Les empreses catalanes són més rendibles i més sòlides que les espanyoles. Aquesta és una de les conclusions de l’informe de l’empresa catalana 2010 que ha presentat avui el president de la Cambra de Comerç de Barcelona, Miquel Valls. El document, que valora més del 30% del teixit empresarial, afirma que la crisi econòmica ha comportat un creixement més equilibrat de les empreses catalanes.

Un creixement que ha vingut per un augment de les exportacions, que han crescut un 30% el 2010, i la productivitat, alhora que les empreses han aconseguint reduir els seus nivells d’endeutament. La part negativa però és que la internacionalització no ha comportat més ocupació, malgrat frenar la caiguda.

Precisament aquest és, segons Valls, el repte de futur que té el teixit empresarial català; “afavorir el naixement de noves empreses i consolidar les ja existents, a través de la seva internacionalització”. En el primer cas, és clau, ha afegit, “rellançar la capacitat emprenedora” que tradicionalment ha tingut Catalunya, ha afegit Valls.

Expectatives en la nova llei d’emprenedors

El president de la Cambra ha afegit que el sector empresarial té moltes expectatives posades en la nova llei d’emprenedors que el nou govern espanyol del PP vol tirar endavant per facilitar la creació d’ocupació.

En aquest sentit, Valls espera que el nou text inclogui algunes de les demandes que es fan des del món empresarial com per exemple que pimes i autònomes no hagin de liquidar l’IVA fins cobrar les factures corresponents. També ha reiterat la necessitat de simplificar el procediment burocràtic per a la creació de noves empreses.

L’acte de presentació de l’informe l’ha presidit el conseller d’Economia i Coneixement, Andreu Mas-Colell.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa