La portaveu del PPC al Parlament de Catalunya, Dolors Montserrat, ha lamentat “la falta d’imaginació del Govern per a fomentar el turisme a Catalunya”. En aquest sentit, considera que “no estan promocionant suficientment les múltiples ofertes turístiques que tenim i la davallada de turistes ja és una realitat”.

Segons dades fetes públiques pel Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç, Catalunya va rebre al maig 1,2 milions de turistes estrangers, la qual cosa suposa un descens del 13,1% respecte al mateix període de l’any passat. Malgrat aquest desens, Catalunya continua sent, el principal destí turístic de l’Estat Espanyol però, és la comunitat que més pateix la davallada després de les Canàries. I la baixada turística es deu sobretot, a la caiguda del turisme francès.

Pels populars la dada que assenyala que Catalunya ha perdut el 13% de turistes és “molt significativa” tenint en compte que “estem a les portes de l’estiu”. En aquest sentit, la portaveu ha criticat la “inacció” del Govern de la Generalitat ja que no proposa “cap mesura” per fer front a la caiguda de l’ocupació hotelera.

I per altre banda, Montserrat ha recordat que en la passada edició de Fitur, estaven presents les principals marques turístiques catalanes, però dins d’aquestes moltes destinacions, localitats i ofertes turístiques quedaven completament “diluïdes o no eren presents”. En aquests sentit, ha explicat que degut a que moltes destinacions o ofertes no disposen de prou pressupost per adquirir espais propis i es presenten dins dels espais de les diputacions.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa