L’escrit de Gonzalo Boye al Tribunal Supremo demanant informació sobre l’estat del procediment contra el MHP Puigdemont és un d’aquests trets d’habilitat forense que sovintegen la seva feina i posa un cop més al jutge Llarena entre l’espasa i la paret. O suspèn les euroordres i, per tant, el procés judicial, o se situa fora de l’ordinament europeu, com si fos un foragit.

En principi, aquesta demanda d’informació no seria necessària si el tribunal espanyol hagués interpretat la resolució del Tribunal General com el mateix Tribunal General ho fa: les euroordres estan suspenses en tot el territori de la UE, Espanya inclosa. El mateix TG recorda que així és en efecte, com s’ha demostrat quan els tribunals italians no han aplicat el requeriment espanyol en el cas de la detenció de l’Alguer. Però precisament aquesta mateixa detenció prova que, per al tribunal espanyol, les euroordres estan en vigor i, per tant, el procés segueix el seu curs.

És, doncs, imperatiu que el jutge Llarena aclareix aquest punt, si accepta o no la suspensió de les euroordres i, per tant, la del procés judicial, tant a l’exterior com a l’interior, almenys el procés pels suposats delictes inclosos en l’euroordre.

Si Llarena accepta la suspensió del procediment també a l’interior, en espera de la decisió del Tribunal de Justícia sobre les prejudicials, no es podrà detenir al president i els exiliats amb ell si tornessin a Catalunya. Cal, doncs, esperar la decisió del jutge Llarena que obliga a l’Estat a garantir la seguretat jurídica del president Puigdemont en contra del mateix Estat. Sens dubte, un exemple de confrontació intel·ligent.

Suposem que la garantia existeix i el president pot tornar. Quines serien les conseqüències polítiques? El president tornaria com a president del Consell per la República i del partit JxC. Transitòriament, perquè encara tindria pendents les resolucions de la justícia europea. Si aquestes li són favorables, com tot sembla indicar, i ja ni l’escau la immunitat del Parlament Europeu, la seva tornada esdevindrà definitiva encara que no sapiguem quan. Però sí que s’albiren a l’horitzó dos terratrèmols, un judicial i l’altre polític. El judicial dona el tret de gràcia a la causa general de l’1-O, que ha estat un judici-farsa del principi a la fi. El terratrèmol polític sembla una mica més complicat i, a més a més, dependrà del moment exacte en què la presència del president esdevingui definitiva.

En tornant amb el seu discurs de recuperació de la DUI, Puigdemont pot revifar el pansit moviment independentista, però fins a quin punt i en quines circumstàncies? Si la tornada del president legítim de Catalunya encetés un moviment popular de reagrupament al voltant del seu lideratge, seria adient convocar eleccions a les quals el president hauria de decidir si es presentava com a president del partit JxC o d’una mena d’ens unitari, per sobre dels partits polítics, com el Consell per la República però a l’interior.

El problema és que a Catalunya hi ha un govern teòricament independentista amb participació, entre reticent i entusiasta, del partit del president i no té previstes eleccions fins al 2025 ni desitjos de fer-ho. La idea d’avançar les eleccions trencant el govern glaça de terror l’independentisme davant l’alta probabilitat d’un altre tripartit amb el PSC de soci parlamentari i àrbitre de la situació. 

Tot sigui pel partit. ERC no ha arribat pas a la presidència de la Generalitat i a l’hegemonia dins de l’independentisme després de tants anys per perdre-les en una confrontació electoral poc prometedora. Totes les urgències amb els quals els republicans exigien al MHP Torra que avancés les eleccions són ara crides a la tranquil·litat i la normalitat d’un govern estable amb un termini de tres anys i escaig. De moment, l’independentisme hegemònic és el pragmàtic. Si pot ser-ho el radical unilateralista, està per veure quan toqui.

En el probable cas que el president hagi d’esperar unes eleccions autonòmiques normals per presentar la seva candidatura en pro de la unilateralitat, la qüestió de si ho fa com a president d’un partit o d’una altra forma d’organització, a l’estil de la Crida, serà decisiva. Decisiva al mateix temps que endiabladament complicada amb la dinàmica de la partitocràcia catalana. Ambdues possibilitats presenten riscs i oportunitats. Una llista nova de país es basa en el carisma d’un president legítim de la Generalitat, doncs, de tots els catalans; però és una llista nova que, si no obté una majoria absoluta, no serà res. Una llista de partit, en canvi, es basa en una militància i uns recursos institucionals; però és una llista de partit probable base d’una repetició del govern de coalició que tampoc no ens durà a la independència, sinó a un nou intercanvi de cadires.

