No conec personalment en Francesc de Dalmases. Vull dir amb això que no m’hi uneix cap vincle d’amistat o de coneixença i que, per tant, la meva visió del seu cas no està mediatitzada per aquest factor humà. El vincle afectiu, si existís, no la invalidaria pas, ni molt menys, tothom té dret a dir allò que pensa, però no es dóna aquesta circumstància i crec important remarcar-ho. Dit això, el que em sembla més greu de l’anomenat cas Dalmases és que no existeix. No hi ha cas Dalmases. O, dit d’una altra manera, només hi ha un cas cuinat. A Catalunya ens queixem de com Espanya cuina tota mena d’afers contra independentistes per empastifar-los, desacreditar-los i criminalitzar-los, però Déu n’hi do la cuina catalana com treballa. S’agafa una discussió absolutament intranscendent entre dues persones, se l’eleva a la categoria de cataclisme, s’ornamenta amb imatges tendencioses, i ja tenim fabricada una notícia del no-res.

Certament, per emetre una opinió no cal cridar. No és el to de veu, sinó els arguments, el que dóna o treu raó. I justament per això, per desmesurades que puguin ser les maneres d’una de les parts o de totes dues, les raons romanen inalterables. El mateix Francesc de Dalmases ha reconegut que el seu apassionament va ser desproporcionat. Amb tot, una cosa és la desproporció i una altra la raó, i sembla que hi ha gent molt interessada a sobredimensionar la desproporció per tal que no es parli de la raó.

¿Que la tenia tota, la raó, el senyor Dalmases? Probablement no. Però que no la tingués tota, no vol dir que no en tingués gens. El seu error, doncs, va ser defensar-la amb una vehemència del tot innecessària davant la subdirectora del programa, persona que coneixia personalment. En dir ‘vehemència innecessària’, no em refereixo només a la conveniència de no perdre el to, sinó també al fet que, per molt malicioses que poguessin semblar-li al senyor Dalmases certes preguntes de l’entrevista, Laura Borràs va passar-hi per damunt planerament, sense cap vehemència, tot sortint-ne encara més reforçada que quan hi havia entrat. Heus aquí perquè fa tanta nosa als seus adversaris polítics. Només cal veure la selecció de fotografies o d’imatges filmades amb què aquests mitjans il·lustren la grandíssima noticia del cas Dalmases i l’allarguen i l’allarguen: juliol, agost, setembre, octubre i continuaran novembre i, si poden, també desembre.

Val a dir que Francesc de Dalmases és només l’instrument de què se serveixen aquesta premsa hipòcrita i els seus acòlits en qualitat de tertulians radiotelevisius per intentar destruir la peça grossa, que és Laura Borràs. ¿Hem parat atenció en el fet que cada cop que els telenotícies esmenten Francesc de Dalmases mostren també, sistemàticament, Laura Borràs? Ho fan talment com si Francesc de Dalmases i Laura Borràs fossin la mateixa persona. Però això no és tendenciós i malèvol, no. I ara! On vas a parar!

Aquestes misèries no exclouen el fet que dintre de Junts per Catalunya hi ha un sector immobilista, un sector que estava molt content formant part del Govern i que no té les sòlides conviccions polítiques de Laura Borràs pel que fa a la independència de Catalunya, raó per la qual voldrien que la presidència del partit l’ocupés algú més poruc, més amansit, més de partidari d’aquella filosofia que diu tranquil·litat i bons aliments. ¿Comprèn, el lector, qui podia tenir tant d’interès a filtrar a la premsa l’informe signat per Magda Oranich i quin n’era el mòbil i la data escollida per fer-ho?

En l’entrevista que el dia 24 d’octubre passat li va fer RAC1 sobre el seu informe, Magda Oranich va afirmar que hi havia hagut persones que se li havien adreçat per comentar-li coses negatives del senyor Dalmases, però que li havien demanat que no en revelés els noms. I ella els ha mantingut ocults. Fins i tot va arribar a comparar aquesta ocultació amb el dret dels periodistes a no revelar les seves fonts. Com si fos el mateix. S’entén que unes víctimes de casos d’abusos que estan en procés judicial, posem per cas, vulguin mantenir ocult el seu nom a la premsa, però és inadmissible que hom li digui a la senyora Oranich coses negatives del senyor Dalmases tot demanant-li anonimat amb l’excusa que podria tenir repercussions a la seva feina. Això és difamació. Això és injuriar una persona llançant-li la pedra i amagant la mà. I qui fa això és un covard divulgador d’infàmies. La senyora Oranich, per tant, no podia prestar atenció a meres opinions manifestades sota la premissa d’anonimat. El sol fet de deixar anar que hi ha hagut persones que li han dit tal cosa o tal altra ja és tendenciós. O dius qui ho ha dit o guardes silenci.

