Dos anys d’avantatge a l’adversari?

"Som molts els que no hem votat ni hem consentit res d’això. Dos anys? No en el meu nom"

Quan hauríem d’estar preparant-nos per activar la declaració d’independència, hem decidit aturar màquines. Oficialment és durant dos anys, per seguir insistint en l’opció del diàleg, però no sabem si a la pràctica pot ser fins i tot més temps. Perquè si el procés es frena completament és possible que costi tornar a engegar les màquines.

Anava a escriure que és incomprensible com podem haver pres una decisió estratègica tan clarament errònia. Però en realitat és molt fàcil d’entendre. Tan fàcil que potser costa de creure. A aquestes alçades és innegable que la renúncia a la unilateralitat (a preparar-nos per activar la declaració d’independència, en definitiva), des de fa temps, obeeix a la urgència per sortir de la presó d’alguns líders.

De poc serveix que els mateixos documents oficials que expliciten que l’indult és a canvi d’algun article de diari, diguin també que no tots els presos se’l mereixien. El càlcul que fa l’Estat és que amb una part dels independentistes que renunciïn a treballar per activar la declaració d’independència ja n’hi ha prou per neutralitzar tot el moviment. A nosaltres ens tocarà desmentir-ho.

Durant tres anys ens varen dir que la renúncia a la unilateralitat era necessària fins que l’independentisme no hagués superat el 50%. Què poc se’n parla darrerament d’aquesta fita que vàrem assolir el 14-F! Ja es veia venir que quan ho féssim l’excusa seria una altra. Per als que s’han instal·lat en el marc mental de la derrota, la confrontació amb l’Estat sempre és una cosa del futur, sense concretar.

Quan Europa finalment comença a fer pressió a Espanya, quan les esquerdes del règim són cada vegada més nombroses i més evidents (la crisi del TC per l’estat d’alarma n’és l’últim episodi), hem decidit donar-li a l’Estat dos anys de marge per tapar-les i refer-se. Li hem regalat dos anys en què no només no furgarem en aquestes esquerdes sinó que el règim es podrà dedicar a rearmar-se i preparar-se per quan decidim tornar-ho a intentar.

Donar-li oxigen al règim mentre la repressió no afluixa és una pèssima decisió. Potser als dos presidents els feia gràcia reunir-se el 29 de juny, dia de Sant Pere. Però també era el dia que el Tribunal de Cuentas pujava una mica més la potència de la rostidora en què s’ha convertit la repressió. I donar-li al règim aquesta imatge de normalitat autonòmica no toca. Com tampoc no és bona idea donar temps a l’Estat per a què faci la seua “proposta” per a Catalunya. Ja sabem quina és aquesta proposta: blindar el règim. Donant-los marge i cedint-los la iniciativa ho tenen més fàcil per a aconseguir-ho.

Pedro Sánchez probablement ja ha decidit que amb els indults ens ha donat tot el que ens pot donar. D’aquí que no hi hagi pressa per fer reunions que tothom sap que no donaran cap resultat. El diàleg no passarà de simulacre, ja que la pressió internacional ha afluixat i la pressió de la dreta i el deep state ara li comença a fer més por al PSOE. I Podemos és cada vegada més irrellevant.

Certament, no es pot descartar que aquests dos anys que ens hem proposat perdre amb la taula de diàleg en realitat sigui el temps que necessitam nosaltres per posar-nos d’acord. En d’altres paraules, que la decisió d’aturar màquines obeeixi sobretot a la manca de consens estratègic entre els partits independentistes. De fet, en clau catalana tenim la nostra particular taula de diàleg, anomenada espai de coordinació. Tant que en vàrem parlar durant les negociacions de govern i tan poc com se n’ha parlat després…

Sigui com sigui, no podem esperar res del diàleg amb l’Estat ni de la coordinació entre partits. Sobretot si els independentistes ens quedam a casa esperant que arribin els resultats. Caldrà activar-nos per evitar que aquesta nova pantalla de concòrdia, distensió i renúncies es consolidi. Haurem de ser un problema tant per als altres com per als nostres.

