Acabar amb l’independentisme

"L'esfera pública catalana està envaïda i monopolitzada per la maquinària propagandística d'ERC"

L’esfera pública catalana està envaïda i monopolitzada per la maquinària propagandística d’ERC. Hi ha càrrecs republicans parlant, discursejant, responent entrevistes una vegada i una altra als mitjans de comunicació i atacant els independentistes de JxC amb greuges de vella i nova factura, al mateix temps que es queixen de ser ells els atacats. Una legió de periodistes, comunicadors i tertulians piquen dia rere dia el ferro de l’opinió pública en favor de l’opció “independentista” republicana, lliscant tota mena de retrets sobre la “neoconvergència”, el 3% i la inevitable DIBA. Hi ha dirigents d’ERC al matí, tarda i nit als mitjans i, ara que, havent suspès les eleccions, tenen encara menys feina que abans (el que no vol dir que hagin cessat de cobrar), alguns fan “doblet” i parlen o es fan entrevistar dos o tres cops al dia només per reiterar insinuacions, atacs i menyspreus al president Puigdemont, els dirigents de JxC i l’independentisme de “dretes”.

No hi ha cap de setmana sense una entrevista amb Oriol Junqueras on aquest diu que no som prou per fer la independència, que ens cal ser la immensa majoria, quasi la unanimitat, i l’altra que mai ha renunciat a la via unilateral. Tot si val per tal d’esgarrapar vots. Els “intel·lectuals” del partit bombardegen la paciència col·lectiva amb refregits doctrinaris a “La Vanguardia” o “El Periódico”. És una sonsònia continua, sense aturador, que cerca convèncer per avorriment i fastig, gairebé una “neteja de cervell” de la població.

Un devessall d’articles de premsa, editorials dels mitjans “amics” (és a dir, subvencionats per ERC), informes d’experts, per avalar l’estratègia republicana de conservar el poder com sigui, jugant brut a dues o tres baralles, dient-se independentistes “pragmàtics”, contraris a l’independentisme “hiperventilat” i presumint, contra tota evidència, de ser gestors eficaços de l’autonomia, mentre arriba una independència per la qual no estan disposats a moure un dit perquè perdrien els seus privilegis d’administradors dels interessos dels espanyols.

L’allau de propaganda activa, permanent, d’aquest partit/secta, mobilitzat al voltant de les institucions on hi ha agents republicans com a titulars o infiltrats, posa desvergonyidament els recursos públics al servei de la política del partit. La publicitat que les conselleries d’ERC fan de la seva activitat, lluen el logotip del partit, com si l’agència de distribució de les vaccines no fos la Generalitat sinó ERC. Per això diu la seva propaganda que ERC “és més que un partit” i amb raó perquè és un partit i un modus vivendi dels militants i les seves famílies i amics, una empresa de col·locació de clients i una màquina de propaganda. Efectivament, vol ser més que un partit; vol ser un “partit d’Estat”, identificat amb les institucions públiques munyides pels “camarades”, o sigui, una mena de PRI mexicà.

Al mateix temps que el partit inunda Catalunya amb la seva propaganda, pagada amb diners públics, com el sou dels seus agents, aquests tenen també monopolitzats els mitjans públics de comunicació, farcits dels seus comissaris polítics i tancats a les opinions divergents que són censurades i els seus defensors vetats. TV3 i Catalunya Ràdio són dos aparells d’agitació i propaganda a favor d’ERC amb “periodistes” pagats amb diners públics però al servei del partit. Dos aparells on es persegueix i se censura qualsevol forma de crítica. Si de sempre s’ha dit a Catalunya que el més semblant a un espanyol de dretes és un d’esquerres, a hora d’ara es pot dir que el més semblant al NO-DO de Franco és el NO-DO de TV3 controlada per ERC.