Comentaris

  1. Icona del comentari de: No cola a novembre 30, 2021 | 19:16
    No cola novembre 30, 2021 | 19:16
    Ja sabem que tens somnis humits amb el reietó. Si torna haurà fet tard perquè no va guanyar les ultimes eleccions. El seu error va ser marxar cagant llets i presentar-se a unes eleccions il·legals, que ell va legalitzar amb el seu comportament. Tal com va dir l'activista opositor Navalni "si vull fer política a Rusia, he de ser a Rusia". Una gran lliço que el reietó encara no ha après.
    • Icona del comentari de: fat boy a novembre 30, 2021 | 20:43
      fat boy novembre 30, 2021 | 20:43
      El Navalni es veu que no sap qui era un senyor que es deia Lenin, o un altre que es deia De Gaulle.
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 11:01
        Ricard desembre 01, 2021 | 11:01
        L'annexionista "no cola", que canvia el nick segons el dia, no cerca arguments sinó simplement ve a calumniar al President. Somnia en veure el President empresonat pels castellanistes, mentiders i criminals.
        • Icona del comentari de: No cola a desembre 01, 2021 | 18:03
          No cola desembre 01, 2021 | 18:03
          M'encanta veure els milhomes i gossos folls com tu més despistats que un ànec en un garatge obsessionat amb els nicks Tots sabem que els de la teva raça superior, sou els purs, els únics, els millors i que estarien ben disposats a fer el mateix que els nazis, només de pensar-hi ja et ve sulivera, oi? Estic encantat de no ser dels teus
          • Icona del comentari de: Xavier a desembre 01, 2021 | 20:20
            Xavier desembre 01, 2021 | 20:20
            Insultant no solsament perds els papers i quedes com un maleducat Fas palès la teva manca de arguments Rabia autonimista digne de ER
          • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 20:35
            Ricard desembre 01, 2021 | 20:35
            Invents de fanàtic annexionista. No es pot atribuir res del que diu amb el que dic.
        • Icona del comentari de: No cola a desembre 03, 2021 | 15:21
          No cola desembre 03, 2021 | 15:21
          De fanatismes tu en saps molt, de fet nets el mestre. I t'he respòs exactament al que has dit, però si tens un problema de comprensión lectora ves al metge
    • Icona del comentari de: JordiP a desembre 01, 2021 | 11:27
      JordiP desembre 01, 2021 | 11:27
      T'equivoques. L'exili de Puigdemont està (pel que sembla) portant a la paperera de la història el setge a l'independentisme que va nàixer l'endemà del 3-O (presa pública de posició del nét polític de Franco: Felipe VI). Si els sicaris de Llarena haguèssin trincat Puigdemont, estaria condemnat, emprisonat i mantingut emmudit. I cap de les vergonyes del sistema del 78 hauria sortit a la llum. Fixa't que, gràcies a aixó, l'entramat políticjudicial de la reacció postfranquista està a punt de desplomar-se com diuen a Castella: "se le caerán los palos del sombrajo". Per aquest camí hi han més possibilitats de trencar la trinxera "atada y bien atada"; crec que valia la pena exiliar-se. I llàstima que no s'hagués exiliat tot el Govern Puigdemont. El soroll exterior hauria estat més important. En qualsevol cas, és una sort que ja no hi hagi pena de mort i afusellaments, ni Pedros Urraca que valguin.
    • Icona del comentari de: Estrijol a desembre 01, 2021 | 13:51
      Estrijol desembre 01, 2021 | 13:51
      Retirar-se a un lloc segur des d'on organitzar la resistència, com De Gaulle, o quedar-se i pactar amb l'enemic, com Pétain. Aquest era el dilema: Comportar-se com un patriota, o fer-ho com un miserable covard.