Segurament aquí hi ha la clau de molts desacords. Si penses obtenir alguna cosa del diàleg amb l’Estat (recordem que hi ha qui no es veu capaç de fer la independència sense permís), té lògica intentar ajudar els dialogants de l’altre costat. I així quedes atrapat en les seues teranyines i el clàssic “que viene la derecha”. Si pensam que només es pot fer sense permís, en canvi, no hem de deixar de ser un problema per a l’Estat, governi qui governi.

Som en un atzucac del que no ens trauran ni el govern, ni els partits ni els espais de coordinació. Malauradament. Com si tornàs a ser 2009, només tenim la immensa capacitat de mobilització de la gent. Més val que anem fent camí, com vàrem fer a Arenys amb les consultes. Caldrà que novament sigui la gent de base, els activistes, qui marquin el camí. Això o seguirem en un carreró sense sortida.

En definitiva, no podem perdre més temps. No podem donar-li ni dos anys ni dos mesos d’avantatge a l’Estat. No podem permetre que continuï la desmobilització, que l’Estat es refaci de les esquerdes, que es dilueixin les victòries internacionals, que arribi alguna altra proposta per enredar-nos. En quina situació i quin escenari estarem si perdem aquests dos anys?  

Crec que ja n’hi ha prou. Necessit dir-ho. L’article està escrit en primera persona perquè em sent part d’un moviment que ens té i ens necessita a tots per fer la independència. Però és un article dolorós d’escriure. Som molts els que no hem votat ni hem consentit res d’això. Dos anys? No en el meu nom.