Aquest panorama orwellià de manipulació, assetjament i terror psicològic dels discrepants té una única finalitat: acabar amb l’independentisme definitivament d’acord amb els seus amics “d’esquerra” espanyols, per cert, tan d’esquerres com ells. L’objectiu, alliberar-se d’una mena de trastorn bipolar que pateixen els republicans que els força a dir-se independentistes per enganyar a la gent quan el seu esperit és arreladament espanyol, sigui el de Junqueras (que ama Espanya), Rufián (que no vol perdre els arrels de la “cultura” espanyola), Tardà (que comparteix el 80% amb el seu veí de C’s), Aragonès el pragmàtic o Sabrià, “l’aliat” del president Torra, al que va lliurar als tribunals espanyols. Terminar amb aquest malson de la independència que ha pres el cor de la gent a Catalunya i que ERC va defensar sense creure-ne-hi, a l’inici de la “novena onada”, quan tothom pensava que no es podria assolir mai. Però vet aquí que, com l’hidra, la independència va créixer, va mostrar diversos caparrons mortals i va convertir-se en una probabilitat molt certa. Això no ho poden consentir els colons espanyols i molt menys els seus aliats republicans a Catalunya, que es juguen el seu modus vivendi.

Com que les eleccions convocades pel 14-F semblaven esdevenir un referèndum entre el “sí” a la independència unilateral de JxC i el “no” de tota la resta, inclosa ERC i, a més a més, hi estava clar que les guanyaria JxC, llista del president Puigdemont, els republicans van donar un cop partitocràtic i, pretextant un risc sanitari que ells mateixos fessin créixer amb una barreja de mala fe i incompetència, van suspendre les eleccions com fan a les repúbliques bananeres els minidictadors que, com Pere Aragonès, volen perpetuar-se al poder contra la voluntat dels seus conciutadans.

El més estrany d’aquesta decisió autoritària d’arrels feixistes és que hagi tingut el suport de l’independentisme de debò. Amb la seva complicitat amb els colpistes d’ERC, JxC mostra estar al seu costat i d’una manera suïcida. A banda de suprimir unes eleccions que els republicans sabien que perdrien guanyen temps per permetre als “tribunals” espanyols inhabilitar a la Laura Borràs, candidata que fa nosa a ERC i hi ha l’esperança que, mitjançant un indult, els botxins espanyols deixin en llibertat a l’Oriol Junqueras perquè pugui acabar la seva tasca d’acabar amb l’independentisme.

Comentaris

    Ni unos ni otros traeran la independencia. 20/01/2021 10:24 pm
    Pero nunca hay que desaprovechar la ocasión para que los unos insulten a los otros.
    Oh Ramoncín, mi Ramoncín 20/01/2021 9:20 pm
    No te preocupes Ramón García (alias Cotarelo) el nacionalismo no se acabará fácilmente. Tampoco los terraplanistas ni los que creen en los alienígenas primigenios o los que tienen fe en seres imaginarios com Dios, Alá, Yahvé, Jehová, etc. El nacionalismo es una religión: cree en dogmas, no en hechos y los dogmas y la fe en esos dogmas son mucho más poderosos que la razón y la experiencia. Hasta hay frikis que piensan, sin pasar vergüenza, que Cataluña es una nación; no te digo más.
    Ramon 20/01/2021 8:38 pm
    En Cotarelo atribueix a ERC un protagonisme, una presència mediàtica que només la té per delegació, per subordinació, per subsidiarietat. És el protagonisme i la presència que li dóna la màfia sociata amb l'objectiu que capti quant més vot de Junts per Catalunya, millor. Però fa bastant l'efecte que la màfia sociata ja se n'ha adonat que juga a cavall perdedor. La màfia sociata els ha canviat la pel·lícula a mig rodatge. La màfia sociata ja no vol el tripartit lligat a Can Roures sinó el format tradicional de tripartit. I per això el ball de bastons entre ells.
    23
    12
    Respon
    Carles 20/01/2021 7:41 pm
    Tant sols hi ha que veure el nivell dels comentaris. Feu pena nens. No arribeu ni a Catalans, ni a Espanyols. Sou borregada.
    Ramon 20/01/2021 6:37 pm
    Veure la màfia calabresa en aquest estat d'histèria convida a l'optimisme sobre com els aniran les eleccions a ells i com ens aniran als netament independentistes.