Finalment, dues coses. La primera és l’interès a presentar la discussió que va tenir lloc a porta tancada en una sala de TV3 com si es tractés d’una agressió, com si es tractés d’una periodista que no deia res i d’un periodista que ho deia tot. Se sentien crits, diuen. És cert. Però qui els feia aquests crits? Els feia només el senyor Dalmases o els feien tots dos? I si els feien tots dos, com a adults que són, la responsabilitat és de tots dos, no? Tots dos es van posar nerviosos i es replicaven mútuament, cosa que lògicament elevava el seu to de veu. Però el cas no es presenta pas així, es presenta com un interlocutor que estava callat, sense obrir la boca, i un altre que cridava pel sol fet de cridar, talment com si fos un boig. Parlava sol, el senyor Dalmases? Diu una vella dita que dos no discuteixen si un no vol.

La segona i darrera cosa és el tema de les “pressions”. Hem sentit contínuament que Francesc de Dalmases va “pressionar” la subdirectora del programa i això no és cert. I no és cert perquè és impossible. Es pressiona algú perquè faci o no faci una cosa determinada, no pas un cop l’ha feta. Per exemple, hauria estat una pressió que el senyor Dalmases hagués intentat coaccionar la subdirectora abans de l’entrevista amb la finalitat d’orientar-la en un sentit determinat. Però això no va succeir. El senyor Dalmases va expressar la seva opinió quan l’entrevista ja s’havia acabat, de manera que el seu parer no tenia cap possibilitat d’incidir-hi. De quines pressions estem parlant, doncs? De cap. De cap pressió. L’únic que hi ha, i això sí que és greu, és un intent polític de fer passar per pressió el que era només opinió. Discutible, sí, però pura, simple i intranscendent opinió.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: Despotisme a octubre 25, 2022 | 20:01
    Despotisme octubre 25, 2022 | 20:01
    El senyor Alexandre es permet el luxe de qüestionar la feina de la senyora Magda Oranich, i de considerar que la intimidació a una periodista és una cosa intranscendent. La pressió de la senyora Borràs a l'advocada tampoc té importància? Estem parlant de la presidenta i vicepresidents de Junts, i no de brètols sense poder. Això només és la punta de l'iceberg: molt més greu és que gent d'aquesta mena dirigeixi una formació política que ha deixat el Govern gràcies a ells i a Waterloo.
    89
    Icona de dislike al comentari de: Despotisme a octubre 25, 2022 | 20:01 80
    Respon
    • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a octubre 26, 2022 | 10:36
      uno que vive en Tabarnia octubre 26, 2022 | 10:36
      aqui es tracta de anular la Laura Borras, que es la que fa por verdaderament, perque es massa intel.ligent per els politics que hi han a aquest moment, o sigui al servei de ERC i d,altres treure la artilleria per magnificar una discussio, la Sra subdirectora del programa es intocable? la Sra Marga Oranich es infalible? tot ho ha fet be? no vaig veure el programa perque desde el primer dia que vaig intentar tragarm,el ja vaig veure que era al servei de un partit politic, blanquejant l,ho impensable i posan.l,ho al servei del gobern central fen farina plana. Que les preguntes de bastants periodistes son tendencioses, segur i si no intentan portar al entrevistat al terreny que conve
      46
      Icona de dislike al comentari de: uno que vive en Tabarnia a octubre 26, 2022 | 10:36 53
      Respon
      • Icona del comentari de: Quina colla a octubre 26, 2022 | 13:00
        Quina colla octubre 26, 2022 | 13:00
        La Borràs és massa intel·ligent? Si la seva carrera professional la va fer a base d'endolls, i no té formació, ni capacitat, ni experiència per dirigir un partit. Del seu jefe de Waterloo, que no va ser capaç de fer una carrera universitària...
        53
        Icona de dislike al comentari de: Quina colla a octubre 26, 2022 | 13:00 49
        Respon
      • Icona del comentari de: Doncs sembla que no tens raó en res a octubre 26, 2022 | 13:31
        Doncs sembla que no tens raó en res octubre 26, 2022 | 13:31
        Llegeix-te aquesta notícia: https://elmon.cat/politica/partits/reunio-extraordinaria-junts-parlament-afer-dalmases-507005/
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 26, 2022 | 14:57
        Doctor Strangelove octubre 26, 2022 | 14:57
        La Hagrid Borràs és intel.ligent comparada amb un talòs com tu, ruc! Doc.
        • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a octubre 26, 2022 | 16:20
          uno que vive en Tabarnia octubre 26, 2022 | 16:20
          vaja parla el titulat (de tituls, he! no ho entenguis malament) major del reine, encara no tens el nobel? pobre homenet
          • Icona del comentari de: ja, ja a octubre 27, 2022 | 13:07
            ja, ja octubre 27, 2022 | 13:07
            ??
