Un nou front d’inestabilitat ha arribat a Catalunya i que anirà acompanyat d’un nou episodi de precipitacions i mal temps arreu del país. L’exemple més clar d’aquest fet és l’espectacular mànega marina que s’ha pogut veure davant la costa de Vilanova i la Geltrú. Tal com han reportat diversos usuaris de les xarxes socials, que segons ha explicat el Meteocat, es tracta d’un fenomen meteorològic “associat a la tempesta que hi ha sobre el mar”. Les mànegues marines, tal com es denominen aquests fenòmens, són remolins, molts semblants a un tornado, que es formen sobre l’aigua. Aquestes el que fan és xuclar aigua del mar cap amunt.
Aquest és un dels fenòmens derivats del nou episodi de pluges que es preveu que aquesta setmana arreu del país que comportarà, a més, una nova baixada de les temperatures. A més, es mantindran els avisos per precipitacions i tempestes a Girona, Barcelona i Tarragona, especialment a la costa.
De fet, el Meteocat espera que durant aquest matí hi hagi precipitacions al Pirineu de Lleida i a tot el litoral i prelitoral català. A partir de migdia els ruixats se centraran al Pirineu i Prepirineu, comarques de Girona i el prelitoral. Tot i que abastaran gran part del país, les pluges seran d’intensitat feble o moderada i puntualment aniran acompanyades de tempesta i calamarsa. Acumularan quantitats de precipitació entre minses i poc abundants, encara que poden arribar a ser abundants en diversos punts de la serralada prelitoral i del nord-es del país. La cota de neu rondarà entre els 1.900 i els 2.100 metres.
Les pluges continuaran el divendres
De cara a divendres, continuaran les pluges al conjunt del país. Els primers ruixats seran de matinada i se centraran al Pirineu occidental. A partir del final del matí s’esperen ruixats a punts del Pirineu, del Prepirineu, del prelitoral i de l’extrem sud del país. Durant la tarda les precipitacions també podrien afectar a la Catalunya central. Les pluges de divendres tornaran a ser d’intensitat feble o moderada, encara que aniran acompanyades de tempesta, i localment de calamarsa, i s’acumularan quantitats de precipitació entre minses i poc abundants. La cota de neu pujarà dels 2.000 als 2.300 metres.