    17
    15
    Respon
      Ramoneta i puta 20/01/2021 6:56 pm
      Fill meu, "ells" son els independentistes i els "netament" son els bruts de corrupció, oi?
        Ramon 20/01/2021 7:08 pm
        "Netament independentistes" fou una feliç expressió de la patriota Na Elisenda Paluzie que, com que la màfia calabresa va rebotar-s'hi rabiosa, des de llavors ençà em delecta d'emprar-la a tort i a dret.
    Ramon 20/01/2021 6:29 pm
    La màfia calabresa està ja a una sola passa de l'ictus.
    17
    11
    Respon
      Pere 25/01/2021 10:21 am
      Esquerra i CUP són uns inútils, vividors autonomistes. Però a veure quan t'adones d'una vegada que en Pokemont és un inepte, un dropo incompetent que va prometre fer la indy en 24h sense tenir res preparat, i per tant sense tenir intenció real de fer-la, i que a l'hora de la veritat va fugir pretextant que Espanya no és democràtica, com si de sobte li vingués de sorpresa. Un inepte, ja dic.
      Ramoneta i puta 20/01/2021 6:58 pm
      Tranquil fill meu, tinc el teu taud preparat.
        Ramon 20/01/2021 7:21 pm
        Jo d'ERC hi posaria un ximpanzé. Pujaria el nivell.
    Doctor Strangelove 20/01/2021 5:24 pm
    Sufre Ramón devuelveme a mi chica.... polvos pica pica! Doc.
    31
    19
    Respon
    Tripartit de franquistes d'Esquerra junqueril.ferrovial, matar i robar 20/01/2021 5:05 pm
    Erc dependistes d'españa.una , junqyerisme criminal de ferrovial a les ordres de SancheSS. Esquerrs franquistes.constitucionals que nomes sanen matar vells i velles, quin fastic de secta pse.falangista
    49
    127
    Respon
      Bueno, ja s'ha tornat a escapar del frenopàtic 20/01/2021 5:26 pm
      Noi, t'adones del ridícul que fas? T'has pres les pastilles avui?
      131
      20
      Respon
    uno que vive en Tabania 20/01/2021 4:09 pm
    l,estat palanganero de Ñ a conseguit el seu propossit que els massels de ERC, acotin el cap amb les falses promeses de convertir Catalunya amb un paradis, el mossen a la seva edat encara porta el ciri a la má, nomes falta que el clavin a la creu per esser el martir perfecta i president de la Genaralitat, el Macia i el Lluis companys algun dia d,aquest resucitara per passar contes als acolits
    33
    125
    Respon
      passades les quatre, portes obertes al frenopàtic 20/01/2021 5:30 pm
      SIEMPRE NEGATIVO, NUNCA POSITIVO. Louis Van Gaal
      122
      11
      Respon
    GROC 20/01/2021 1:20 pm
    Cotarelo i Ramon fen campanya gratita a JxC Campanya bruta
    305
    315
    Respon
      Ramon 20/01/2021 6:26 pm
      Enhorabona, GROC! Potser és la primera vegada que el nombre de faltes ortogràfiques no ultrapassa el de mots!
    Roc 20/01/2021 1:11 pm
    TV3 no es pot mirar, el castellà i el catanyol són omnipresents, i el Súper3 no és gaire millor. Un exemple: fan un programa de cuina per a nens que es diu Manduka on cada dia porten a un convidat. Quin sentit té portar de convidat a un youtuber espanyol que no coneix ni sa mare? El tio parla en castellà i la presentadora li parla en castellà. Per sentir castellà els meus nens ja tenen Disney Channel o Netflix.
    190
    5
    Respon
      Antoni. 24/01/2021 1:38 am
      Sobretot quan el canal de TVE, en català, mostra una qualitat que, intencionadament o no, farà perdre clients a TV3.I amb els nostres diners.Jugada perfecta.Em sap greu i em disculpo de la propaganda que li hagi pogut fer
      TV3 = Tele -155 20/01/2021 2:38 pm
      Segueixo la norma de desconnectar de TV3 a la primera xarnegada que sento. Generalment, menys de 5 minuts, TV3 és un cagarro
    Montserrat 20/01/2021 12:45 pm
    Professooooor veig que pels comentaris del Món aquí van a la una els erkis i els de Vox!!! ER mai ha volgut la unitat Junqueres va trair al MHP Puigdemont ER és la criada de la màfia sociata
    299
    258
    Respon
      Si noia, 20/01/2021 1:33 pm
      per a mi el traïdor és el que va suspendre la DUI en segons i va fugir, Fuigpelmón...
