i enguany es manifesta arreu del Món. Els Catalans pateixen aquests darrers anys les malvats del Mal encarnat als Espanyols. No és el Règim del 78. Són els Espanyols i sobretot llurs elits completament del costat del Mal. Tota llur societat és infiltrada pel Mal. Totes llurs institucions. I no parlo pas de Feixisme, Catalanofòbia, Toros, etc. Parlo de Maldat com en Partal ja ho ha escrit en relació a l'empresonament dels presos polítics catalans i a la suspensió del tercer grau. Som en una nova Apocalipsi i tot s'està desfent. La Pandèmia pot - i ho farà - canviar la Terra. Però el Mal serà present sempre. Els Catalans mai no assoliran la Independència sinó entenen que és una lluita entre el Bé i el Mal com ho fou la II Guerra.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a abril 08, 2021 | 23:13
      Gonzalo abril 08, 2021 | 23:13
      Llevas años durmiendo a deshoras, no?
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 10, 2021 | 09:06
      Ricard abril 10, 2021 | 09:06
      100% d'acord. Però no serveix de res donar explicacions als catalans. Justament el cretinisme mateix els impedeix entendre'l, i encara li llançaran tomàquets. Igual que li ha passat a l'articulista per dir quatre veritats. Res a fer.
  35. Icona del comentari de: Omella un lladre ric, un cardenal d'or i forrat, que mai ha treballat i no paga impostos el molt antisocial jilguero espanyol a abril 08, 2021 | 21:32
    Omella un lladre ric, un cardenal d'or i forrat, que mai ha treballat i no paga impostos el molt antisocial jilguero espanyol abril 08, 2021 | 21:32
    Aquest papa egoista, vidiellista , es un anticrist. Al vatica tots vacunats amb la mes cara. Realment es la maldatabsoluta, un farsant, un pocavergonya, un miserable de vacunes. 0,07% de la renda es robar, que paguin imoistos aquests fills del papa, lladres. Son riquissims, confiscacio de tots els seus bens lladres amb faldilletes
  36. Icona del comentari de: UNA MICA DE RESPECTE SIUSPLAU a abril 08, 2021 | 22:21
    UNA MICA DE RESPECTE SIUSPLAU abril 08, 2021 | 22:21
    Aquesta rojilla si no vol sentir a tocar les campanes, jo li recomanaria que marxés a viure a ARABIA SAUDITA o be el YEMEN, alà no hi han campanes i com ha dona se sentiria molt més realitzada.
  37. Icona del comentari de: El personal està molt malament a abril 08, 2021 | 22:31
    El personal està molt malament abril 08, 2021 | 22:31
    Això es com el que va aviure al costat de una autopista i despres es queixa que sent el soroll dels cotxes
  38. Icona del comentari de: 'els comportaments de lel elits Papistes que sempre anaren i van de bracet amb els Espanyols, amb els Nazis, amb els Feixistes i contra els Catalans' a abril 08, 2021 | 22:45
    "els comportaments de lel elits Papistes que sempre anaren i van de bracet amb els Espanyols, amb els Nazis, amb els Feixistes i contra els Catalans" abril 08, 2021 | 22:45
    Efectivamente. La derrota del budismo en 1714 nos ha llevado a esta espantosa situación. Siddhārtha Gautama, help us!!
  39. Icona del comentari de: Cristià a abril 08, 2021 | 23:00
    Cristià abril 08, 2021 | 23:00
    Et cagues en el Déu cristià, perquè cagar-se en les creences d´altres religions no queda progre. I no, no és només l´Església qui no paga l´IBI, tampoc no la paga la CUP, ni ERC, ni Creu Roja, ni... Et creus el centre de l´Univers o què?, aqueixes campanes ja hi eren abans d´arribar-hi tu, si no t´agraden, pots fotre el camp.
  40. Icona del comentari de: LlunyDeCat.. i dels Espanyols a abril 09, 2021 | 03:30
    LlunyDeCat.. i dels Espanyols abril 09, 2021 | 03:30
    Sembla que tota la púrria espanyola que infecta aquesta web amb comentaris en Espanyol encara no han pas entès que no llegeixo pas cap comentari en Espanyol ni dels Espanyols. Fa uns 20 anys als fòrums de Vilaweb ja ho varen intentar penjant-hi comentaris en Espanyol i vaig fer una crida a tots els Catalans de ni tan sols llegir-los els comentaris si eren en Espanyol. Tots varen fer-ho i els Espanyols infiltrats a la web varen retornar al Català. Així, doncs, lectors Catalans, si teniu autoestima i dignitat, ignoreu tota la infecció espanyola. Llegint-los els comentaris i responent-hi implica la vostra acceptació de la llengua dels Ocupants i Colons que des de fa més de 300 anys els Espanyols us obliguen a aprendre, a parlar i a escriure.
    • Icona del comentari de: Teix a abril 09, 2021 | 09:41
      Teix abril 09, 2021 | 09:41
      Hola, Lluny de Cat... Vius a França? No entraré en el fons del teu escrit perquè sóc com el gat escaldat i escarmentat. Però m’ha fet nostàlgia llegir com reforces la negació simple de l’adverbi “no” amb l’adverbi “pas”, pràcticament desaparegut de la parla domesticada. A França és obligat. Per aquí es posa habitualment darrera les formes verbals de manera que, en les compostes, ens sona menys emfàtic. En el cas d’una negació doble (no + cap, ningú, gens, mai...) no es posa “pas”.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a abril 09, 2021 | 12:41
      Gonzalo abril 09, 2021 | 12:41