        • Icona del comentari de: uno que vive en Tabarnia a octubre 26, 2022 | 16:26
          uno que vive en Tabarnia octubre 26, 2022 | 16:26
          segur que entens el llenguatge dels rucs, vols que et parli aixi? i aixi constataras que estas devant del mirall
        • Icona del comentari de: Enveja! a octubre 28, 2022 | 08:50
          Enveja! octubre 28, 2022 | 08:50
          strange! Que aquest avi et passa la ma per la cara! I això sense veure comunistes i Ferraris per tot arreu… ??????
    • Icona del comentari de: Ricard a octubre 26, 2022 | 18:54
      Ricard octubre 26, 2022 | 18:54
      Si un ha de cridar per influir sobre algú altre segurament no té capacitat d'intimidació. Una altra cosa és que la manera de fer de Dalmases sigui incorrecta. En tot cas Dalmases demostra ser un ximple. Simplement es podia haver disculpat...
  2. Icona del comentari de: ferran a octubre 25, 2022 | 20:05
    ferran octubre 25, 2022 | 20:05
    Vaig veure la vomitiva entrevista a Laura Borràs amb una periodista abocant acusacions increïbles simplement per fer mal..Una periodista que gairebé es va posar histèrica quan Borràs va aconseguir posar-la en evidència per las seves mentides..Llàstima que Dalmases caigués de quatre potes en la provocació molt preparada d’una individua que acabava de rebre un bany davant Laura Borràs.
    85
    Icona de dislike al comentari de: ferran a octubre 25, 2022 | 20:05 91
    Respon
  3. Icona del comentari de: Manipuleitor Alexandre cagant-la una vegada més a octubre 25, 2022 | 20:20
    Manipuleitor Alexandre cagant-la una vegada més octubre 25, 2022 | 20:20
    Llegeix la premsa en general, home. Els teus raonaments només es basen en les teves pròpies hipòtesis totalment alienes a la realitat. Els fets es remunten al 9 de juliol del 2021, quan Dalmases va acompanyar la xoni Borràs a una entrevista a l'extint programa FaQs. Segons uns vint testimonis, Dalmases va perdre els nervis amb la subdirectora del FaQs per no estar d'acord amb el contingut i el desenvolupament de l'entrevista. Un dels presents va assegurar escoltar com Dalmases l'acusava de ser una mala professional, una “presentadora patètica” i en un programa que era “una merda”. Sembla més una bronca que una discussió. D'altra banda, Magda Oranich ha reconegut que la xoni Borràs va pressionar a l'hora de redactar l'informe sobre la polèmica d'en Dalmases.
    93
    Icona de dislike al comentari de: Manipuleitor Alexandre cagant-la una vegada més a octubre 25, 2022 | 20:20 83
    Respon
    • Icona del comentari de: Joan Masdeu a novembre 01, 2022 | 08:34
      Joan Masdeu novembre 01, 2022 | 08:34
      Això ha estat sempre el nostre gran Víctor. Els fets l'importen poc o gens. Ell ha estat, és i serà sempre un opinador. Mai no ha estat periodista. I tampoc crec que ho pretengui. Per enterar-te de qualsevol cosa no llegeixis l'Alexandre, no serveix. Ell dona la seva opinió i punt, i rarament, per no dir mai, rectifica o canvia de parer. I em sembla genial. No enganya ningú. La seva causa i la seva manera d'aconseguir la independència estan per sobre de tot.
  4. Icona del comentari de: Claudi B a octubre 25, 2022 | 22:16
    Claudi B octubre 25, 2022 | 22:16
    Hipocresia la teva. Quina secta.
    54
    Icona de dislike al comentari de: Claudi B a octubre 25, 2022 | 22:16 38
    Respon
  5. Icona del comentari de: Àcrata a octubre 26, 2022 | 04:51
    Àcrata octubre 26, 2022 | 04:51
    Tot plegat política en estat químicament pur. Quin fàstic.
  6. Icona del comentari de: toni a octubre 26, 2022 | 06:07
    toni octubre 26, 2022 | 06:07
    Víctor, l'arbre ( pro-juntaire i anti erc ) no te deixa veure el bosc i las picabaralles del espai neo-convergent.
    67
    Icona de dislike al comentari de: toni a octubre 26, 2022 | 06:07 64
    Respon
  7. Icona del comentari de: SinChan a octubre 26, 2022 | 06:19
    SinChan octubre 26, 2022 | 06:19
    Juer el Víctor este como cojea. Defensor de tiranos. Escribe como si hubiera estado allí presente en primera linea. No te ofreciste como testigo en el informe de Junts?
    13
    Icona de dislike al comentari de: SinChan a octubre 26, 2022 | 06:19 64
    Respon
  8. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 26, 2022 | 06:25
    Doctor Strangelove octubre 26, 2022 | 06:25
    El iaio Alexandre torna a demostrar que és un negacionista, i partidari del clan del batxiller de Waterloo. Realment aquest individu de la rancúnia i l'odi, demostrant la seva intransigència i manca d'imparcialitat. Faria bé aquest iaio de buscar-se un retir espiritual i meditar sobre la seva maldat! Doc.