    • Icona del comentari de: Per Cot, el gos de l'amo corruptgent a desembre 01, 2021 | 17:30
      Per Cot, el gos de l'amo corruptgent desembre 01, 2021 | 17:30
      Ha censurat el meu comentari (cap insult, només fets), no és el primer cop. Fa pocs mesos vostè es queixava de la disminució de subvencions públiques que reb i segueix amb la linea editorial clarament corruptgent, jo sap que "el gos mai ha de mossegar la mà que li dona de menjar"? A on va estudiar periodisme? A Ankara?
      • Icona del comentari de: ERC, UNA MAFIA DICTARIAL.JUNQUERIL a desembre 01, 2021 | 18:14
        ERC, UNA MAFIA DICTARIAL.JUNQUERIL desembre 01, 2021 | 18:14
        Mafia Ferrovial del caudillo Junqueras de Franco y de Erc. Pobre Catalunya amb la dictadura dels miserables ferrovial, i la merda junquerial del NODO.JUNQUERAS.TV3, pur junquerisme d'importació d'emigrants i compra de vots. Junqueras un caudillo vulgar
        • Icona del comentari de: Fins als nassos de juntsxlapasta a desembre 03, 2021 | 15:22
          Fins als nassos de juntsxlapasta desembre 03, 2021 | 15:22
          Torneu els calers del palau lladres de juntos
      • Icona del comentari de: Per Cot a desembre 01, 2021 | 18:55
        Per Cot desembre 01, 2021 | 18:55
        Òbviament té una aplicació poc professional... Pagui millor i tindrà un bon producte...
    • Icona del comentari de: Jhon a desembre 02, 2021 | 21:49
      Jhon desembre 02, 2021 | 21:49
      Parleu del juanito ?
  2. Icona del comentari de: Cat a novembre 30, 2021 | 19:23
    Cat novembre 30, 2021 | 19:23
    Un personatge que va mentir dient-nos que proclamaria la independència, i va fer fer el ridícul més gran de la història dels catalans, que coi vols que faci? El ridícul una vegada més. Ja m'imagino Rusia e Israel preguntant per quants segons ens han de reconèixer. El gran líder que ni tant sols és capaç de mobilitzar la gent del seu partit i els seus votants perquè s'apuntin al seu club privat. Hem de ser un milió, deia. I just arriben a 100.000. En fi, que no se'l creuen ni els seus.
    • Icona del comentari de: Somatent a desembre 01, 2021 | 09:08
      Somatent desembre 01, 2021 | 09:08
      Va reietó...seguix votant ERC...
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 11:03
        Ricard desembre 01, 2021 | 11:03
        "Cat" no vota ERC. És un simple annexionista castellà, que somnia veure tot català no esclavitzat torturat i a la presó.
      • Icona del comentari de: Cat a desembre 01, 2021 | 14:23
        Cat desembre 01, 2021 | 14:23
        Votaré a qui vulgui, exactament com tu i els de la ultradreta catalana, faltaria mes
        • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 17:18
          Ricard desembre 01, 2021 | 17:18
          El que voti l'agressor castellanista se me'n refot. El que em molesta es que es posi mil nicks per dir el mateix a diferents comentaris.
          • Icona del comentari de: Psiquiatra de 'Ricard' a desembre 03, 2021 | 11:07
            Psiquiatra de "Ricard" desembre 03, 2021 | 11:07
            No le hagáis mucho caso a "ricard". Seguidle la corriente. A veces escribe con el nombre de Ricard, otras veces con el de luisnomeacuerdo, otras veces se hace llamar claravalls, alguna que otra vez usa el nick de narcis, y a veces el de gonzalo. El que más usa es el de doctor strangelove...o algo así. "Ricard" sufre un trastorno de múltiple personalidad. No seáis crueles, por favor. Esta actualmente bajo tratamiento, pero le permitimos que se desahogue de vez en cuando. Gracias por vuestra colaboración.
          • Icona del comentari de: No cola a desembre 03, 2021 | 15:28
            No cola desembre 03, 2021 | 15:28
            Ai caram, el teu psiquiatre ens ho ha aclarit molt bé això de la teva obsessió malaltissa pels nicks. No et descuidis de seguir la teràpia
        • Icona del comentari de: Jaume a desembre 03, 2021 | 12:34
          Jaume desembre 03, 2021 | 12:34
          L'odi no et deixa raonar
    • Icona del comentari de: Xsvier a desembre 01, 2021 | 20:27
      Xsvier desembre 01, 2021 | 20:27
      I tu qui et creus?
