Dies de primavera a Catalunya, que després del mes de març més plujós des que hi ha registres encara un mes d’abril molt més tranquil, tot i que amb risc de pluges de tarda gairebé cada dia. El Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat) preveu una jornada tranquil·la, amb sol al matí i algun ruixat esporàdic a la tarda, i avisa que dimecres serà el dia amb més probabilitat de pluja, en especial a la meitat nord del país. “Els pròxims dies tindrem intervals de núvols i alguns ruixats, especialment dimecres a la tarda”, expliquen. “La temperatura canviarà poc, tot i que tendirà a baixar per tornar a recuperar-se a finals de setmana”.
#PrediccióMitjàTermini
— Meteocat (@meteocat) April 7, 2025
Els pròxims dies tindrem intervals de núvols i alguns ruixats, especialment dimecres a la tarda.
La temperatura canviarà poc, tot i que tendirà a baixar per tornar a recuperar-se a finals de setmana. pic.twitter.com/gb5W0MATxb
Previsió del temps d’avui, 8 d’abril
El dia comença amb el serè o poc ennuvolat arreu del país i es mantindrà sense canvis durant tot el matí, excepte a les comarques de Girona, on hi haurà alguns intervals de núvols baixos. A partir del migdia, creixeran les nuvolades a punts del Pirineu, el Prepirineu i la serralada Prelitoral. A la costa, arran de mar, hi haurà estrats baixos i bancs de boira. Al final del dia travessaran el país alguns núvols alts i mitjans de nord-oest cap a sud-est. Només s’espera algun ruixat local i aïllat a l’interior de les comarques de Girona, en especial al Ripollès i a la Garrotxa, però seran quatre gotes i pràcticament no deixaran aigua.

Dimecres de pluja
De cara a dimecres, el Meteocat preveu que les pluges comencin a partir del migdia al Pirineu, el Prepirineu i a l’interior de les comarques de Girona. Al llarg de la tarda les pluges s’escamparan cap al terç nord i a partir del vespre les pluges es faran persistents i s’acabaran d’estendre a la resta de la meitat nord de Catalunya, tot i que no es descarta que s’escapi algun ruixat al sud. En general, seran pluges d’intensitat feble o moderada i no acumularan gaire aigua. En alguns punts podrien anar acompanyades de tempesta.