      213
      297
      Respon
    Angelblau 20/01/2021 11:47 am
    Gran article Cotarelo. Només veien com lladren els nyols i poltrones ja val la pena.
    392
    339
    Respon
      Angelgroc 20/01/2021 1:37 pm
      Que hi farem, els corruptgents han trobat missals i raconets per pagar becaris com aquest que es passan el dia vomitant contra el soci mentres a les nits fan carantonyes per no desaparèixer.
      382
      217
      Respon
    Rai Mateu 20/01/2021 11:31 am
    No em posaré en el fons de l'article d'aquest senyor que ara sembla s'ha canviat de camisa... Però em posaré amb qui ha escrit l'article per penjar-lo a la xarxa (imagino que Cotarelo no escriu en català). PER FAVOR, reviseu com escriviu perquè heu fet una traducció més nefasta que el contingut.
    67
    25
    Respon
    Via fora els adormits 20/01/2021 11:18 am
    Els espanyols sembla que han aconseguit l'escenari que cercaven des la imposició del 155 l'any 2017. El què no comprenc és que tants de catalans hagin caigut en el parany espanyol. Resulta que ara per a alguns setciències l'enemic és un partit català i la televisió pública catalana... Si jo fos botifler o espanyol amb ànim d'assimilar els Països Catalans del tot a Espanya... em fregaria les mans. Us heu begut l'enteniment, mentrestant els líders (!?) dels partit annexionistes canvien de partits entre ells i van fent amb el suport de l'estat espanyol i el lawfare, el clavegueram, els fons reservats i Tacito. Desperteu-vos. Reaccioneu. No us equivoqueu de qui impedeix avançar cap a la independència.
    54
    87
    Respon
      Octubrista 20/01/2021 1:08 pm
      El president d'aquest "partit català" que critiquen els "setciències" és el de la foto de la ma sobre l'espatlla de la Soraya ? És el que, essent vicepresident de la Generalitat es va entrevistar amb Rajoy d'amagat del president Puigdemont ? Que potser aquest "partit català" és el que renega del 1-O ?
      261
      256
      Respon
        l'1-O? 20/01/2021 1:40 pm
        Aquella costellada que fam acabar estobats pels piolines? No va servir de res, un poc honorable va suspendre la DUI en segons i va fugir, Fuigpelmón...
        201
        220
        Respon
      Tripartit no, gràcies 20/01/2021 12:18 pm
      "per a alguns setciències l'enemic és un partit català i la televisió pública catalana... " El "partit català" que et refereixes és el que dona suport al PSOE a Madrid ? El que saboteja el Consell per a la República ? El que diu que hem d'ampliar la base amb un partit espanyolista com són els Comuns ? Una altra pregunta: quan dius la "televisió pública catalana " et refereixes a la televisió farcida de continguts en la llengua colonial sense doblar ni subtitular i pel que fa als continguts que ofereix en català, plens de castellanisme, barbarismes "digui-oigas" etc , especialment els que són suposadament humorístics, mentre que els continguts en castellà són, en general, correctes ?
      415
      336
      Respon
        Si noi, 20/01/2021 12:29 pm
        el partit que ha regalat la Diputació de BCN a la corrupta Nuria Marín del PSOE?
        245
        104
        Respon
      Totalment d'acord! 20/01/2021 11:42 am
      Hem de fer fora als corruptes i processistes que contaminan amb mentides, el fatxa Ramon és l'exemple de botifler infiltrat, només és dedica a crispar i confrontar com ha fet el pallasso Torra, gens honorable.
      279
      304
      Respon
        Ramon 20/01/2021 6:35 pm
        Veure la màfia calabresa en aquest estat d'histèria és un indicador que convida a l'optimisme sobre com els aniran les eleccions a ells i com ens aniran als netament independentistes.