    16
    Icona de dislike al comentari de: Doctor Strangelove a octubre 26, 2022 | 06:25 74
    Respon
    • Icona del comentari de: I tot això ho diu l’strange? a octubre 28, 2022 | 08:56
      I tot això ho diu l’strange? octubre 28, 2022 | 08:56
      Un ésser que odia, classista, envejós, sense criteri (tot el que escriu ho copia de Google), creu en un dèú inexistent, es masturba veient com assasinan braus i a sobre es del ireial merdrid? I a mes veu comunistes i Ferraris per tot arreu…
  9. Icona del comentari de: L'objectiu a octubre 26, 2022 | 08:32
    L'objectiu octubre 26, 2022 | 08:32
    Exacte Víctor Alexandre. La peça a abatre és Laura Borràs. Vaig seguir l'entrevista de Facks i ella contestava amb una lucidesa que va posar nerviosos als tertuliants/tribunal. Vaig dir que no ho podríen aguantar i ha passat així. "El cas Dalmases" és una excusa creada per fer-fora Borràs. La filtració de l'informe Oranich, també va en el mateix sentit. Espero que se sàpiga qui ha filtrat.
    69
    Icona de dislike al comentari de: L'objectiu a octubre 26, 2022 | 08:32 70
    Respon
  10. Icona del comentari de: Miren a octubre 26, 2022 | 09:00
    Miren octubre 26, 2022 | 09:00
    No entenc perquè Junts cau en el parany. Només cal recordar el cas Eduard Pujol. Molta fullaraca mitjans inclosos i com va acabar. Ja fa massa que dura i no pararan fins que estigui enfonsat, Junts s'hauria d'haver après la lliçó. Un currículum de Magda Oranich no és qui ha de sentenciar com si fos totpoderós. Aquesta senyora no pot posar en el seu informe gent que embruta i no dona la cara. El cas Dalmases ja estaria solucionat si no hi hagués gent que remena les coses per si troba alguna cosa més del que s'havia dit. Recordo l'entrevista i va ser tendenciosa, tertulians inclosos. No justifico Delmases, però s'ha magnificat el cas per interessos, per això no entenc les decisions que pren Junts.
    65
    Icona de dislike al comentari de: Miren a octubre 26, 2022 | 09:00 67
    Respon
    • Icona del comentari de: Anònim a octubre 26, 2022 | 15:46
      Anònim octubre 26, 2022 | 15:46
      Totalment d'acord.
      24
      Icona de dislike al comentari de: Anònim a octubre 26, 2022 | 15:46 15
      Respon
  11. Icona del comentari de: Una vehemència explotada pels de Convergència a octubre 26, 2022 | 09:29
    Una vehemència explotada pels de Convergència octubre 26, 2022 | 09:29
    És evident això que diu l'articulista. Una simple discussió amb to de veu elevat els voltors de tots els partits, Junts inclòs, i els seus mitjans afins l'han sobredimensionat elevant-la a la categoria gairebé d'agressió. La Oranich ha jugat al joc dels interessos dels autonomistes del seu partit, amb un informe muntat sobre rumorologia anònima. Gran senyora, l'Oranich, i de principis tan immutables que de IU va saltar a Convergència. No, senyor Alexandre, no és hipocresia. És jugada bruta, calculada, alimentada i executada amb ampli consens per tot el gruix de l'antiindependentisme que avui omple les butaques i butxaques de la gran majoria de diputats del parlament català i els seus opinadors de claveguera.
    60
    Icona de dislike al comentari de: Una vehemència explotada pels de Convergència a octubre 26, 2022 | 09:29 60
    Respon
  12. Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 26, 2022 | 09:40
    Doctor Strangelove octubre 26, 2022 | 09:40
    Avui acaba de quedar acreditat a RAC 1 que el iaio Alexandre menteix, car en Paco Dalmases es dedica a escridassar a qui no comparteix les seves idees totalitàries a l'estil Waterloo, i és per això molts diputats de Junts li han retirat la paraula. Per aquest motiu demano a El Món que obligui a l'avi Alexandre a fer una rectificació i el castigui severament, com per exemple fent-li escriure un article a favor d'ERC o VOX :) Doc.
    • Icona del comentari de: = a octubre 26, 2022 | 15:45
      = octubre 26, 2022 | 15:45
      En el que sí que tens raó és en equiparar ERC i VOX.
      17
      Icona de dislike al comentari de: = a octubre 26, 2022 | 15:45 16
      Respon
      • Icona del comentari de: Tens nivell corruptgent de comprensió lectora a octubre 26, 2022 | 20:44
        Tens nivell corruptgent de comprensió lectora octubre 26, 2022 | 20:44
        Què també ets batxiller?