    • Icona del comentari de: Xavier a desembre 01, 2021 | 20:31
      Xavier desembre 01, 2021 | 20:31
      I tu qui et creus?
  3. Icona del comentari de: ERC.PSOE.PODEMOS, fabricants de miseria, okupes, drogates, bruticia i rates a novembre 30, 2021 | 20:50
    ERC.PSOE.PODEMOS, fabricants de miseria, okupes, drogates, bruticia i rates novembre 30, 2021 | 20:50
    Junqueras del psoe.erc.155 es el FURER DE ERC I DE LA GENERALITAT. El seu ninot Peret el tontet no pinta res de res, es el chihuhua de Don Ferrovial el mangante gros. ERC en caiguda lliure nomes els votaran franquistes, ciudadanos, okupes, drogates i els 100.000 menas del Amoros. BONA JUGADA PRESIDENT, netegem la porqueria erc.psoe.comuna, pures esquerres fabricants de miseria, bruticia, drogates, okupes i atur
    • Icona del comentari de: un lector a desembre 01, 2021 | 17:53
      un lector desembre 01, 2021 | 17:53
      Aqui s'ha enviat un comentari que elMón.cOt ha cesurat per no seguir la linea editorial de propaganda "salvem als corruptgents" del pseudoperiodista Cot
  4. Icona del comentari de: Anònim a novembre 30, 2021 | 21:07
    Anònim novembre 30, 2021 | 21:07
    Aquesta gent ja ens ha assassinat dos presidents. Amb el MHP Pau Claris i el MHP Lluís Companys, ja en tenim prou de Presidents màrtirs. El MHP Puigdemont no ha de venir a Catalunya mentre duri la ocupació. Està fent molt bona feina a Europa i cal que continuï
    • Icona del comentari de: Il·luminans... a desembre 01, 2021 | 06:07
      Il·luminans... desembre 01, 2021 | 06:07
      Quina és la bona feina que fa a Europa? Mentir i enganyar als càndits que voteu gent poc preparada, mentider i foll?
      • Icona del comentari de: Quitos a desembre 01, 2021 | 11:04
        Quitos desembre 01, 2021 | 11:04
        La "bona feina" es poner en jaque a todo el sistema judicial español. Obligar a esos magistrados franquistas a darse d bruces contra la pared judicial europea una y otra vez.
        • Icona del comentari de: per Quitos corruptgent a desembre 01, 2021 | 17:34
          per Quitos corruptgent desembre 01, 2021 | 17:34
          Ha dit algo europa? Han tornat la in!unitat als europarlamentaris? Cada setmana hi ha un article a la prensa europea explicant els abusos Ñols sobre els catalans?
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 11:05
        Ricard desembre 01, 2021 | 11:05
        "Il·limina'ns" (aquí ben escrit) perquè no poses el teu nick definitiu? És una mica pesat haver de respondre't 3 comentaris seguits amb nicks diferents, on la mentida anticatalana és l'únic leit motiv.
        • Icona del comentari de: Pel Ricard, Sofia i altres nicks no definitius a desembre 01, 2021 | 17:37
          Pel Ricard, Sofia i altres nicks no definitius desembre 01, 2021 | 17:37
          La hipocresia corruptgent a sou no te valors, qui paga mana, ara adorem al borbó, ara a Aznar, també a Rajoy i al Felipó. Per no perdre les prebendes borbòniques sou capasos de vendre la mare...
        • Icona del comentari de: No cola a desembre 03, 2021 | 15:32
          No cola desembre 03, 2021 | 15:32
          Va segueix barrufant i cagant-la, el sentit del ridícul el tens pic desenvolupat. TOC TOC
      • Icona del comentari de: Sofia a desembre 01, 2021 | 11:52
        Sofia desembre 01, 2021 | 11:52
        Gent poc preparada??? Els fins ara votants de la llista de Puigdemont que conec pertanyen al grup de persones més rigoroses, reflexives i sàvies a més independentistes de soca-arrel. Erc començant pel seu capitost Junqueras no només va trair el MHP Puigdemont a la gestió dels resultats del 1d'O, sinó que segueix actuant com un autèntic depredador de les aspiracions independentistes talment com una revenja de l'empoderament que va tenir la societat catalana independentista amb els partits polítics. Erc per mantenir el cultiu dels seus vots no va tenir més remei que apuntar-se al clam multitudinari. Junqueras, tot i els seus moviments controvertits, va anar a parar a la garjola i en mig dels seus místics-ridículs missatges traspua rancor contra l'independentisme i gelosia profunda del MHP Puigdemont.