Comentaris

    Ricard 17/07/2021 7:36 pm
    No en el meu nom!
    El Club de la Comedia 17/07/2021 7:41 pm
    Ocurrències Costa Societat Il·limitada ja es dedica a l'humor en forma de monòleg. Vingui Costa, a fer bolos a les festes estiuenques dels poblets de merda de Tractoria; és el teu món.
    fat boy 17/07/2021 7:52 pm
    El que hem de tenir clar es que la lluita politica es un escenari secundari en aquesta guerra i que, per si sola, no ens dura a la independencia. L'escenari principal es encetar una guerra economica contra Al andalus, boicot a productes espanyols, pagar impostos pero a l'estranger, fuga de capitals, deslocalitzacio fiscal d'empreses a l'estranger, que les corporacions publiques tallin qualsevol lligam amb la banca espanyola. i despres ocupar-nos del front politic: oposar-se a qualsevol mesura del gobierno, fins i tot si afavoreix a Catalunya (si aixo ha passat alguna vegada), fins i tot si ho promocionen els feixistes espanyols, rebentar qualsevol mesura de col.laboracio sigui quin sigui el signe del gobierno. Naturalment tot aixo precisa d'escombrar totes aquestes toies d'erc, jxc i cup mitjançant un front comu d'independentistes de veritat, tot aixo pero, com s'ha dit, es un aspecte secundari per ara.
      Gonzalo 17/07/2021 9:56 pm
      Uala......y como que todavía no eres consejero de economía de la generalidad regional catalana????? Con mentes como tú, seguramente doctorado en Oxford, la región catalana iría como un tiro.... jajajajajajajaaja!!!!!!
        fat boy 18/07/2021 12:58 am
        Conyzalo, it is not the Catalans that live out of the taxes paid in Catalonia.
          MHP 18/07/2021 5:23 pm
          Quin domini, noi
    fat boy 17/07/2021 7:55 pm
    En poques paraules, es condicio "sine qua non" trencar la columna vertebral de l'economia d'Al andalus per obtenir la independencia.
      2021 17/07/2021 9:40 pm
      Ni amb el meu nom tampoc. Malauradament, incomplir sistemàticament allò que es promet en campanya, o dir un cosa als mítings catalans i una altra a Madrid, no castiga a ningú ni obliga a dir la veritat ni és considerat un delicte. Hauria de ser-ho. Un programa electoral hauria de ser clar, concís i vinculant. N'estem farts de mentiders, mafiosos, covards, falsos progressistes, caradures professionals, lladres, manipuladors i ineptes. Només pel mal que han fet a la gent gran que ja van viure el franquisme i havien posat les seves il.lusions en l' 1 O, ja mereixen el menyspreu de tothom. A tots els traïdors, com als responsables de les porres de l'1 O, ni oblit ni perdó.
      Gonzalo 17/07/2021 9:52 pm
      Ondia ..romper la columna vertebral de España....pero no decís que Cataluña es la que aguanta económicamente al reto de España?????? Os vais a romper a vosotros mismos???? Estas lobotomizados, abducidos...y totalmente agilipollados.
        fat boy 18/07/2021 12:56 am
        That is right, Conyzalo, with a coordinated attack you won't stand a chinaman's chance, let alone that you already owe even your pants to Europe. You will need someone else to pay for your pittance or, God forbids, start working for the first time since dinosaurs roamed the Earth. And no, Conyzalo, there is a zero chance that you get a Catalan passport. Ever.
    Espectador 17/07/2021 8:00 pm
    Lamentablement a Catalunya hi han pocs líders que tinguin les idees tant clares com Josep Costa. Bon article, si senyor.
      Costa les idees clares? 18/07/2021 9:30 am
      Vam coneixe les seves idees quan el vam veure negociar amb Colon'os per evitar una foto del MHP Torrent....
    pepit1 17/07/2021 8:21 pm
    Dos anys? Ja hem duem 4 i els partits independentistes amb Omnium i ANC estan tots d'acord en NO FER la independència. Potser no en el teu nom, però sí en el del teu partit. Demanar a la gent que faci el que els teus no fan és enganyar. Cap d'ells han demanat disculpes per trair la legitimitat del vot dels catalans el 2017.
      Duem 10 anys, no 4 18/07/2021 10:24 am
      10 anys manant sempre els corruptgents, prUcessant cap enlloc i sense aconseguir res. Quan altres portin 10 anys podràs queixarte, de moment en 1 mes han aconseguit lliberar els presos polítics i aseure caspaÑa a una taula per parlar "de tu a tu" de TOT, Aragonès ha dit que ell pensa demanar l'amnistia i un referèndum d'autodeterminació.
        MHP 18/07/2021 5:21 pm
        Des de el 1714 😬
    MHP 17/07/2021 8:58 pm