    • Icona del comentari de: Copiat de Google… a octubre 28, 2022 | 09:02
      Copiat de Google… octubre 28, 2022 | 09:02
      strangefarsant en la seva linea…
      • Icona del comentari de: Doctor Strangelove a octubre 28, 2022 | 14:58
        Doctor Strangelove octubre 28, 2022 | 14:58
        En quina línia?, si et refereixes que condueixo un Ferrari i viatjo am Iot, aixó es la meva línea, després aniré al teatre en seient preferent, vaig mudat, amb roba de disseny i menjo en restaurants d'autor... soc feliç. Doc.
  13. Icona del comentari de: Octavi Sena a octubre 26, 2022 | 10:30
    Octavi Sena octubre 26, 2022 | 10:30
    El Sr. Víctor Alexandre, que el conec fa temps, només dona la seva opinió. Si ell diu que no coneix en Sr. Francesc de Dalmasses és perquè no el coneix de debò. O Sigui que és una opinió neutral. Si els comentaristes presents, donessin la seva opinió, seria una tertúlia constructiva! El que veig és que les persones se n'aprofiten de qualsevol escrit i pensament per a fer escarni! Del qui segui! Si us plau, entre tots fem escrits, pensaments constructius per a una Catalunya millor i pròspera!
    42
    Icona de dislike al comentari de: Octavi Sena a octubre 26, 2022 | 10:30 45
    Respon
    • Icona del comentari de: Opinió neutral... a octubre 26, 2022 | 20:46
      Opinió neutral... octubre 26, 2022 | 20:46
      ...d'un avi limitadet que's deu a l'amo que li complementa la pensió.
      10
      Icona de dislike al comentari de: Opinió neutral... a octubre 26, 2022 | 20:46 10
      Respon
  14. Icona del comentari de: ? On treballa ara la Mònica? a octubre 26, 2022 | 10:47
    ? On treballa ara la Mònica? octubre 26, 2022 | 10:47
    Veig que a la Mònica Hernàndez , la periodista de Faqs, ningú la fa parlar. Ella sí que hi era i es veu que també cridava. Em diuen que és una persona molt exagerada. Ha estat una peça clau per defenestrar Dalmases (que no havia de cridar ningú, vaig veure l'entrevista i crec que l'entrevistadora va actuar amb maldat, amb odi, però Borràs se'va sortir prou bé) La sra Hernàndez treballa a TV3 o n'està fora? Crec que l'afer Dalmases tapa l'esbandida de tertulians incorrectes per a ERC, DANTE FACHIN, PILAR RAHOLA I TANTS D'Altres
    53
    Icona de dislike al comentari de: ? On treballa ara la Mònica? a octubre 26, 2022 | 10:47 58
    Respon
  15. Icona del comentari de: JordiP a octubre 26, 2022 | 10:54
    JordiP octubre 26, 2022 | 10:54
    Que la tesis de l'Aleixandre no està gaire lluny de la veritat ho indica clarament el fet de que pràcticament tota la premsa i altres media anticatalans, antiindependentistes, colonialistes i anticonvergents (els d'ERC en primera línia, i tots sabem quins són, aquests) han burxat entusiasmats en aquesta anècdota pseudopolítica. Què pretenen? És obvi: la Borràs molesta a massa gent, de dintre i de fora. El babau de Dalmases ha picat l'esquer. Però aquest Sr. ja era connegut per les seves esbronades urbi et orbi, així que l'anècdota no és més que una més. Esquerdeta por on ficar la palanqueta.
    42
    Icona de dislike al comentari de: JordiP a octubre 26, 2022 | 10:54 46
    Respon
    • Icona del comentari de: Ah si? a octubre 26, 2022 | 20:52
      Ah si? octubre 26, 2022 | 20:52
      Marta Oranich i tots els corruptgents de seny que han votat expulsar al macarra Dalmases de la vicepresidencia del partit, són d'ERC o unionistes?
      17
      Icona de dislike al comentari de: Ah si? a octubre 26, 2022 | 20:52 10
      Respon
      • Icona del comentari de: L'has clavat a octubre 27, 2022 | 09:41
        L'has clavat octubre 27, 2022 | 09:41
        Doncs sí
  16. Icona del comentari de: Res a octubre 26, 2022 | 10:56
    Res octubre 26, 2022 | 10:56
    Jo de Laura Borràs els engegaria tots. O no, perquè, fins i tot les dones empoderades del seu partit la volen fer fora. Sap parlar i sap què diu i això la fa realment perillosa.
    46
    Icona de dislike al comentari de: Res a octubre 26, 2022 | 10:56 49
    Respon
  17. Icona del comentari de: Narcís a octubre 26, 2022 | 11:07
    Narcís octubre 26, 2022 | 11:07
    No veié l' entrevista perquè aquest faq's era una misèria de programa .. ça com lla, armar un sidral perquè una persona ( qui fos ) és desfogués tot veient mala intenció en les preguntes .. no té lògica , com no sigui l' existència d' interessos espuris de partit que talli el bacallà d' aquesta TV3 ! PD : en l' endemig, Catalunya així els catalans mortificats per aquest estat de pandereta anticatalà !