      • Icona del comentari de: Seminarista fugat per entregarse al Marchena, butifarrero de cagats a desembre 01, 2021 | 18:19
        Seminarista fugat per entregarse al Marchena, butifarrero de cagats desembre 01, 2021 | 18:19
        Com es nota que ets un fill putatiu del junqueras el gran talós, dependista español. ERC son gent curteta, analfabeta, sense estudis superiors, que mai han treballat, tret d'explicar historietes a Catalunya radio. Junqueras va abandonar el seminari, ja amb coroneta, segurament per que la manguera li feia tilin, tilin, i aixi anem. Ara, ja no es pot ver vicari, i seguira de PARRACO COPE.ESPAÑA
        • Icona del comentari de: Us presento al nostrat Sonat! a desembre 01, 2021 | 19:57
          Us presento al nostrat Sonat! desembre 01, 2021 | 19:57
          Troll Ñordo? Corruptgent sonat? A efectes de la independència son el mateix, un envia als piolines i l'altre fuig deixant-ho tot enmerdat...
    • Icona del comentari de: JordiP a desembre 01, 2021 | 11:29
      JordiP desembre 01, 2021 | 11:29
      I un President del Barça, Josep Suñol.
  5. Icona del comentari de: Luisnomeacuerdo a novembre 30, 2021 | 21:13
    Luisnomeacuerdo novembre 30, 2021 | 21:13
    Aqui está otra vez el lisensiado de Castilla, el cotorralero, repitiendo lo mismo de siempre con su amor el pastelero loco, esto va a acabar en boda. Al tiempo. Es enternecedor.
    • Icona del comentari de: Guaita-que-fan-ara a desembre 01, 2021 | 12:49
      Guaita-que-fan-ara desembre 01, 2021 | 12:49
      Luis-no-meas-cuerdo : agafa la cartera i cap a madrid, que allà trobaràs feina amb els de vox, diaz-ayuso, faes etc.
      • Icona del comentari de: Cat a desembre 03, 2021 | 15:26
        Cat desembre 03, 2021 | 15:26
        Vols dir que no treballa per ells o no es un d'ells? Té la mateixa sintaxi que un tal Baena, Alías tacito. Un perla que no cal ni contestar
  6. Icona del comentari de: Anònim a novembre 30, 2021 | 21:22
    Anònim novembre 30, 2021 | 21:22
    Puigdemon que tenga cuidado que como lo cojan ese ya no sale más de prisión. Le va a pasar como Assange que lleva ya un porron de años en la trena simple y llanamente alargando los procesos hasta que las ranas críen pelos.
  7. Icona del comentari de: Vendre fum a novembre 30, 2021 | 21:39
    Vendre fum novembre 30, 2021 | 21:39
    El problema que té Puigdemont es diu democràcia. Ell s'autoproclama líder de Catalunya, tot i que té la valoració més baixa a excepció de Vox i PP. Que vulgui enganyar a la gent, amb la proposta de via unilateral, un personatge que va marxar corrents en comptes de donar la cara, és de traca.
    • Icona del comentari de: Junqueras el N7ESTRO MARCHENA ARRIBA EL PSOE a desembre 01, 2021 | 06:09
      Junqueras el N7ESTRO MARCHENA ARRIBA EL PSOE desembre 01, 2021 | 06:09
      El caguetes junqueras el,ENTREGAO A EPAÑA, UN companys entregat per que el fusellin. Realment junqueraSS es imbecil o un español prostitucional. ENTREGARSE A MARCHENA ES FRANQUISME
      • Icona del comentari de: Traca a desembre 01, 2021 | 12:02
        Traca desembre 01, 2021 | 12:02
        I de ferrovial
    • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 11:07
      Ricard desembre 01, 2021 | 11:07
      "Vendre fum", gran nick el seu. Li queda perfecte.
      • Icona del comentari de: Si noi, a desembre 02, 2021 | 10:38
        Si noi, desembre 02, 2021 | 10:38
        jo trobo que'l master en vendre fum el té el batxiller foll i gens preparat que va trigar segons a suspendre la DUI i fugir deixant-ho tot enmerdat. Es va tornar a superar prometent tornar si guanyava i encara l'esperem, en va posar com hereu al pallasso Torra per jugar amb pancartetes i obeir als jueces Ñordos...