    Vinga. Costa, valent posat tu al devant, necessitem gent que no parli tant, faci mes i que no estigui demant als altres que se la juguin, que tens pensat fer?, ja has condicionat el maleter del cotxe per fugir?
    blup glup 17/07/2021 9:06 pm
    Costa, si no te n'has adonat encara de que els dirigents catalans al govern actual ens han convertit en una llardosa autonomía española, és que no ets al mon.
      Odil.le 17/07/2021 9:36 pm
      Quan la "transició" havien slogans al carrer que deien: Si votas luego no te quejes... ara, en aquests temps podem dir ja clarament. Si votes ERC no esperis mai la Independencia de Catalunya.
        De que et queixes tu, nena? 18/07/2021 9:27 am
        Del que va suspendre la DUI? Dels que han governat durant 10 anys prUcessant cap enlloc? NO, del que en un mes ha aconseguit lliberat els presos polítics i reactivar la taula per parlar de tot. En fi, aquest és el nivell intel·lectual d'alguns corruptgents...
      Autonomista? 18/07/2021 9:23 am
      Com quan Pujol va renunciar al cupo com els bascos a canvi de peix al seu cove? Com quan Miss Catalunya ens va donar una costellada de 3 respostes sense cap transcendència? Com quan Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat? Com quan Torra jugava amb pancartetes i les retirava per ordre del jutge ehpaÑol?
    FUERA LA OLIGOCRACIA 17/07/2021 9:40 pm
    Si no hay separcion de poderes ni principio de representacion que es la definicion de DEMOCRACIA, NO HABRA IZQUIERDAS EN ESPAÑA NI EN CATALUÑA.
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) 17/07/2021 9:45 pm
    El futur el tenim en el Consell per a la República, sempre i quan ERC no aconsegueixi aigualir-lo que és el que pretén
      El consell per la repúbliqueta de 8 segons? 18/07/2021 9:19 am
      És una menjadora particular que ningú ha votat, no té cap legitimitat democràtica, només serveix per mantenir l'ego del batxiller foll que va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat. Millor que desapareixi i podrem avançar cap a la independència...
    Gonzalo 17/07/2021 9:50 pm
    Mucho articulito...mucho intentar levantar la moral de la alicaída tropa ...mucho soltar alfalfa para la borregada ....pero a la que le llegó una advertencia de multa de 12 mil euros diarios si continuaba en la sindicatura electoral.....un poco más y acaba en Bélgica!!!!!! Jajajajajaja!!!!!
    Un de Barna 17/07/2021 10:13 pm
    A veure, ens pots dir que vas fer tu per implementar la indapandensia durant el temps que tenies cadira al Parlament? Res de res Per cert, tu no ets català, així que a callar
    Suricata 17/07/2021 11:11 pm
    Tens tota la raó, sembla mentida que per que uns quants volíen sortir de la presó estiguem perdent el temps. Jo crec que el millor és que TU els canviis el lloc i a veure quant temps tardes a somicar que et deixin sortir a qualsevol preu. Que valent que ets... pallasso.
      Puta españA.erc 18/07/2021 8:28 am
      Ronya junqueras, el WC.ERC.ESPAÑA
      Si noi, 18/07/2021 9:15 am
      millor ti quedes tu a presó. També pots fugir com el poc honorable batxiller que ho va deixar tot enmerdat i en mans d'un pallasso com Torra que jugava amb pancartetes i sempre obeïa als jutges i les retirava.
    Vendetta 17/07/2021 11:58 pm
    Anem a les seus dels partits processistas a demanar explicacions er jxc y la cup y sino ke kremin
      T'equivoques 18/07/2021 9:13 am
      El prUcessisme el va inventar Miss Catalunya, el que va trencar la paraula donada d'eleccions inmediates després de la costellada de 3 respostes per conseguir la llista única amb ell de cap, gràcies CUP per enviar-lo a la paperera de la història. Fuigpelmón i Torra van seguir prUcessant cap enlloc...
    Gregorio 18/07/2021 12:07 am
    Vuelve a Ibiza Costa. Reabre amnesia I olvídate de todo. No se puede ser más cobarde. Azuzar a la gente desde la retaguardia es de pusilánime.
      No hi estic d'acord 18/07/2021 9:08 am
      No és de pusilanims, és de corruptgents, ho porten a l'ADN com robar...
    Costa és ruc, veu la palla a l'ull de l'altre i no la viga al seu ull 18/07/2021 7:50 am
