Canviar poc per mantenir allò que ja era bo. Aquesta sembla que ha estat la màxima de la casa francesa a l’hora de rentar-li la cara al C5. La transformació ha estat, bàsicament, estètica. Mesures i habitabilitat es mantenen idèntiques. El més visible ho trobem als extrems del cotxe i en alguns cromats. L’engraellat frontal resulta menys barroc. Se simplifiquen les línies i el segell de marca es potencia amb unes òptiques que guanyen presència allargant-se cap els laterals i adoptant tecnologia LED al perfil inferior com a funció de llum diürna. Al darrera, la transformació pren més protagonisme perquè els fars queden enfosquits amb una coberta transparent batejada com a Dark Cristal. Tot plegat per a definir unes línies més netes i equilibrades.
L’ambient que s’aprecia a l’interior és molt refinat. D’auto familiar al llindar del segment Prèmium. Materials nobles i uns seients amplis et donen la benvinguda. Els reglatges elèctrics són infinits i el confort tèrmic i acústic, inaudit. Qui seu davant del volant del C5 amb acabat Exclusive es beneficia d’una llarga llista d’elements tecnològics pensats per fer la vida més fàcil a bord. Incorpora els sistemes intel•ligents ja vistos en el C4, com ara l’alerta en el canvi involuntari de carril, els fars bi-xenó autodireccionals, el programador per limitar la velocitat o els mecanismes acústics d’advertiment de proximitat i d’ajut en l’estacionament. La ràdio amb CD porta MP3, munta set airbags, ABS amb repartidor de frenada, EBD i ESP. Un equipament molt atractiu per aquells que valoren el confort de marxa i han de fer llargs desplaçaments en família i equipatge.
En el capítol de comportament i confort tampoc no hi ha canvis. La berlina francesa continua ocupant un dels llocs destacats quan a qualitat de rodadura. Citroën conserva la tecnologia hidràulica . La tercera generació del sistema Hidractive assegura la variació automàtica de l’alçada respecte del terra i es pot programar en dos nivells en funció del perfil de la carretera o de l’efectivitat. La primera s’encarrega de devorar literalment totes les irregularitats del paviment per evitar que a l’interior es notin les sotragades. El benefici pel passatge és inqüestionable però hem d’advertir que fa perdre tacte. Tant d’esmorteïment acaba per emmascarar una part del què passa per sota els pneumàtics i aquest aïllament pot fer perdre sensació de seguretat a l’hora de negociar revolts en carreteres on el manteniment de l’asfalt no és de rebut. El mode Sport endureix tot el conjunt. Incrementa els límits d’adherència però, –sincerament- tampoc aporta gaire més sensibilitat.
La modificació més important en l’oferta mecànica és l’arribada del motor eHDI amb sistema micro-híbrid. Un bloc de 1600 c.c. de 112 CV de potència muntat sobre una caixa de canvis automàtica de sis velocitats. Aquesta base mecànica s’ha associat a un sistema automàtic Stop&Start de segona generació amb e-booster per aconseguir que la bateria pugui fer fins a 600.000 cicles d’engegada sense defallir. que arriba a estalviar un 20% de la despesa de combustible i situa les mitjanes en un gens menyspreable xifre 4,6 litres.