      Lo dicho... Tanto tiempo entre vacas suizas... El sistema nervioso lo tiene ligeramente alterado (de lo de la cabeza, ya ni hablamos....)
  41. Icona del comentari de: Catalunya Catalana a abril 09, 2021 | 11:55
    Catalunya Catalana abril 09, 2021 | 11:55
    Es igual si tens raó o no, has començat insultant als altres, això no és manera d´adreçarse ningú, i també sospito que no tindries el que cal per a fer una caricatura del profeta Mahoma per molt que diguis estar contra les religions, tens cristiniafobia, simplement és això, digues les coses com cal. Ets una xenofoba i una racista.
    • Icona del comentari de: Catolicisme , hom3s amb faldilles i folla,nens i nenes eternsmen. Deixeu que els nens vinguin amb mi, deia el podrit a abril 09, 2021 | 17:34
      Catolicisme , hom3s amb faldilles i folla,nens i nenes eternsmen. Deixeu que els nens vinguin amb mi, deia el podrit abril 09, 2021 | 17:34
      Catalunya pederasta, vols dir? Capellans majoritariament pederastes
  42. Icona del comentari de: Turiddu a abril 09, 2021 | 12:45
    Turiddu abril 09, 2021 | 12:45
    Ves a la merda pel que dius de Déu, o millor al psiquiatre, tens els nervis alterats i dones la culpa als altres. De campanes sempre ni han hagut i ningú protestava potser el teu odi a la religíó catòlica t'ho fa fer.
  43. Icona del comentari de: LlunyDeCat a abril 09, 2021 | 14:47
    LlunyDeCat abril 09, 2021 | 14:47
    Sembla que hi ha lectors Catalans - de la púrria espanyola no parlo pas - que han extrapolat la crítica a l'Església Catòlica Romana i troben que l'únic Déu que l'autora de l'article ataca és el Déu d'aquesta església. És allò que se'n diu mala fe, figura reconeguda a totes les legislacions del món. L'autora escriu clarament que la Religió "és perjudicial per als individus i per a la nostra espècie". Encetar un atac a l'autora per allò que no ha pas escrit és simplement cretinisme com l'Humberto Eco va descriure anys abans de morir. Una malaltia molt estesa a CAT i per prova ja fa 307 anys que una Nació de cafres, vulgars, lladres i violents com l'Espanyola té sotmesa la Nació Catalana i han reeixit a fer acceptar als Catalans de parlar, llegir, escoltar ràdio i veure llurs tvs sense cap mena de revolta. És pur cretinisme. O simplement és el complexe d'esclau o la Síndrome d'Stockholm.
    • Icona del comentari de: Ricard a abril 10, 2021 | 09:02
      Ricard abril 10, 2021 | 09:02
      100% d'acord. Però no serveix de res donar explicacions als catalans. Justament el cretinisme mateix els impedeix entendre'l, i encara li llançaran tomàquets. Igual que li ha passat a l'articulista per dir quatre veritats. Res a fer.
  44. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 09, 2021 | 16:29
    Jordi (Català i Suís) abril 09, 2021 | 16:29
    El malaguanyat bisbe de Fribourg, Lausanne, Genève i Neuchâtel, Monseigneur Genoud, plorava escoltant els testimonis de les víctimes de violacions sexuals comeses per capellans a la seva diòcesi. Una d'aquestes víctimes és un amic i mai vaig saber res del tema fins que no va pas esclatar als mitjans. L'estratègia criminal de les autoritats papistes - Bisbes - fou sempre transferir el pedòfil a una altra diòcesi i amb la Suisse Romande (francòfona) molts eren enviats a França. Així, doncs, podien amb total impunitat continuar violant els infants. Tot això esdevingué durant segles arreu del món (Irlanda, Quebec, etc). I tot plegat amb la benedicció del Vaticà i del Papa. Heu vist la notícia de la secta de Pobla de Lillet ? En francès tenim la frase "deux poids, deux mesures". Quants capellans han estat empresonats per llurs crims sexuals ? Zero.
  45. Icona del comentari de: Jordi (Català i Suís) a abril 09, 2021 | 16:46
    Jordi (Català i Suís) abril 09, 2021 | 16:46
    Com sembla que hom acusa l'autora de l'article d'odi als Catòlics i silenci en relació a l'Islam. A CH ho tenim molt clar. 2009 vàrem votar contra la construcció del minarets (A Neuchêtel n'hi ha un des de fa 100 anys) i aquest any hem votat per la prohibició de tapar-se la cara orientat evidentment a la burka i al nikab. L'associació de dones musulmanes progressistes va aplaudir. No pas els rectors de les mesquites. Un d'ells, el rector de Lausanne, ja va fer un escàndol quan va refusar d'encaixar la mà de la Syndique de Lausanne (batlle), només perquè era dona (del PS). Però com acostuma a fer tota l'esquerra i bona part del centre i de la dreta.... callaren i a una altra cosa. Si analitzeu les diferents religions n'hi trobareu dues que pels fets històrics poden ésser considerades agressives i colonitzadores: el Cristianisme i l'Islam. A l'Índia ja varen aturar els peus als Cristians. I cal saber que l'Islam d'Índia vingué amb la Invasió dels Moguls que feren una gran neteja d'Hindús i Budistes al Jamu i Caixmir entre altres territoris. I no parlo només dels Catòlics, els Reformats tenen el mateix defecte: voler convertir a llur religió tothom encara que no vulguin.

Respon a Jordi (Català i Suís) Cancel·la les respostes

Comparteix

Icona de pantalla completa