    Els corruptgents han prUcessat 10 anys cap enlloc: Miss Catalunya ens donar una costellada de 3 respostes, Fuigpelmón suspen la DUI en 8 segons i fuig deixant-ho tot enmerdat i el pallasso Torra (titella del batxiller) va rebentar la taula per parlar de tot, va finiquitar la legislatura i no va convocar eleccions. Els catalans hem votat nou MHP Aragonès tot i l'injustificable retard de 3 mesos en ser elegit, un altre any perdut prUcessant cap enlloc... En un mes, Aragonès ha aconseguit lliberar els presos polítics i reactivar la taula per parlar de TOT. Ara té pressa? Per què no reclama els 10 anys perduts per la incompetencia de Junts x Sou?
      Erc el WC JUNQUERAS.ES 18/07/2021 8:27 am
      Junquerisme WC, PUTA ESPAÑA.ERC
        Psiquiatra d'en Narcís 18/07/2021 9:06 am
        Recordi pendre les pastilles que li vaig receptar de bon matí, sobretot abans de vomitar les seves incongruencies i insults sense cap raonament ni argument.
    Erc franquisme Junqueras.es 18/07/2021 8:26 am
    Junqueras es PUTA ESPAÑA. Vendre Catalunya pel seu indult particular es propi de franquistes, espanyols i miserables. Es va entregar al Marchena per honorar la seva genocida españa. J7nqueras es español i erc el seu burdell particular. I els espanyols que voten erc son putos espanyols com ell. Junqueras ens ha robat la INDEPENDENCIA, un ultra 155
      Psiquiatre d'en Narcís 18/07/2021 9:04 am
      M'haure de repensar això de deixar les portes obertes del frenopàtic.
      Erc secta catolica del Judes Oriolet 18/07/2021 11:44 am
      Junqueras es españa, pura, dura y cope
    Julia 18/07/2021 8:32 am
    Felicitats pel magnífic article. Som a on som, espanyolisme tronat d'ERC.155 del gran Junqueras el SALVADOR DE LA UNIDAD Sagrada y catolica DE ESPAÑA. CAPELLA junqueras ets un sant..... español
      Marc 18/07/2021 9:01 am
      Magnífic? Em pots dir una sola acció política que aquest personatge hagi fet per portar Catalunya cap a la independència?? Va estar anys al Parlament cobrant una pasta cada mes i no va fer res de res i ara ve a donar lliçons. El que hauria de fer és tancar la boca per dignitat, però només cal veure la cara que té per saber què és mala persona
        Si que va fer Costa 18/07/2021 9:03 am
        Va pactar amb Ciumarrano's per evitar una foto del MHP Torrent
        Erc caquetes d'españa, una, grande y junqueril 18/07/2021 11:43 am
        Marc,porqueria erc.155, sanchisme arriba junqueras.Es. Erc secta d'analfabets per la pagueta del parroco bobo i grueso junqueras.es.200kgs
          Psiquiatre d'en Narcís 18/07/2021 4:19 pm
          Ja et vaig avisar que si no prenies les pastilles tornaries a tenir varies personalitats. Avisaré a ta mare perque et tornin a retirar l'autonomia i passaras unes setmanes al frenopàtic fins que recuperis el seny.
      Guaita! 18/07/2021 9:01 am
      Un corruptgent vomitant la seva ideologia (prUcessar cap enlloc), criticant als que han guanyat les eleccions i han aconseguit més en 1 mes que ells en 10 anys...
        Aragonez, un epaño de cap i cul, pobre nen mimat 18/07/2021 11:37 am
        Apa, ferrovial de erc.españa, que el nen Aragonez es un curtet de fap, baix d'estopa i catolic de cap. Fq fastic el nen mimat, fill i net de franquistes, com el Junqueras Arriba España. Aragonez, no p,egues, fill del 155?
          Psiquiatra d'en Narcís 18/07/2021 4:18 pm
          Ja et vaig avisar que si no prenies les pastilles tornaries a tenir varies personalitats. Avisaré a ta mare perque et tornin a retirar l'autonomia i passaras unes setmanes al frenopàtic fins que recuperis el seny.
    Doctor Strangelove 18/07/2021 11:36 am
    En Costa és un autèntic personatge nefast. El típic paio que vol ficar als hiperventilats al carrer i ell mirar-ho des de el sofà de casa seva. Aquest individu és el que, a la meva del parlament, pacta amb C's per a que el pobre Torrent no es pogués fer la foto amb els pressupostos. Al paio aquest l'importa tres pitos la independència, això probablement és l'únic bo que té, el que realment vol és un govern corruptgent i poder manegar-ho tot junt amb els seguidors del batxiller de Waterloo. I qui no ho vegi, no és curt, car curt es quedaria curt. Doc.
      saberut 18/07/2021 7:32 pm
      A veure quan et fiques una mica amb la secta anorreadora, aniria molt be a molt a gent, de debò. Sigues maco i fes-ho
    Carneolla erc. Vicaria cope.es 18/07/2021 11:40 am
    Costa es intel.ligent, honrat i just. Junqueras es curtet, catolic i sectari, un pur parroco cope. El seu escolanet aragonez, el va triar per ruc, tontet i submis
      Psiquiatre d'en Narcís 18/07/2021 4:17 pm