    33
    Icona de dislike al comentari de: Narcís a octubre 26, 2022 | 11:07 24
    Respon
    • Icona del comentari de: Resposta a octubre 26, 2022 | 19:45
      Resposta octubre 26, 2022 | 19:45
      Té raó que quan sortia la demagoga i teatrera Rahola, havies d'anar a dormir o bé et quedaves clapat al sofà. Ara també és la defensora d'aquesta purrialla.
      13
      Icona de dislike al comentari de: Resposta a octubre 26, 2022 | 19:45 11
      Respon
      • Icona del comentari de: Narcís a octubre 27, 2022 | 16:20
        Narcís octubre 27, 2022 | 16:20
        Rahola era l' únic decent .. només cal veure com aprofitaven sa existència per tenir més publicitat i així i tot la fumien a darrera hora molt sovint i, no poques vegades, fent-la tractar temes estúpids made in spain ! PD : qui deia més veritats que ella, veritats que tothom sabíem i ningú les llancava ?
  18. Icona del comentari de: Cge a octubre 26, 2022 | 13:22
    Cge octubre 26, 2022 | 13:22
    Les valentes que denuncien contra Francesc de Dalmases, que donin el seu nom i sinó que callin.
    35
    Icona de dislike al comentari de: Cge a octubre 26, 2022 | 13:22 34
    Respon
  19. Icona del comentari de: Gonzalo a octubre 26, 2022 | 13:48
    Gonzalo octubre 26, 2022 | 13:48
    Palabras textuales de la señora que ha realizado el informe: no le cojo el teléfono a Laura borras para no escuchar gritos. El Dalmases, gritando a una periodista porque no le gustó la entrevista a su jefa. Jefa que le toca el culo delante de todos. Eso al revés sería acoso sexual, no? A no ser que estén liados, cosa también probable.
    • Icona del comentari de: Antonio a octubre 27, 2022 | 13:10
      Antonio octubre 27, 2022 | 13:10
      Ahora Gonzalete, se indigna por algo... pero lame el pompis al rey corrupto...
    • Icona del comentari de: Otro farsante! a octubre 28, 2022 | 09:04
      Otro farsante! octubre 28, 2022 | 09:04
      Y encima ecspanyordo?????
  20. Icona del comentari de: almogaver.cat a octubre 26, 2022 | 15:42
    almogaver.cat octubre 26, 2022 | 15:42
    Gràcies, Sr. Alexandre, vostè ens és com la veu que clama al desert en una nació tiranitzada. És evident que tota aquesta campanya anava contra la MHPP Sra. laura Borràs. En un infame programa de FAQS, a demanda d'ER. orquestrat pel Sr. Mas, dirigit per la Sra. Puig i les palmeres afins i premiades. El que va passar; com ja és habitual, La MHPP Sra. Laura Borràs, amb una educació i temple que surt d'una convicció i estil de vida exemplar, (no habitual en política ni bastant excepcional en periodisme) i més en un poble centcinquantcinczat com el nostre. On es premia el servilisme i la col·laboracionisme estatal, la MHPP Sra. Laura Borràs ella sola en contra de cinc, més aviat experimentades inquisidores que reporters/es, i amb tot un aparell preparat per tombar-la va capgirar la situació queda'n (com diria el Sr. Cotarelo, com autèntiques porquetes. Mireu; el programa ha desaparegut de Youtube, però es troba, a TV3 a: " Laura Borràs " Seria una aberració que el Parlament em suspengues". Podeu inclús fraccionar-lo per on vulgueu i escollir si tres o cinc minuts, deu o tot el programa... Perquè tot el programa. la MHPP Sra Laura Borràs va estar: " electritzant i coherenta". No és estrany que a aquesta dona se la vulgui eliminar perquè és tota una seriosa amenaça a l'Estat afro-colonialista-espanyol i els seus col·laboracionistes afins.
    36
    Icona de dislike al comentari de: almogaver.cat a octubre 26, 2022 | 15:42 40
    Respon
  21. Icona del comentari de: Andreu a octubre 26, 2022 | 18:02
    Andreu octubre 26, 2022 | 18:02
    Article carregat de raó. Llàstima que al processista Alexandre, gran vividor de fantasies, ja només li queda parlar d'intranscendències del politiqueig de vol gallinaci catalanesc, perquè la qualitat caganera del país no dóna per a més i la indy no la veurà ni a l'ultratomba, gràcies, entre altres partits paràsits i coses, a JuntsxCash i la seva irrellevant Borràs, a qui defensa perquè no li queda res més on aferrar-se per continuar alimentant la seva fantasia. Aquest és el nivell.
