Missing 'path' query parameter

El president del grup parlamentari d’ERC, Joan Puigcercós ha assegurat que Esquerra es posarà al costat del Govern si aquest decideix fer “un pas endavant” per aconseguir que Catalunya obtingui el concert econòmic. Puigcercós ha parlat de canviar el verb “retallar” per “reformar” i ha indicat que “entén” l’esforç de contenció del dèficit públic que està fent el Govern i ha recordat que “també ERC és responsable d’aquesta situació”.

Els republicans volen que la proposta de pacte fiscal amb l’Estat que sortirà del Parlament de Catalunya permeti “cobrar, gestionar i liquidar” tots els impostos. De no fer-ho, Puigcercós opina que es mantindria el dèficit fiscal, que a Catalunya és “crònic i sostingut”. “Hem de lluitar per un canvi de paradigma que acabi amb el dèficit fiscal”, ha indicat el president del grup d’ERC al Parlament.

Falta de respecte del PPC al Parlament

Segons Puigcercós, els recursos que el PPC ha presentat davant del Tribunal Constitucional (TC) són “una falta de respecte” al Parlament i més, si es té en compte “com s’escullen els membres del TC”. Per això, ha insistit en la necessitat d’escollir entre aquesta aliança i una de nova, amb els objectius “clars i definits”, amb ERC.

Compromís de Mas pel pacte fiscal

El president de la Generalitat, Artur Mas, s’ha compromès amb ERC a “jugar fort i a fons” per aconseguir el pacte fiscal en la línia del concert econòmic després de les eleccions generals del 20 de novembre.

Mas ha advertit, però, del risc de voler “mimetitzar” el concert econòmic del País Basc, i ha apostat perquè Catalunya dissenyi un model propi.

Per això, ha emplaçat als republicans a esperar el model en què treballa la comissió parlamentària sobre el pacte fiscal per a que Catalunya “sigui un país adult pel que fa a la gestió dels ingressos”.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter