Després de diverses setmanes d’espera, el pas de l’octubre a novembre portarà una caiguda de les temperatures significativa i el fred arribarà a Catalunya en una setmana que s’espera moguda. Aquest dilluns els termòmetres registraran una baixada d’entre 3 °C i 5 °C en les temperatures màximes arreu del país. Les pluges es concentraran sobretot en el Pirineu occidental, igual que durant la setmana passada, però les precipitacions més importants es faran esperar fins a finals de setmana. A partir de dijous s’espera pluja a moltes comarques i un descens generalitzat de les temperatures.
Aquest dilluns al matí el cel ha estat ennuvolat amb pluges continuades al vessant sud del Pirineu i Prepirineu occidental amb possibilitat de fortes descàrregues, segons el Servei Meteorològic de Catalunya (Meteocat). A la resta del país es poden registrar pluges de baixa intensitat durant el migdia i la tarda, mentre que a partir del vespre quedaran localitzades a l’extrem nord-est. També es preveuen ventades amb cops forts al quadrant nord-est, al litoral i prelitoral central i als cims del Pirineu. Tot fa pensar que el front que ha enviat la borrasca atlàntica serà passatger i quedarà dissipat durant la nit, ja que la previsió per dimarts és un dia assolellat.

Pel que fa a les temperatures, refrescarà a tot el país i s’acabarà el dia amb màximes de 22 °C-24 °C al litoral i el prelitoral, 17 °C-18 °C a Ponent i a la Catalunya Central i de 13 °C-14 °C al Pirineu occidental. Les mínimes oscil·laran entre els 8 °C i els 11 °C a bona part del país, mentre que cauran entre el 3 °C i el 7 °C al Pirineu i el Prepirineu. Un exemple de la caiguda generalitzada de les temperatures és el punt més fred de Catalunya, l’aeròdrom de Das, on per primera vegada en tot el mes d’octubre es podrien registrar gelades, segons avança TV3. Les primeres gelades de l’any se solen donar a la Cerdanya, al Pallars Sobirà o al Ripollès, però enguany encara no n’hi ha hagut cap.
Setmana moguda a Catalunya: arriba el fred de veritat
A partir de dijous, hi haurà pluges abundants amb més de 100 litres per metre quadrat a la Vall d’Aran, l’Alta Ribagorça i el Pallars Sobirà. Les precipitacions d’aquests últims dies ajudaran a reomplir els embassaments de la zona –Baserca, Cavallers, Talarn o Escales– i fins i tot podrien arribar fins als de Flix o Riba-roja. L’inici de novembre anirà acompanyat d’una entrada d’aire fred i una baixada important dels termòmetres que durarà fins ben entrada la setmana que ve.