Missing 'path' query parameter

El Golf Cabriolet arriba a la tercera generació. Reinterpreta la filosofia que el va popularitzar exhibint una línia elegant, més plana. El redisseny de la cua i l’increment de la inclinació del vidre tornen a convertir-lo en referent. En un producte de culte anhelat en el segment. Porta sostre de lona a diferència de l’EOS, que duu cabina dura. Fa 4,25 metres i perd l’arc de seguretat permanent del Cabriolet precedent. Confia la protecció dels seus ocupants a un sistema que, en cas de sinistre i en només 0,25 mil•lèsimes de segon fa emergir unes anelles metàl•liques de protecció que hi ha amagades darrera mateix dels recolza caps posteriors (un mecanisme estrenat pel New Beetle l’any 2003 que també porta l’EOS). El sistema d’obertura i tancament de la capota és automàtic. L’accionament es fa a través d’un únic botó situat darrera la palanca del canvi. El procés d’obertura tarda 9,5 segons fins que la coberta queda completament amagada en el compartiment del maleter i pot activar-se en marxa a una velocitat màxima de fins a 30 Km/h. Per tornar a cobrir l’habitacle es necessiten 11 segons. Un senyal acústic i una indicació en el panell de comandaments certifiquen que el procés ha finalitzat.

L’interior arriba reforçat per unes barilles transversals cargolades que, de pas, suporten un doble sostre folrat. La solució estalvia bona part dels efectes de l’aire i incideix positivament en la rumorositat. Les costures longitudinals que l’àrea central amb els costats també fan la funció de desaigua, la luneta posterior –de vidre calefactable- arriba soldada a la capota i el nou sistema de segellat de portes i finestres fa possible que pràcticament no hi hagi diferències (en decibels) amb un Golf normal de darrera generació. A l’habitacle hi imperen les tonalitats fosques. Asseure-s’hi és tot un plaer. Especialment si ens toca conduir-lo perquè els reglatges faciliten una ubicació òptima, l’ergonomia és norma i no hi ha llacunes de visibilitat. Els ajustaments semblen mil•limètrics i les motllures que hi trobem contribueixen a crear un agradable ambient de sòbria esportivitat. El volant multifunció arriba folrat en pell, fa joc amb els seients i permet gestionar intuïtivament l’equip d’àudio, el sistema mans lliures de telefonia mòbil, el navegador i l’ordinador de viatge. Pensat per a quatre passatgers, porta una banqueta posterior esculpida de manera que hi puguin seure dos adults que –això sí- gaudiran de prou espai per a les cames. Al davant, les places són, si fa no fa, idèntiques al seu homònim completament carrossat. Però per accedir al darrera s’ha de retirar el respatller dels seients del davant. El mecanisme porta memòria però el grau d’inclinació i l’espai disponible per poder passar cos i cames, obliguen a practicar una mica de contorsionisme. El maleter és més aviat testimonial. Reserva només 250 litres, porta anelles de subjecció i té una boca de càrrega que compromet la possibilitat d’enquibir-hi paquets d’un cert envolum.

La versió Golf Cabriolet d’accès munta un motor TSI 1.2 de gasolina d’injecció directa de 105 CV però la casa també ofereix un TSI 1.4 de 122 CV; un 1.4 TSI de 160 CV un 1.6 TDI i el 2.0 TDI de 140 CV. A partir de l’1.2 TSI, totes les versions es poden demanar amb el canvi canvi DSG d’embragatge pilotat de set relacions que treballa amb dos embragatges simultàniament (segons es tracti de relacions parelles o senars). Garantit de per vida i sense manteniment, funciona a partir d’una anàlisi de l’accelerador; els frens i la direcció. Tan simple com un canvi manual dels de sempre però molt més resolutiu. Un prodigi de progressivitat que ignora els retards en la resposta i el solapament entre marxes proporcionant resultats francament increïbles. De pujada i en reduccions. Amb una precisió mil•limètrica desconeguda fins ara en els canvis robotitzats. Amb autèntiques possibilitats de trobar aquell punt geniüt que demanden els més puristes i amb l’opció de circular, en règim manual, de manera que el conductor actuï sobre la palanca, com si fos un seqüencial, o els commutadors que reposen a banda i banda del volant (a l’estil dels autos de competició). Un magnífic exemple de finura en el rodament i de tecnologia aplicada que munta unes suspensions tirant a fermes per obtenir una petjada sòlida.

Afrontar amb el Golf Cabriolet una carretera de muntanya, per exemple, acaba esdevenint gratificador per la confiança que transmet. La distància entre els eixos, la tara final de l’auto, el tacte de la direcció, la facilitat de manipulació del canvi i l’efectivitat dels frens són aliats perfectes per aquesta posada en escena. En ciutat, els sensors d’estacionament ajuden bé en les maniobres compromeses quan a l’espai disponible i en l’equipament val la pena destacar l’esforç del fabricant a l’hora de reforçar baixos, laterals, travessers i portes (rigidesa de 13.500 Nm/grau) i d’equipar el cotxe amb airbags de cap/tòrax frontal; laterals i de cama pel conductor. VW també ofereix en opció un paquet anomenat ‘BlueMotion Technologies’ amb sistema Start/Stop de parada automàtica en les retencions i recuperació d’energia en les frenades.

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa
Missing 'path' query parameter