      Ja et vaig avisar que si no prenies les pastilles tornaries a tenir varies personalitats. Avisaré a ta mare perque et tornin a retirar l'autonomia i passaras unes setmanes al frenopàtic fins que recuperis el seny.
      Baldiret 18/07/2021 5:09 pm
      Només cal veure l'anorreament en que està sumida la Forcadell per entendre qui mena ERC.
    baldiret 18/07/2021 12:38 pm
    Aquest espai obert al públic és talment una mena cau on va raure tot el parasitam desnonat. Espero els del "i tu..." No ens falleu
    Eduardo López 18/07/2021 3:47 pm
    Aragonez, en español pequeñajo y tontorron. Gracias junqueraspor elegir al muchachin
      Psiquiatre d'en Narcís 18/07/2021 4:15 pm
      Ja et vaig avisar que si no prenies les pastilles tornaries a tenir varies personalitats. Avisaré a ta mare perque et tornin a retirar l'autonomia i passaras unes setmanes al frenopàtic fins que recuperis el seny.
      .Narcís 18/07/2021 6:53 pm
      Gràcies per intentar/ procurar ( verament , aconseguir ) la sobirania del poble fos lliure mitjançant llurs representants, mitjançant el Parlament . . perquè sinò quin paper o raó de ser tindria l' existència d' aquells, l' existència d' aquest, que no fos ser simples éssers buits, pitjor , simples éssers enfiladors ? PD : la veritat, el bé, la raó i el dret ( començant pel dret natural) sempre surarà !
    LLARENA dPENA 18/07/2021 4:20 pm
    No en el teu nom, Joep Costa ... ni en el meu perquè, ni tu ni jo, hem signat res d'aqció ¡¡¡ Totalment d'acord amb tot el contingut.. Tot i que jo no he participat en la redacció d'aquest article, feta per tu de forma personal, permet que jo m'hafegeixi a la llista dels milers que també ho signarien. Moltes gràcies.
      Milers ho signarian? 18/07/2021 9:03 pm
      Pots està ben segur que només seràn el que votan corruptgents que han estat prUcessant cap enlloc 10 anys sense assolir cap objectiu. Serà perquè els hi va el sou? Per manca de cervell?
    joandomenec 18/07/2021 5:29 pm
    Totalment d'acord. Les entitats independentistes hem de tornar al carrer i enfrontar-nos al govern autonomista que patim, els hem d'empaitar allà on siguen i exigir-los la independència que vam guanyar. Ni amnisties ni altres romanços, al govern d'Espanya no cal demanar-los res. El nostre crit, de la gent, va dirigit a un govern claudicant, amb un únic lema: independència ara!!
      Autonomista? 18/07/2021 8:59 pm
      Com quan Pujol va renunciar al cupo com els bascos a canvi de peix al seu cove? Com quan Miss Catalunya ens va donar una costellada de 3 respostes sense cap transcendència? Com quan Fuigpelmón va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerdat? Com quan Torra jugava amb pancartetes i les retirava per ordre del jutge ehpaÑol?
    Jordi 18/07/2021 5:39 pm
    Em prgunto fins quan la gent que vota ERC seguirà mirant cap a un altre costat. AQUEST ES EL PROBLEMA, si no els haguessin votat en les últimes eleccions l'Aragonès no seria president i el Junqueras hauria de canviar de tàctica per seguir vivint del "cuento". Hi havia prou evidències de la dualitat d'ERC entre el que diuen i el que fan, però tot i així els vota qui els vota. Mentre això no canvii no anem enlloc.
      Viure del cuento? 18/07/2021 8:57 pm
      Com els 10 anys de corruptgents (Miss Catalunya, Fuigpelmón i el pallasso Torra) prUcessant cap enlloc? De moment el MHP Aragonès ha alliberat els presos polítics i reactivat la taula per parlar de TOT (que va rebentar el pallasso titella de Fuigpelmón) en només un mes. Enveja? Por a assolir la independència?
    Pedro Rogriguez 18/07/2021 6:38 pm
    Qui vota erc, a les anterior votava ciudadanos o psc
      Què vas begut? 18/07/2021 8:53 pm
      O son somnis humits el que expliques?
    Narcís 18/07/2021 7:29 pm
    Gràcies per intentar/ procurar ( verament , aconseguir ) la sobirania del poble fos lliure mitjançant llurs representants, mitjançant el Parlament . . perquè sinò quin paper o raó de ser tindria l' existència d' aquells, l' existència d' aquest, que no fos ser simples éssers buits, pitjor , simples éssers enfiladors ? PD : la veritat, el bé, la raó i el dret ( començant pel dret natural) sempre surarà !
      Psiquiatra d'en Narcís 18/07/2021 8:52 pm
      Ja et vaig avisar que si no prenies les pastilles tornaries a tenir varies personalitats. Avisaré a ta mare perque et tornin a retirar l'autonomia i passaras unes setmanes al frenopàtic fins que recuperis el seny.

Respon a Milers ho signarian? Cancel·la les respostes