    Luisnomeacuerdo 20/01/2021 10:29 am
    Por supuesto cotorralero, la principal ision del reino de España es acabar con el fascismo independentista y su programa excluyente y para eso el estado ha de usar todas sus herramientas como esta haciendo. Quedan dos telediarios a los borreguetes groñordos para ver la luz. Los insultos a [email protected]
    baldiret 20/01/2021 10:13 am
    Aquella malúria encomanadissa que té al seu si ERC
    71
    195
    Respon
    vendetta 20/01/2021 8:39 am
    FNC el unic partit ke parla clar al amo espanya a la gargola per sempre per botifler
    23
    11
    Respon
    Què es pot esperar d'un comunista reciclat a neocon? 20/01/2021 8:08 am
    Cotarelo ens ho ensenya: Resentiment i odi, es la demostració del mal que fan els calers quan jo se n'ha tingut mai, es perden els valors.
    499
    387
    Respon
      Peret del Fluvià 20/01/2021 9:25 am
      Ressentiment el teu dient les mentides (neocon) i les bajanades dels calers i els valors. A veure si trobes un exemple semblant al d'en Cotarelo, un intel·lectual compromès que defensi els drets universals (aquests que tenim també els catalans), entre la corrua de mediocres amb el cul llogat per l'estat o per ER. Ves que no siguis tu mateix, també, que tinguis d'una manera o altre, el cul llogat per ER.
      292
      434
      Respon
        Vols dir? 20/01/2021 11:45 am
        Corruptgència sempre ha estat un partit neoconservador com Trump, es dedican a crispar i confrontar amb mentides mentres van omplint-se les butxaques amb calers públics.
        205
        80
        Respon
        Cotarelo intelectual compromès? 20/01/2021 10:05 am
        Ho dius per passar d'un partit a un altre com un palanganero de jaqueta? D'aplaudir a Podemos a fer-ho amb la rància dreta corrupta catalanista, tot molt coherent...
        351
        250
        Respon
          uno que vive en Tabarnia 20/01/2021 4:04 pm
          parles de Compte Junqueras i el vasall Aragones?
          12
          27
          Respon
    Angelblau 20/01/2021 8:02 am
    Esta clar i català que avui en dia la TÑ3 fot fàstic.
    200
    121
    Respon
    I tot gracies al pallasso Torra, els corruptgents sempre la cagan i tiran les culpes al 'soci' que van forçar amb xantatges 20/01/2021 7:26 am
    En una rabieta infantil va finiquitar la legislatura menys fructifera en 300 anys, després Fuigpelmón li va estirar les orelles, ara no toca li va dir, les enquestes ens deixen per darrere d'erc. I tal dia farà un any...
    603
    563
    Respon
    LSO 20/01/2021 6:43 am
    Totalmente de acuerdo Ramón, se ha olvidado de Rac1 que también tiene unos tertulianos que siempre son los mismos desde hace años, tv3, cat.radio y Rac1, han ido quitándose de encima a los que eran de verdad indepes. se les ha notado muchísimo, se han quedado con españolistas estos no les fallan, anodinos que no sabes ni lo que son, y un indepe, por semana. Hace tiempo que desconecté de toda esta porquería, me empezaban a aburrir tanto, que prefiero el silencio. Olvidaba que Rac1 el fin de semana, es penoso los tertulianos que tiene, se quitaron al único por el que yo escuchaba esas tertulias ,que es Manuel Delgado, tv3 también se lo quitó de encima, ER detrás de todo esto.
    263
    380
    Respon
    Ramon 19/01/2021 11:27 pm
    A mi Junts per Catalunya també em curteja per diverses raons. Però només votaria quelcom que em fes més patxoca si el quelcom en qüestió no es presentés esmicolat de tal manera que l'únic que faran és ajudar Espanya a què ERC quedi per davant de Junts per Catalunya. I això sí que no m'ho perdonaria mai.
