El primer ministre israelià, Benjamin Netanyahu, ha anunciat aquest dissabte al vespre que la guerra amb Palestina ha arribat a un “segon estadi”. Això implica incursions terrestres amb “objectius molt clars”, segons ha dit en roda de premsa des de Tel Aviv. Durant tota la compareixença, el primer ministre d’Israel s’ha referit a la Franja de Gaza com la “fortalesa del mal” i ha defensat aquest segon estadi de la guerra com una cosa necessària per desarticular Hamàs. Netanyahu també ha advertit que la guerra “serà llarga” i dura i l’ha batejat com la “segona guerra d’independència d’Israel”. A més, ha advertit als palestins que si volen estar segurs i no arriscar-se a morir han d’abandonar el nord de Gaza immediatament.
Sobre les acusacions de diversos països sobre crims de guerra comesos per Israel a Palestina, Netanyahu ha dit que les actuacions d’Israel estan legitimades perquè el país té dret a defensar-se i ha carregat contra els crítics per ser “hipòcrites”. “Som l’exèrcit més moral del món”, ha reivindicat. El primer ministre israelià ha dit que Israel es juga “l’existència” contra Hamàs i per això ha d’acabar amb aquest grup terrorista i ha advertit que també el combatrà “sota terra”.

Netanyahu fa cas omís de les peticions de l’ONU sobre un alto el foc i ajuda humanitària
Netanyahu ha assegurat que la incapacitat d’Israel per preveure l’atac de Hamàs que va iniciar aquest episodi de tensió el passat 7 d’octubre és un “fracàs terrible”. Tot això després que el secretari general de l’ONU, António Guterres, fes una enèsima crida a l’alto el foc i critiqués que Israel no permeti l’arribada d’ajuda humanitària a Gaza. Les reserves de combustible a la Franja de Gaza ja estan sota mínims, segons l’Agència de les Nacions Unides per als Refugiats de Palestina. A més, les comunicacions entre Gaza i l’exterior han estat interrompudes i els palestins actualment no tenen més que un litre d’aigua al dia per persona per subsistir.