• Barcelona
  • Girona
  • Lleida
  • Tarragona
  • Tortosa
  • Mataró
  • Vic
  • Vilafranca del Penedès
  • Vilanova i la Geltrú
  • La Seu d'Urgell
  • Puigcerdà
  • Figueres
  • Gandesa
  • L'Hospitalet de Llobregat
  • Sant Carles de la Ràpita
  • Sant Cugat del Vallès
  • Terrassa
  • Sabadell
  • Granollers

La pau meteorològica de dissabte, que va permetre encetar el cap de setmana amb normalitat estiuenca a bona part dels catalans, pot tenir les hores comptades. El Servei Meteorològic de Catalunya prevei que els núvols tornin a acomodar-se al cels de part del país aquest diumenge. Durant el matí, però, no passarà d’una amenaça: el Meteocat estima que el sol dominarà la primera meitat de la jornada tant a l’interior com al sud de Catalunya. La costa central i el litoral i prelitoral gironí començaran a albirar l’alerta de ruixats amb alguns núvols, prims en la majoria de comarques -amb l’excepció d’Osona i la Vall d’Aran, a on la previsió apunta que seran més gruixuts-.

A la tarda, el mant s’escamparà per la meitat nord, tapant tot el pirineu i prepirineu, i fins a la costa de Barcelona. Arribarà a descarregar a diverses comarques: s’esperen xàfecs al Berguedà, el Ripollès, Osona, la Garrotxa i la Selva; i núvols obscurs a la costa gironina, el Maresme i els vallesos. Malgrat que el sud i l’interior romandran secs, sí que es poden donar estones de boira a la plana de Lleida, axí com al delta de l’Ebre. Tot i això, les precipitacions no seran tan intenses com les del final de la passada setmana -ni tan expansives-.

Una dona passeja per Girona enmig de la pluja | Glòria Sánchez / Europa Press

Quant a les temperatures, es mantindran elevades, en línia amb les darreres jornades; si bé el retorn dels núvols pot rebaixar les mínimes. Les més elevades es registraran al Segrià, amb màximes de 34 graus -les mateixes que es preveuen per al Tarragonès i el Baix Camp- i especialment al Baix Ebre: als volts de Tortosa es poden arribar a registrar 35 graus durant la jornada. L’interior notarà especials oscil·lacions, i les mínimes cauran fins als 15 ó 16 graus. La costa central romandrà als volts dels 30 graus de màxima, amb mínimes altes, de més de 23 graus a Barcelona. Els termòmetres també s’enfilaran fins als 30 a la costa gironina, si bé poden caure amb més intensitat a estones: al Baix Empordà, sense anar més lluny, fins als 16. Encara més al pirineu gironí, amb mínimes de 13 graus al Ripollès, la Garrotxa i el Berguedà, i de 14 a Osona.

Dilluns, més pluges

Per començar la setmana, els núvols i els ruixats s’estendran pel territori en el mateix sentit que durant el cap de setmana. Els ruixats romandran al pirineu i prepirineu gironí, però arribaran també als Vallesos, al Maresme i al Barcelonès; i podrien baixar fins al Penedès. Els cels es tancaran al Bages, el Solsonès i l’Anoia, i es mantindran tapats a les zones de muntanya -se’n salvarà la costa gironina, que ja veurà clarianes-. A l’interior, es retirarà la boira, i tant les comarques de Lleida com les de Tarragona gaudiran del sol durant tota la jornada, amb alguns núvols prims al Tarragonès i al Baix Camp.

Comparteix

Icona de pantalla completa