      • Icona del comentari de: No cola a desembre 03, 2021 | 15:34
        No cola desembre 03, 2021 | 15:34
        El teu nick hauria de ser TOC
  8. Icona del comentari de: Et segueixo i no me`n canso. a novembre 30, 2021 | 21:59
    Et segueixo i no me`n canso. novembre 30, 2021 | 21:59
    Una immensa abraçada, un agraïment infinit i mil celebracions pel fet de que encara volguis continuar al nostre costat.
    • Icona del comentari de: Gonzalo a novembre 30, 2021 | 22:51
      Gonzalo novembre 30, 2021 | 22:51
      Pues la sección de los cdr de Cambrils no están muy contentos con el. Se quejó de que le pagaron una pensión sin wifi. Madre mía....que sería del cotorrarelo sin wifi y durmiendo en una pensión.....? Pobre hombre...creía que aquí le iban a pagar todos sus vicios.
      • Icona del comentari de: JordiP a desembre 01, 2021 | 11:31
        JordiP desembre 01, 2021 | 11:31
        Perdona, però, podrias aportar arguments amb un cert valor, no acudits sensa cap gràcia?
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 01, 2021 | 19:22
          Gonzalo desembre 01, 2021 | 19:22
          No es ningún chiste. Los cdr de Cambrils le invitaron para que diera una charla de las suyas. La sorpresa que se llevó fue cuando vio que le habían pagado una habitación de una pensión, y sin wifi. No veas como se puso el abuelete.
      • Icona del comentari de: Gonzalozelo tornasolado españolista a desembre 01, 2021 | 14:21
        Gonzalozelo tornasolado españolista desembre 01, 2021 | 14:21
        Gonzalozelo: Trabaja, cabrón!
        • Icona del comentari de: Gonzalo a desembre 03, 2021 | 11:31
          Gonzalo desembre 03, 2021 | 11:31
          Para que voy a trabajar, si vosotros me mantenéis? Jajaja!
          • Icona del comentari de: Gonzalozelo tornasolado españolista a desembre 03, 2021 | 14:34
            Gonzalozelo tornasolado españolista desembre 03, 2021 | 14:34
            un día te quedarás en bragas...
    • Icona del comentari de: Agreiment infinit per què??? a desembre 01, 2021 | 17:50
      Agreiment infinit per què??? desembre 01, 2021 | 17:50
      Aquest comentari ha estat censurat per la redacció corruptgent de elMón.cot del nostrat Cot
  9. Icona del comentari de: lluiset a novembre 30, 2021 | 23:01
    lluiset novembre 30, 2021 | 23:01
    Ramón, estem amb tu, moltissims catalans estem amb tu, més del que et penses. Llarga vida, salud i seny.
  10. Icona del comentari de: OK Gal a desembre 01, 2021 | 01:12
    OK Gal desembre 01, 2021 | 01:12
    La carta del boye es queda molt curta, havia de preguntar quan s’autoprocessaran per prevaricadors i segrestadors, que prevariquen per segrestar. Pregunta que ha de dirigir al trist llangardaix com a representat de tot el TS i de tot el poder judicial.
  11. Icona del comentari de: Cge a desembre 01, 2021 | 07:15
    Cge desembre 01, 2021 | 07:15
    A ER no li interesa fer un tripartit perqué sap que el PSC treuria més vots i sería el que tindriaa el president, per tant per això está fent pactes amb Junts, perqué la gent encara creu que ER es d'esquerres i independentista i els vota, sort que cada dia es treuen una mica més la careta i esperem que la gent s'en adonni.
  12. Icona del comentari de: Català a desembre 01, 2021 | 07:39
    Català desembre 01, 2021 | 07:39
    No hi estic d'acors, benvolgut Sr. cotarelo. Si el President Puigdemont torna, els espanyols passaràn per damunt de tota la legalitat europea i mundial, l'empresonaran i, si cal, el mataran. I el moviment independentista està pansit- o a les acaballes- perquè la gent se'n ha adonat que els polítics no la volen, la independència. Ja els vas bé així; un càrrec ben remunerat i una jubilació daurada. I saben que el Poble som tan babaus que els seguirem votant, facin el que facin.