    278
    398
    Respon
      Ramoneta i puta 20/01/2021 3:52 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
        fat boy 20/01/2021 9:35 pm
        Tio, el Ramon es francament plasta pero tu et repeteixes mes que l'all i oli.
          Ramon 21/01/2021 1:54 pm
          Sí, aquest alterat d'ERC repeteix molt les coses però, caram, s'entén que ho faci perquè sempre tenen un nivell, una vàlua, una intel·ligència, que ho justifica.
    LlunyDeCAT 19/01/2021 11:03 pm
    No vaig pas votar el juny del 1977 perquè tota l'ensarronada de la Transició em repugnava. No vaig votar mai més... fins que ERC es va declarar independentista. Els vaig votar durant anys i ara.. ? Doncs enguany cal votar fora del tripartit independentista. Votar FNC o l'Espot. Però no votar pas ERC/JXCAT/CUP.
    97
    190
    Respon
      Si noi, 20/01/2021 7:48 am
      No tu creu ni tu... Tornan les directrius corruptgents en precampanya?
      291
      127
      Respon
    Octubrista 19/01/2021 11:00 pm
    Es trist però el senyor Cotarelo té tota la raó. Sap greu sobre tot pels independentistes que ben segur encara hi ha dins ERC i per la gent que els ha votat alguna vegada, però ja hem perdut massa temps i la ERC actual, els seus dirigents, són un fre en el camí cap la independència. Tant és si en són conscients com no: cal que els militants que volen la independència els fotin una puntada de peu al cul o que canviïn de partit.
    714
    719
    Respon
    Ramon 19/01/2021 10:56 pm
    Doncs jo no sento pas vergonya per haver votat ERC. Quan ho vaig fer, era un partit nacionalista català. Més aviat sento orgull per haver deixat de fer-ho just en el moment precís. O sigui quan la bifurcació. Ja llavors, em va fer mala espina. Però ni en el pitjor dels malsons m'hauria imaginat que la deriva hauria set aquesta.
    451
    588
    Respon
      Ramoneta i puta 20/01/2021 4:00 pm
      Fill meu, no menteixis. Recordo el primer cop que vas anar a votar. Anavem tu, jo i Duran i Lleida, tu tot cufoi vas votar el sobre qu'et va donar el papà.
    Montserrat 19/01/2021 10:23 pm
    Professor Cotarelo sento vergonya d'haver votat tants anys a ER. Sé que els seus sicaris l'estan assetjant indecentment. Quina vergonya! Moltes gràcies per persistir...i no deixi Palinuro!
    711
    676
    Respon
      Ramoneta i puta 20/01/2021 7:20 am
      Filla meva, mentir en política és molt lleig, fa massa corruptgent.
      386
      264
      Respon
    Que algú prengui consciència!!!! 19/01/2021 10:14 pm
    La veritat és que, ara per ara, la independència de Catalunya és una quimera que per desgràcia vam tenir a les mans quan ningú es va atrevir a proclamar-la. Els partits independentistes, són falsos. Per desgràcia, aquests benestants ens estàn foten la vida als obrers que sí que la volem de debò, clar, alguns rics i benestants catalans imagino que també la volen com nosaltres. La diferència rau a la butxaca; els obrers som pobres i ells rics i, per desgràcia, em sap molt greu que la gent no vegi com ens manipulen els partits del nostre país per guardar la pela i la cadira. La paraula seria que no tenen collons ni conys per fer i buscar, proclamar la independència, ja que així s'asseguren un tiberi que molts no tenim garantit a les nostres panxes pobres i malestants. Els aplaudeixo a els nostres polítics i als nostres conciutadans independentistes, ja que, gràcies a ells, en breu, tornarem a notar aquell alè indecent que van viure els nostres grans on molts aixecaben el braç i tot era blanc i negre. Sols queda l'esperança que surti algú que vulgui el bo i millor per tota la gent que sap que la llibertat, és l'únic camí per a la felicitat d'un poble. Visc-a-Catalunya.