    34
    Icona de dislike al comentari de: Andreu a octubre 26, 2022 | 18:02 26
    Respon
    • Icona del comentari de: Llenguado a octubre 26, 2022 | 20:35
      Llenguado octubre 26, 2022 | 20:35
      Els espanyolistes annexionistes sou experts en inventar-vos mots i en capgirar el significat d'altres d'existents. Què vol dir "processista" ? El que hi ha de fa uns anys és el procés vers la independència i encara no ha acabat. Ens trobem en ple procés vers la independència de Catalunya i les persones que hi participen son independentistes no pas "processistes"... És com el significat d'autonomia política, dins de l'estat espanyol, hi ha territoris autònoms del poder central espanyol, no pas "autonomies" i hi ha corporacions públiques de televisió autònomes de la televisió pública espanyola, no pas televisions "autonòmiques"( per a no dir regionals ) no hi ha policies "autonomiques", en tot cas hi ha i cal dir territoris autònoms, televisió autònoma i policia autònoma. D'autònom -a, l'adjectiu d'autonomia, la qualitat d'autònom.
      12
      Icona de dislike al comentari de: Llenguado a octubre 26, 2022 | 20:35 11
      Respon
      • Icona del comentari de: Anastasi a octubre 27, 2022 | 12:07
        Anastasi octubre 27, 2022 | 12:07
        Molt bonic. I en què consisteix aquest "procés", exactament? Quines accions el justifiquen per poder parlar de procés? Forma potser part d'aquest suposat procés l'estafa política de l'1-O? Dit això, t'ha quedat molt bé això tan processista i democràtic d'anomenar a la dissidència, o sigui als que no pensen com tu, "espanyolistes annexionistes". Ets tot un expert a inventar-te mots i capgirar significats. Més que Llenguado t'hauries d'anomenar Besuc. O Taruc, directament. Lol.
  22. Icona del comentari de: ferran a octubre 26, 2022 | 18:38
    ferran octubre 26, 2022 | 18:38
    És curiós com els mitjans d’intoxicació d’aquí i d’allà s’estan posant les botes davant d’un cas que seria intranscendent en qualsevol altre lloc..Tots els periodistes que treballen pels mitjans del règim, sense oblidar tertulians que porten dècades i dècades abocant merda contra el catalanisme, estan silents davant les misèries d’un règim putrefacte i corrupte. El pobre Dalmases ho te cru per caure de quatre potes davant la provocació d’una periodista que l'únic que volia era desprestigiar Borràs amb acusacions falses i mitges veritats molt pitjor que les mentides. Per casualitat aquesta periodista que la Borràs va posar en evidencia davant tot-hom, sí que va aconseguir que el pobre Dalmases que passava per allí perdes els papers. Aconseguint així desprestigiar Junts principal objectiu de la camarilla que van organitzar l’entrevista.
    32
    Icona de dislike al comentari de: ferran a octubre 26, 2022 | 18:38 35
    Respon
  23. Icona del comentari de: Tranquil·litat i bons aliments a octubre 26, 2022 | 20:14
    Tranquil·litat i bons aliments octubre 26, 2022 | 20:14
    La "filosofia" "tranquil·litat i bons aliments" no ha d'ésser necessàriament negativa i encara menys en el nostre procés cap a la independència. Potser se l'havia d'haver aplicat el Sr de Dalmases després d'haver comptat fins a cent abans d'adreçar-se a la periodista sub-directora del programa F.A.Q.S. la qual també denúncia que el seu cas es fa servir políticament contra Borràs. Per a suportar l'embat de la repressió espanyola, el clavegueram de l'estat espanyol, el lawfare... contra tot l'independentisme, el "tranquil" i el de més "conviccions", sovint calen tranquil·litat i bons aliments per a resistir-lo i seguir endavant. A propòsit vaig veure el programa a l'origen d'aquest enrenou, i si les preguntes que van fer a la Sra. Borràs varen ésser capcioses i un mica cíniques, ells se'n va sortir prou bé, potser de Dalmases s'hagués pogut estalviar aquest episodi i fer servir "l'energia" en quelcom és útil i profitós, per exemple, per a contribuir a aconseguir la independència entre tots.
  24. Icona del comentari de: Dalmases no va pressionar a octubre 26, 2022 | 20:39
    Dalmases no va pressionar octubre 26, 2022 | 20:39
    Només va esbroncar a la periodista Cristina Puig perquè no li va agradar com havia anat l'entrevista. La periodista va fer la seva feina i molt bé. Si la seva xoni no se'n va sortir, a qui hauria d'esbroncar és a Borràs!
    12
    Icona de dislike al comentari de: Dalmases no va pressionar a octubre 26, 2022 | 20:39 19
    Respon
    • Icona del comentari de: El cas és emmerdat, que és el que fan els merdosos a octubre 27, 2022 | 09:44
      El cas és emmerdat, que és el que fan els merdosos octubre 27, 2022 | 09:44
      Calla ignorant. La bronca no va ser amb la Puig. No saps ni de què parles.