    • Icona del comentari de: Cat a desembre 01, 2021 | 14:28
      Cat desembre 01, 2021 | 14:28
      Home, matar-lo lo que es diu matar-lo, ja ho va fer el Puigdemont solet amb un coitus interruptus de 8 segons. Això sí, després va publicar una pila de pamflets explicant que més de 2.300.000 catalans el van deixar sol, pobre. A veure quant desperteu de tanta comèdia i de comptes de la lletera
      • Icona del comentari de: Ricard a desembre 01, 2021 | 17:21
        Ricard desembre 01, 2021 | 17:21
        L'únic conte de la lletera és que els castellanistes són espanyols i defensen Espanya. I si no hi ha espanyols a Castella tampoc en pot haver aquí. Visca el MH President Puigdemont!
        • Icona del comentari de: pel Ricard a desembre 01, 2021 | 20:00
          pel Ricard desembre 01, 2021 | 20:00
          Fuigpelmón te Molt Poc d'honorable, va suspendre la DUI en segons i va fugir deixant-ho tot enmerda. Un batxiller foll...
        • Icona del comentari de: No cola a desembre 03, 2021 | 15:38
          No cola desembre 03, 2021 | 15:38
          Si senyor, i que visca ben lluny, a Waterloo ja s'hi pot quedar. Això sí, ell i tota la seva secta corruptgent que tornin els calers del palau. Au TOC, passiu bé
  13. Icona del comentari de: Ok Gal a desembre 01, 2021 | 07:50
    Ok Gal desembre 01, 2021 | 07:50
    Prevariquen per segrestar, ho han fet un munt de cops, la carta del Boye no va enlloc, mentre permetin que prevariquin per segrestar, són el Gal disfressats de jutges. Tan corrupta, per a rics i inútil és la justícia europea que permet el segrest? Quants anys fa que estan “exiliats”, segrestats, dins Europa??
  14. Icona del comentari de: Roquesblanques a desembre 01, 2021 | 08:14
    Roquesblanques desembre 01, 2021 | 08:14
    Amics del Món: aquest text és il·legible. No es pot publicar una cosa traduïda automàticament del castellà per la màquina sense revisar-la. Això és degradant.
  15. Icona del comentari de: federalista a desembre 01, 2021 | 12:27
    federalista desembre 01, 2021 | 12:27
    a veure vell xarnego ves tu a waterloo, que puxi el pastisser em sembla dit, per l'alay alies el jack ryan catala, que en te una almorrana, i et necessita que li dones unes llepades ben donades al orto, jajaja m'agrada aquesta paraula argentina, i paga be una 40 puigmotins que es la nova moneda virtual del consell per la republica, vinga vell xarnego a llepar.
    • Icona del comentari de: Deu meu quin borratxo federallllll a desembre 01, 2021 | 15:41
      Deu meu quin borratxo federallllll desembre 01, 2021 | 15:41
      Si bebes, no escribas, federal de Osborne, o federal.droga dura
  16. Icona del comentari de: umm a desembre 01, 2021 | 19:53
    umm desembre 01, 2021 | 19:53
    No veo yo al Muy H de P por aqui..no se, no se ...ni siquiera asomando el ocico por una alcantarilla de la Junquera..
  17. Icona del comentari de: Mi sueño humedo... a desembre 01, 2021 | 20:07
    Mi sueño humedo... desembre 01, 2021 | 20:07
    Puigdemont libertador y los tanques españoles en Barcelona (En la fábrica que cierra Nissan por PALETOS), con un poco de photoshop nos quedanrán unas fotos historicas para ponerle a los crios de teta de modo subliminal para que vayan aprendiendo la ideosincrasia y gracia cagalana.. jojojo
  18. Icona del comentari de: Cot, vostè te un problema... a desembre 01, 2021 | 20:12
    Cot, vostè te un problema... desembre 01, 2021 | 20:12
    Exerceix el periodisme de part, com amb el franquisme, censura i manipula les noticies i els comentaris. Falta de professionalitat? Anteposar la butxaca particular a la veritat com sempre han fet els corruptgents? El colegi de periodistes ja triga a expulsarlo...
