Encara que la paraula Catalunya o l’actual estructura de l’Estat no va aparèixer ahir en el cara a cara entre Alfredo Pérez Rubalcaba i Mariano Rajoy, aquest va obtenir un 37% de share a Catalunya, és a dir, menys de la meitat de les televisions enceses durant la nit van estar connectades al debat. En total van veure el debat 1,3 milions de catalans.
Aquest percentatge correspon a la suma de les audiències de totes les televisions que ahir es van connectar a la senyal de de l’Acadèmia de la Televisió, entre elles TVE, Cuatro, Antena3 o La Sexta. En aquest cas, però, la majoria de catalans va decidir seguir el debat per Televisió Espanyola, amb un 20,7% de share (741.000 espectadors).
Si es mira individualment per canals i no se sumen totes les cadenes que van emetre el cara a cara, el programa més vist de la franja nocturna d’ahir va ser ‘El convidat’, la visita d’Albert Om a casa de Carles Rexach (22,1% – 784.000 espectadors) i abans Crackòvia (19,9% – 764.000 espectadors).
Entre els espanyols el debat sí va tenir una audiència massiva, encara que molt inferior als debats dels darrers quatre i vuit anys: 54,1% de share entre totes les cadenes que el van emetre, gairebé 12 milions de persones van estar pendents dels dos candidats, la majoria també a través de la L1.