    180
    112
    Respon
    Ramon 19/01/2021 10:07 pm
    El desllorigador d'aquest atzucac serà que ERC sofreixi una patacada de tal calibre que salti pels aires la cúpula traïdora i es redreci la línia del partit. Seria molt bonic que tot plegat es produís abans. O sigui que sorgís un fort corrent intern que es rebel·li contra aquesta vergonya nacional. O que la sacsejada provingui d'una personalitat destacada que digui PROU! Però em temo que res d'això no passarà sense la prèvia patacada electoral.
    774
    932
    Respon
      Si noi, 20/01/2021 8:20 am
      per traïció Fuigpelmón, el que va suspendre la DUI en egons i va fugir.
      363
      248
      Respon
        Apa noi!! 20/01/2021 3:08 pm
        La suspèn per la traició del mossèn. Però, ja se sap, Roma no paga traïdors.
        28
        146
        Respon
    Pere IV 19/01/2021 9:55 pm
    Girona: Els catalans que durant molts anys han cregut i confiat cegament en ERC ho han fet perquè estaven realment convençuts que votaven un partit català i d'esquerres, com em passava a mí mateix no fa encara quinze anys. Per molt dur que se'ls faci admetre que el partit dels seus amors ha deixat de ser una cosa i l'altra, acabaran rendint-se a l'evidència. És feina nostra obrir-los els ulls i fer-los veure que ERC, lluny de ser un partit independentista, ha esdevingut a Catalunya mateix l'aliat per excel.lència d'Espanya i l'obstacle principal a la independència. La mentida no pot ser eterna. Aprendran que: "Hom pot enganyar tothom un poc de temps; hom pot enganyar alguns durant molt de temps, però hom no pot enganyar tothom tot el temps. (Abraham Lincoln). Seran desemmascarats i serem lliures.
    738
    845
    Respon
      Es clar que si, els corruptgents han demostrat ser molt més indepes: 20/01/2021 8:26 am
      Pujol: ara no toca mentre s'omplia les butxaques. Miss Catalunya: una costellada de 3 respostes, trencar la paraula donada i xantatge. Fuigpelmón: Suspen la DUI en segons i fuig. Torra: un pallasso crispador que avergonyeix Catalunya. Borras: bona tria, cumpleix els requisits, està investigada per corrupte com Nuria Marín.
      537
      385
      Respon
    Ramon 19/01/2021 9:54 pm
    Els que hem tingut tota la vida el PSC per enemic real (i la major part del temps enemic gairebé únic) notem d'immediat l'empremta de la màfia sociata en molts tics de l'actual ERC. Com per exemple aquesta pulsió totalitària en l'espai mediàtic. Quasi tot al servei del tripartit però ells no en tenen prou. No toleren el "quasi". Una sola veu discrepant ja és més del que poden suportar. A tal efecte, el titella fa exactament com el titellaire. Intentar silenciar, denigrar o, com a mínim, connotar per estigmatizar i en darrer terme neutralitzar. Dir ERC és dir màfia sociata.
    649
    789
    Respon
      Ramoneta i puta 20/01/2021 4:13 pm
      Fill meu, coneixes ta mare però no ton pare. Has vist com t'assembles a Duran i Lleida?
    enterrador 19/01/2021 9:24 pm
    OK, mas claro imposible.
    155
    146
    Respon
    Doctor Strangelove 19/01/2021 9:23 pm
    Vell, lleig i fastgós.En fi, s,ha de ser molt poca solta per triar un ésser com aquest per fer de sicari. Hitler era més fi. DOC.
    176
    246
    Respon
      Anònim 20/01/2021 10:17 am
      Si seguiu així, les dèries, ús podriran el pensament
    Girona 19/01/2021 9:08 pm
    El clima polític és asfixiant. Molts catalans han confiat en ERC durant tants anys que ara són incapaços -ves a saber fins quan-de descobrir clarament les mentides que ens han anat fotent. I la majoria de la gent encara es deixa entabanar amb la lluita esquerra-dreta, com si no tinguéssim exemples arreu del món, d'abusos comesos per "esquerres" i om si el PSOE no hagués utilitzat sicaris per crear un grup assassí. Per exemple. Quan despertarem els catalans? Mai no entendrem que o anem plegats o deixem sense futur els nostres fills i néts?
    468
    590
    Respon
      Homeeee!!!! 20/01/2021 12:54 pm
      Per mentides Fuigpelmón: Suspen la DUI en segons i fuig, promet tornar i encara l'esperem...
      145
      35
      Respon
        Apa noi! 20/01/2021 3:34 pm
        La suspèn per la traició del mossèn. Però, ja se sap, Roma no paga traïdors i així va acabar engarjolat i hi continua.
        25
        22
        Respon
        Apa noi! 20/01/2021 3:06 pm
        La suspèn per la traició del mossèn. Però Roma no paga traïdors i així ha acabat.
    A. M 19/01/2021 8:59 pm
    Disculpa Cotarelo, però t'ha tocat la Tramuntana
    519
    412
    Respon
    Sol passar amb els avis que han abusat de substàncies de joves... 19/01/2021 8:47 pm
    Han cremat masses neurones, si eran fexistes es tornan comunistes, i si eran comunistes es tornan corruptgents.
    529
    417
    Respon
    Cge 19/01/2021 8:41 pm
    Gràcies Ramon per dir les veritats que molts no volen sentir. JxC no podia fer un altre cosa, crec que ja imaginava que s'impugnarien, pxq a tots ens interessa que es voti el 14f. Segueixi el seu Palinuro, el llegeixo cada dia.
    311
    413
    Respon
      Si noi, 20/01/2021 12:10 pm
      Difícil que un corruptgent (de sempre o nouvingut) sigui sincer o honest...
      155
      44
      Respon
    molt lùcid sr Cotarelo 19/01/2021 8:36 pm
    totalment d'acord amb els seu anàlisis.....malgrat q junqueras i erc volien anul.lar-ho, malgrat tot , els catalans l'1-O vam tastar la llibertat i això no és pot oblidar....no s'entén a q juguen els d junts o potser s'entén massa bé....però nosaltres PERSISTIREM, RESISITIREM I GUANYAREM
    270
    376
    Respon
      Lucid? Impossible! 20/01/2021 8:31 am
      O va torrat, o va fumat, o està ga-ga, o no s'ha pres la medicació.
      416
      312
      Respon
    Prou Erc=ErE(esp.) 19/01/2021 8:31 pm
    Recordo Sergi Sol criticant que Pilar Rahola sortia massa a la tele, la van fer plegar, sols hi va un dia I el dissabte ben tard I contryolada per un esquerroide, I ... Sergi Sol hi surt dia si I dia també, per no dir res de nou.
    406
    518
    Respon
    Jo 19/01/2021 8:29 pm
    Bravo, si non e vero e ben trobatto. Ma guarda.......... ¡E VERO!.
    245
    357
    Respon
    Ramon 19/01/2021 8:29 pm
    Ara bé, que l'espai mediàtic de Catalunya és orwellià, per descomptat. Jo tinc l'esperança que això ens ho mig resolgui involuntàriament el creixement de VOX a Tavèrnia.
    64
    177
    Respon
    Ramon 19/01/2021 8:14 pm
    En realitat, Cotarelo, ERC en sí mateixa no és res. No té entitat pròpia. Des de fa 20 anys ençà és un titella de la màfia sociata. Si el titella ERC rep propaganda de mitjans públics és perquè la màfia sociata ja sap que els netament independentistes mai no votaríem sucursalista, per això malden per fer-nos votar ERC (que al cap i la fi és un vot per a la casa comuna tripartita).
    336
    436
    Respon
      Si noi, 20/01/2021 8:12 am
      normal en tu, votar corruptes. Votes amb la butxaca en lloc de votar amb el cervell, ti va el sou de becari, oi?
      253
      134
      Respon
        Que cinic, tu si, becari 20/01/2021 1:38 pm
        OSTRES, Quin cinisme, el becari acusant als altres de cobrar per la feina que fa ell... Com a minim podries ser mes discret, s'et nota taaaaant el llautó, "Si noi,"...
        25
        129
        Respon
          Si noi, 20/01/2021 2:06 pm
          tinc altres Nicks, el que més faig servir és Ramon
          126
          12
          Respon

Respon a Rai Mateu Cancel·la les respostes