    • Icona del comentari de: Erc españa GAL.155 a desembre 01, 2021 | 21:30
      Erc españa GAL.155 desembre 01, 2021 | 21:30
      A donar lliçons al corrupte Junqueras el CHORIZO DE FERROVIAL i 20.000 catalans assassinats pel homrani.SS. ERC FEIXISME PSOE.GAL.155
      • Icona del comentari de: traca a desembre 02, 2021 | 09:09
        traca desembre 02, 2021 | 09:09
        ferpecto!
  19. Icona del comentari de: Narcís a desembre 01, 2021 | 20:31
    Narcís desembre 01, 2021 | 20:31
    Qui és un estat per tenir defora un/s català/ ans de Catalunya, de ca seva, sinó a presó per un no res ..quan representava el desig majoritari de milions de catalans després de tantes malifetes prepotents i xulesques d' aquest mateix estat ? PD : si són tant espanyols i per ells espanya representa exclusivament sa nació i no la nostra .. perquè no es romanen a ses terres i deixen estar les alienes o catalanes ?
    • Icona del comentari de: Psiquiatra d'en Narcís a desembre 02, 2021 | 07:19
      Psiquiatra d'en Narcís desembre 02, 2021 | 07:19
      No veu que fa el ridicul amb els seus vomits incongruents?
  20. Icona del comentari de: Vendetta a desembre 01, 2021 | 22:17
    Vendetta desembre 01, 2021 | 22:17
    Putaejpanya sempre
  21. Icona del comentari de: Aigualit a desembre 02, 2021 | 10:41
    Aigualit desembre 02, 2021 | 10:41
    Collons, com es possa la penya quan es parla del Torra(t), pèsim president, pitjor persona: racista, totalitari, vividor. A veure si el Cotarelo li dona una mica més a la ratafia i ens deixa tranquils un bona temporada.
  22. Icona del comentari de: Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) a desembre 02, 2021 | 22:04
    Som el 90.18 % (el 1-O de 2.266498 votants, 2.044.038 vam votar SÍ a la independència) desembre 02, 2021 | 22:04
    De tant en tant faig un repàs als comentaris dels articles que parlen del MHP Puigdemont, per valorar el volum de bilis segregat pel espanyolam i els seus lacais d'ERC, (valoració conjunta perquè s'han tornat indistingibles). Veig que la fel els raja a dojo, cada dia més i això és senyal que el nostre President l'encerta i que ell i el Consell per la República que està impulsant mereixen tot el suport dels patriotes catalans
  23. Icona del comentari de: Junqueras 4esa el rosari, robant a desembre 02, 2021 | 22:29
    Junqueras 4esa el rosari, robant desembre 02, 2021 | 22:29
    Junqueras el seminarista fugat per entregarse al Marchena. Com es nota que ets un fill putatiu del junqueras el gran talós, dependista español. ERC son gent curteta, analfabeta, sense estudis superiors, que mai han treballat, tret d'explicar historietes a Catalunya radio. Junqueras va abandonar el seminari, ja amb coroneta, segurament per que la manguera li feia tilin, tilin, i aixi anem. Ara, ja no es pot fer vicari, i seguira de PARRACO COPE.ESPAÑA, i robant fent homilies, passant la plateta i fent ferrovials resant el rosari
    • Icona del comentari de: Us presento al nostrat Sonat! a desembre 03, 2021 | 06:45
      Us presento al nostrat Sonat! desembre 03, 2021 | 06:45
      Per a ser un País normal també hem de tenir una quota de friquis i sonats. Desgraciadament hi ha persones amb un IQ baix i ells solets quedan en evidència. Junki es professor universitari, pots dir el mateix del batxiller foll i gens preparat que's va carregar la independència de Catalunya?
  24. Icona del comentari de: Fatxa catala a desembre 03, 2021 | 16:55
    Fatxa catala desembre 03, 2021 | 16:55
    Els nyordos no han de votar a catalunya son immigrants ilegals
  25. Icona del comentari de: Pol Estruch a desembre 04, 2021 | 20:27
    Pol Estruch desembre 04, 2021 | 20:27
    Si el MExecrableFuigpelmón, i la seva falsa DUi 8 secs torna el millor que podem fer es tallar-li el coll i tirar el cap a qualsevol contenidor de M I als altres també els tallaría el coll per alta traició. MAI MÉS. Enganyar i robar al poble. Es tot el que saben fer i el qwue es pot esperar d'aquesta xusma. MAI MÉS

Nou comentari

Comparteix

Icona de pantalla completa