  25. Icona del comentari de: Ja se sent el tuf! a octubre 26, 2022 | 21:03
    Ja se sent el tuf! octubre 26, 2022 | 21:03
    Jo no banalitzaria el "cas Dalmases" perquè pot tenir unes conseqüències apocalíptiques per a Catalunya i tota la Mediterrània. Certament, com diu el senyor Alexandre, això que en diuen "cas Dalmases" és una collonada sense cap interès que només de sentir-la fa venir ganes de cagar, però precisament EN AQUEST PUNT ÉS ON RAU EL PERILL! Tanta intoxicació d'uns i altres, tanta insistència dels medis en bombardejar-nos amb aquest assumpte produeix una caguera extrema i urgent als que la sentim que, si les autoritats, no intervenen aviat imposant una censura absoluta als medis, veig inevitable que es produeixi un tsunami de merda.
  26. Icona del comentari de: Ok Gal a octubre 26, 2022 | 22:28
    Ok Gal octubre 26, 2022 | 22:28
    A molta sent se l’ha assetjat justament sota un complot de dir que havia cridat, insultat i assetjat, el típic “assetjador” assetjat. I aquest és el típic cas: diuen que li va agarrar el braç (però seria el com, no va dir pas, crec, la va arrossegar del braç (i es va deixar llavors, i després es va deixar segrestar-retenir en una sala amb cooperació per inacció dels companys). Un, suposadament, va actuar malament, i els altres fumant. Pur muntatge, amb col·laboració descarada de la Oranich, per això exagera tot el que fa i diu sobre el tema. A mi m’agafa del braç el meu cap o qui sigui i m’arrossefa, l’Hòstia consagrada no se la treu ningú.
  27. Icona del comentari de: almogaver.cat a octubre 27, 2022 | 02:34
    almogaver.cat octubre 27, 2022 | 02:34
    És curiós senyor, en menys d'una hora s'han fet aproximadament fins a quatre-centes-vint, puntuacions contràries als comentaris favorables a l'opinió del Sr. Alexandre. Que s'han anat fent al llac de tres/quatre dies. Bé, això podria ser una rebequeria, no? Però qui pot i podria, estar interessat en aquesta rebequeria en aquest temps rècord? tecnicament només en veig dos un és la policia i l'altre ER. Si és el segon, ja fa ús de tècniques de Ciudadanos. Em fa l'efecte que a les pròximes eleccions ER. Potser es desinflarà, com un Zepelí "Die Hindengurg" Per molt d'ajuda estatal que tingui. https://youtu.be/H47x9q5-C2k
  28. Icona del comentari de: Tv3 a octubre 27, 2022 | 08:07
    Tv3 octubre 27, 2022 | 08:07
    El Facks tenia tendència política clara i, a més era agressiu. No van suportar les respostes de Borràs. Volien posar-la nerviosa a ella i ells ho estaven realment. Penosos. Sabeu què? Celebro que hagin tancat el Faks i no vull saber res de cap programa d'entrevistes a TV3. Vaig entrar un dia a allò de l'Ustrell i no em podia creure el que el que feien rebés diners de "La meva" Prou!
    15
    Icona de dislike al comentari de: Tv3 a octubre 27, 2022 | 08:07 19
    Respon
    • Icona del comentari de: Estavan nerviosos els periodistes? a octubre 27, 2022 | 16:57
      Estavan nerviosos els periodistes? octubre 27, 2022 | 16:57
      I qui no ho estaria devant d'una euga resentida de 2 metres d'alçada?
  29. Icona del comentari de: federalista a octubre 27, 2022 | 17:02
    federalista octubre 27, 2022 | 17:02
    SI ALMOGAVER SI es desinflara i tu potser seras el nou cap catalufo que ens guii cap a la indapandenchia amb eixe nom , portes espassa, almogaver de segon, de tu el pastisser cornut alies maleteromen o fuigpelmont, i en el teu exercit de frikis de tercers el dalmasses, elll pot cridar amb un megafon, la iaia ponsati i la geganta borras fent les dues un numeret de circ la vella nana i baixa, i la geganta lletja, i l'alexandre, cotalelo, i la dona del cornut la rumana de troupe , mamant polles i lo que agafin de l'exercit tant la rumana com el vell desdentat xarnego cotalelo saben xuclar jajajja PD l'alexandre mirant amb el pal de l'estelada a a la ma bonit exercit genral almogaver oi jajajajajajajajaja.
  30. Icona del comentari de: Verdana a octubre 28, 2022 | 10:01
    Verdana octubre 28, 2022 | 10:01
    La peça gran a caçar no és Borràs: és Puigdemont. D'aquí ve tant d'escàndol. La senyora Oranich que també es porta l'oli, i té al darrere el que té. Algú podria entendre que les picabaralles internes de l'independentisme s'haurien de congelar rigorosament i estratègicament fins després de la independència? I finalment, no creuen que caldria millorar el nivell, la prudència, l'educació, i l'eficàcia de les intervencions? Això sembla una discussió de taverna, de vegades.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa